Hulp nodig bij aanschaf laptop

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
GAEvakYD
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2003, 15:42
Contact:

Hulp nodig bij aanschaf laptop

Post by GAEvakYD »

Hoi,

Ik wilde binnenkort een laptop gaan kopen, ik zit alleen met een aantal vraagjes. Ik wil hem gaan gebruiken voor delphi, C++, Linux,gaming etc etc. Dus het gaat mij meer om rekenkracht dan om energie enzo.

vraag1
Kan ik dan beter voor de P4 2.4 ghz gaan of toch voor de nieuwe Centrino family. Ik weet namelijk vrij weinig van die laatste variant. Alleen dat hij zuiniger is met stroom enzo.

vraag2
klopt het dat je absoluut een xsvg scherm moet hebben, omdat die de beste resolutie heeft enzo.

vraag3
Welke type hardeschijf kan ik er het beste indoen, 4200,5400,7200. Als je kijtk naar de prijs/kwaliteit verhouding.

vraag4
Is jewel volgens jullie een goed merk?. Ikzag daar een aantal leuke types tussen staan namelijk.

Alvast bedankt,

Ruald
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Misschien heb je hier wat aan:

http://www.tomshardware.com/mobile/20030205/index.html ?

Met het bijbehorende tweakers.net verhaaltje:
http://www.tweakers.net/reviews/360/4
Pim
Posts: 100
Joined: 15 Jun 2003, 12:32

Re: Hulp nodig bij aanschaf laptop

Post by Pim »

GAEvakYD wrote:Hoi,

Ik wilde binnenkort een laptop gaan kopen, ik zit alleen met een aantal vraagjes. Ik wil hem gaan gebruiken voor delphi, C++, Linux,gaming etc etc. Dus het gaat mij meer om rekenkracht dan om energie enzo.

vraag1
Kan ik dan beter voor de P4 2.4 ghz gaan of toch voor de nieuwe Centrino family. Ik weet namelijk vrij weinig van die laatste variant. Alleen dat hij zuiniger is met stroom enzo.

vraag2
klopt het dat je absoluut een xsvg scherm moet hebben, omdat die de beste resolutie heeft enzo.

vraag3
Welke type hardeschijf kan ik er het beste indoen, 4200,5400,7200. Als je kijtk naar de prijs/kwaliteit verhouding.

vraag4
Is jewel volgens jullie een goed merk?. Ikzag daar een aantal leuke types tussen staan namelijk.

Alvast bedankt,

Ruald
Vraag 1:
ik zou zeker voor de centrino gaan, ik doe met mijn acer 661 4 uur op een baterij en dan ben ik continue aan het internetten (wifi)

Vraag 2:
Het scherm bepaald bij de laptoppen de resolutie, en ik ben een resolutie gek, ik zou zeker voor een SXGA gaan (1400x1024 oid) (harde eis bij mij)

Vraag 3:
De snelheid van de schijf is voor mij minder belangrijk bij een laptop, de grote des te meer (zeker als je regelmatig naar leech eeuh Lanparty's gaat)

Vraag 4:
Jewel is bij mij niet zo hoog aangeschreven, mijn voorkeuren gaan uit naar Dell, Sony en Acer (bevalt nu goed) en in die volgorde Sony valt alleen vaak af om de prijs
BlackTux
Posts: 762
Joined: 13 Sep 2003, 01:14
Location: Zeeuws-Vlaanderen - Belg
Contact:

Post by BlackTux »

1 tip, let er wel goed op dat het een mobile processor is. Dat scheelt ook enorm in de baterij tijd. Al gebruik ik de baterij nauwlijks.
cn=Blacktux,dc=EMS2CREW,dc=NL

** This File Should Not Be World Readable **

The open cow project pwd = "admin"

[url]HTTP://WWW.EMS2CREW.TK[/url]
GAEvakYD
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2003, 15:42
Contact:

Post by GAEvakYD »

Jongens allemaal bedankt voor jullie tips. Ik ben alleen toch niet voor een Centrino gegaan. Dit omdat ik een aantal benchmarks bekeken heb en daaruit bleek dat een Centrino 1.3 ongeveer gelijk met P4 2.1. Aangezien ik aan een P4 2.8 zat te denken zal ik om het evenwijdig te houden een 1.6 Centrino nodig hebben. Als ik dan het prijsverschil bekeek was het me toch te veel.

Verder staat het systeem hier:
http://www.degreef.nl/shop/link.asp?pid=223103&btw=1

Ik heb nu dus een P4 2.8 ghz met 512 DDr ram en 40ghz 5400 rpm schijf. Dat alles voor 1499, heb er gewoon 199 euro afgelult bij Computerland. Kon hem bij de greef computers voor 1579 krijgen met laptoptas (die ik overigens niet wilde hebben) . Bij Computerland was die 1699 met precies dezelfde specificaties. Dus ik d8t ik trek de stoute schoenen aan en geef de kans om onder de prijs van de greef te duiken .Nou dat deden ze dus ook netjes, zelfs on de 1500 euro dus. Dikke pluim voor die jongens daar.
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Ah dus bij de computer zaak waar ook BredeP werkt!
Brede P
Posts: 488
Joined: 17 Jun 2003, 18:01
Location: Vaassen
Contact:

Post by Brede P »

Cool, zal de bestelling even in de gaten houden voor je...

Edit: Met betrekking tot de vraag of Jewel een goed merk is:
Zie de Computer Totaal! van de maand september en november.
In de september editie een Alpha 2780 als beste uit de test gekomen, in de november editie de Saffier 1460. De Alpha is gewoon een Jewel, alleen dan speciaal voor Computerland geproduceerd...
Brede W and Brede P wonen samen... :D:D
GAEvakYD
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2003, 15:42
Contact:

Post by GAEvakYD »

Ah kijk aan. Wat ik wel oopmerkelijk vond en misschien minder gunstig voor jullie is dat Computerland niet als officiele dealer staat aangeschreven op http://www.jewelnotebooks.com. Het is dat ik van een bekende hoorde van jullie icm Jewel anders was ik misschien wel bij Funprice uit gekomen.

Vooral omdat ik ook al twee keer een mailtje had gedaan naar sales@computerland.com, heb er nooit wat van terug gehoord. Dus dacht laat ik er toch maar even langs lopen.

Verder top service allemaal , dikke pluim voor de shop zelf.
GAEvakYD
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2003, 15:42
Contact:

Post by GAEvakYD »

Alleen effe een technische vraagje. Nu wil ik alvast wat drivers downloaden enzo. Ik heb alles verder gevonden maar nu wil ik voor de videokaart(ATI M( 64 mb Dedicated) de nieuwste versie hebben. Neem aan dat ik gewoon een standaard bundel van ATI.com kan downloaden?. Kan ik daar gewoon voor een RADEON family kiezen???.


Raden jullie mij een dockingstation aan of zeggen jullie van dat is leuk maar is het geld niet waard.
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Docking station is handig, het is dat zo'n ding voor mijn laptop nogal duur was anders had ik dat zeker gedaan.. Al die kabels iedere keer ( 5 stuks) :|
GAEvakYD
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2003, 15:42
Contact:

Post by GAEvakYD »

Hey BredeP leuk je eens in het echt ontmoet te hebben. De laptop loopt als een zonnetje. Mijn red devil (FreeBSD) is er heel erg blij mee.
Post Reply