Opstart problemen
Opstart problemen
Als ik mijn nieuwe pc aanzet een AMD 2700+ dan krijg ik de volgende melding:
Warning! cpu has been changed or overclock fail please re-enter cpu setting in the CMOS setup and remember to save before quit.
En de snelheid van de CPU staat ook op 1500+
Warning! cpu has been changed or overclock fail please re-enter cpu setting in the CMOS setup and remember to save before quit.
En de snelheid van de CPU staat ook op 1500+
hmmm... altie 1500+ aangeeft draaitie op 1333Mhz; dat lijkt mij 10x 133
Bij FSB naar 166 zetten kom je dan nog maar aan 1,67Ghz, oftewel een 2000+
- Checken voor bios-update
- Boekje van mainboard bekijken of je voor bepaalde CPU's nog jumpers moet zetten.
- je bent genaaid en het is helemaal geen 2700+ wat ze je verkocht hebben
Bij FSB naar 166 zetten kom je dan nog maar aan 1,67Ghz, oftewel een 2000+
- Checken voor bios-update
- Boekje van mainboard bekijken of je voor bepaalde CPU's nog jumpers moet zetten.
- je bent genaaid en het is helemaal geen 2700+ wat ze je verkocht hebben
Gisteren is alles binnen gekomen gelijk geinstalleerd en toen ik hem voor de eerste keer wile opstarten gaf hij ie melding , ben dus nog niet in de bios geweest.HitmanWVU wrote:Misschien heeft hij wel zelf wel zitten kutten in de bios
Plep het apparaat eens op 13x166 dan kom je op de 2700+ uit (2170 MHz)
Ga er dan eens als een gek in en zet die meuk aanracoon wrote:Gisteren is alles binnen gekomen gelijk geinstalleerd en toen ik hem voor de eerste keer wile opstarten gaf hij ie melding , ben dus nog niet in de bios geweest.HitmanWVU wrote:Misschien heeft hij wel zelf wel zitten kutten in de bios
Plep het apparaat eens op 13x166 dan kom je op de 2700+ uit (2170 MHz)
-
Bios updaten is natuurlijk zelden nodig alleen bij problemen.
Alleen de acpi settings beinvloeden je os drastisch de rest niet. dus bios instellen voordat je windows installeerd is onzin hoeft niet (wel te adviseren)
Zoals eerder fsb staat verkeerd en eventueel de multiplier
en webk de standaard aangenomen formule is fsb x multiplier = Mhz
Alleen de acpi settings beinvloeden je os drastisch de rest niet. dus bios instellen voordat je windows installeerd is onzin hoeft niet (wel te adviseren)
Zoals eerder fsb staat verkeerd en eventueel de multiplier
en webk de standaard aangenomen formule is fsb x multiplier = Mhz
"The past will often attack the present with the pain of your memories"