[BVD]Webgnome wrote:het probleem is, en dat vergeet je even te vermelden, dat saddam door de amerikanen is ingesteld als leider in dat land..
Dat was Bush niet hoor. Er waren destijds ook presidenten die voor de slavernij waren, maar je kunt iemand niet afrekenen op wat zijn voorgangers allemaal verkeerd hebben gedaan.
Toen de oorlog in koeweit woede toen zag je de amerikanen wel want ja koeweit was een belangrijk land wat betreft olie en als je aan olie komt dan kom je aan amerika.. ze hebben toen niet even de moeite genomen om saddam op datmoment van de troon te stoten wat heel irak wel op gehoopt had.
Op dit punt ben ik het helemaal met je eens. Dat Bush sr. toen het karwei had moeten afmaken zal ook niemand tegenspreken.
Een aantal jaren later komt bush junior dan ophet idee van .. hee daar zit nog een gast waar we een appeltje meet e schillen hebben en hij begint een oorlog onder het motto: he has weapons af mass destruction. Het rare is dat hij dit nog steeds volhoud maar tot op heden deze dingen NIET zijn gevonden.
Feit blijft wel dat hij deze wapens jarenlang tegen de Koerden heeft gebruikt en hij ze dus wel degelijk had.
(wel het hele verhaal er bij vertelleen als je over saddam begint he )
Ik reageerde op een reactie tegen Bush, niet op wat er allemaal in het verleden is gebeurd door andere personen. Als ik dat zou doen zou ik me nog moeten schamen om Nederlander te zijn, gezien de wandaden die ons volkje allemaal heeft gepleegd in de koloniale tijd en nog niet eens zo heel lang geleden in Nederlands Indië.