Draadloos Netwerk: :{ Advies graag!!
Draadloos Netwerk: :{ Advies graag!!
Ik zit er hard over te denken om thuis een draadloos netwerk 'neer te leggen'.
Nu heb ik vandaag eens wat rondgekeken en gezocht, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik hebben moet.
Omdat ik graag toch wel een beetje redelijke snelheid wil hebben, dacht ik aan een 54mbit netwerkje. Nu is het natuurlijk zo dat je die maximale snelheid nooit haalt, ook niet als je naast je AP/Gateway zit, maar wat haal je dan wel? Voorzover ik het na heb kunnen trekken, kom je rond de 20mbit uit. Klopt dat?
Verder moet ik natuurlijk ook weten welke apparatuur ik moet aanschaffen. De merken die op het moment erg populair zijn, zijn Linksys en Asus. Het model van de laatste (WL-500g) is het meest recent verschenen. Van Linksys komt de WRT54g in aanmerking (beide zijn AP/router combi's).
Ik heb nergens kunnen vinden welke van deze twee nu beter presteert. Is er iemand die ervaring heeft met één van deze apparaten, of een andere aanraad?
Nu heb ik vandaag eens wat rondgekeken en gezocht, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik hebben moet.
Omdat ik graag toch wel een beetje redelijke snelheid wil hebben, dacht ik aan een 54mbit netwerkje. Nu is het natuurlijk zo dat je die maximale snelheid nooit haalt, ook niet als je naast je AP/Gateway zit, maar wat haal je dan wel? Voorzover ik het na heb kunnen trekken, kom je rond de 20mbit uit. Klopt dat?
Verder moet ik natuurlijk ook weten welke apparatuur ik moet aanschaffen. De merken die op het moment erg populair zijn, zijn Linksys en Asus. Het model van de laatste (WL-500g) is het meest recent verschenen. Van Linksys komt de WRT54g in aanmerking (beide zijn AP/router combi's).
Ik heb nergens kunnen vinden welke van deze twee nu beter presteert. Is er iemand die ervaring heeft met één van deze apparaten, of een andere aanraad?
ik heb hier zelf mijn laptop op 11mbps hangen. als ik iets kopieer van m'n pc op 100mbit utp naar m'n laptop dan gaat dat ong met 1 mb per seconde.
theoretisch zou je 1.3 mb per seconde moeten halen. met 11 mbps.
,met 54mbps zou je 6.5 mb theoretisch halen.
reken maar rond de 5.5 tot 6 mb per seconde dat de snelheid is
theoretisch zou je 1.3 mb per seconde moeten halen. met 11 mbps.
,met 54mbps zou je 6.5 mb theoretisch halen.
reken maar rond de 5.5 tot 6 mb per seconde dat de snelheid is
Grtzzz
Rob
http://www.getztuning.nl
Rob
http://www.getztuning.nl
Precies zoals madman al zegt waarvoor heb je het primaire en secundaire, ga je regelmatig grote data overpompen dan is wlan nogo.
Gemiddeld haal je 50% van je theoretische snelheid. Verder als je veel betonnen muren in je huis hebt dan heb je veel storing en dan mag je blij zijn als je al verbinding krijgt.
Gemiddeld haal je 50% van je theoretische snelheid. Verder als je veel betonnen muren in je huis hebt dan heb je veel storing en dan mag je blij zijn als je al verbinding krijgt.
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
Ik wil het hoofdzakelijk gebruiken voor internet. Maar het moet wel op een redelijke manier mogelijk zijn om bestanden over te pompen, en dan heb ik het over bestanden van max 2mb ofzo. Echt films op die manier overpompen doe ik toch niet..
Wat ik net nog tegenkwam: de U.S. Robotics "108mbit" Turbo nogwat Router/AP. Doormiddel van een soort van compressie of iets dergelijks zou de snelheid hard stijgen. Uit de ene test blijkt dat dat inderdaad het geval is, maar de ander zegt weer dat het geen zak uitmaakt. Zo vaag
Is dat spul van U.S. Robotics überhaupt wel wat?
Wat ik net nog tegenkwam: de U.S. Robotics "108mbit" Turbo nogwat Router/AP. Doormiddel van een soort van compressie of iets dergelijks zou de snelheid hard stijgen. Uit de ene test blijkt dat dat inderdaad het geval is, maar de ander zegt weer dat het geen zak uitmaakt. Zo vaag

Is dat spul van U.S. Robotics überhaupt wel wat?
Nee, helemaal niet.madman wrote:Nu ga je appels en peren vergelijken: 108Mbit tegen 54Mbit..
Als je het voor je internet gebruikt heb aan 11Mbit meer dan voldoende..
Beide zijn gebaseerd op de 802.11g draft, dus ook die USR is 54mbit, maar door een bepaalde techniek toe te passen zouden de prestaties hoger moeten liggen. Nu vraag ik mij dus af of dat idd het geval is.
11mbit is idd genoeg voor internet, maar omdat dit draadloze netwerk het huidige gaat vervangen (pc's komen op een dusdanig plek te staan dat het nauwelijks te doen is om er kabels naartoe te trekken) wil ik toch wel wat meer snelheid hebben...