pproxy & stats online @ linux (rh8 || rh9)
pproxy & stats online @ linux (rh8 || rh9)
linuxguru's!!!!
Ik ben m'n windows 2003 server totaal zat aangezien deze steeds om de 30 dagen over activatie begint te knagen...
Nu wil ik dus alle proxies in linux gaan draaien. Nu weet ik het een en ander van linux, maar heb echt geen id hoe ik bijvoorbeeld perl scripts onder linux moet gaan draaien en deze moeten natuurlijk ook scheduled zijn. Verder moet de pproxy als eerste geinstalleerd worden.
Zou een van de linuxguru's hier op het forum een klein // simpel faqje kunnen maken over het installeren van proxies, schedules perl scripts & de onvermijderlijke webserver.
Ik ben m'n windows 2003 server totaal zat aangezien deze steeds om de 30 dagen over activatie begint te knagen...
Nu wil ik dus alle proxies in linux gaan draaien. Nu weet ik het een en ander van linux, maar heb echt geen id hoe ik bijvoorbeeld perl scripts onder linux moet gaan draaien en deze moeten natuurlijk ook scheduled zijn. Verder moet de pproxy als eerste geinstalleerd worden.
Zou een van de linuxguru's hier op het forum een klein // simpel faqje kunnen maken over het installeren van proxies, schedules perl scripts & de onvermijderlijke webserver.
Gewoon Redhat intalleren als server, de rest regelen we wel op afstand. Een paar dingen wat alvast wel handig is om op te letten tijdens de install, is dat ie de volgende dingen mee installeerd:
Httpd, perl en gnuplot
Maar mocht ie hier iets van missen dan is dat geen probleem, installeren we het achteraf..
Httpd, perl en gnuplot
Maar mocht ie hier iets van missen dan is dat geen probleem, installeren we het achteraf..
Re: pproxy & stats online @ linux (rh8 || rh9)
welke versie gebruik jij dan want ik heb daar totaal geen last vanHitmanWVU wrote:Ik ben m'n windows 2003 server totaal zat aangezien deze steeds om de 30 dagen over activatie begint te knagen.
ik gebruik: MICROSOFT.WINDOWS.2003.ENTERPRISE.SERVER.DUTCH-SAFEDiSK
Zit met het probleem dat ik het onboardLANkaartje niet geinstalleerd krijg...
De proxy draait nu @ 10 Mbit en das nogal lastig als we vanavond de logfiles over gaan zetten.
Dit wil het ding weten:
De proxy draait nu @ 10 Mbit en das nogal lastig als we vanavond de logfiles over gaan zetten.
Dit wil het ding weten:
en dit geeft hij als voorbeeld(waarvan NEW_INCLUDE_PATH de variabele is):Please specify the include path according to your kernel
Iemand enig idee wat die directory is of met welk commando ik erachter kan komen?NEW_INCLUDE_PATH = /usr/src/linux-2.4.18-3/include/