computer valt plotseling uit!!!!

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
expo3999

computer valt plotseling uit!!!!

Post by expo3999 »

Ben je een half uurtje al bezig ofzo op je computer en ineens gaat ie dood!! De stroom valt uit. Ik moet de stekker eruithalen en w8en totdat het ledje/lampie van mijn moederbord uit gaat en ik doe dan de stekker erin en doet ie het gelukkig weer. Maar dit heb ik al teveel keren meegemaakt en ik zeg je, dit is super irritant :( .

Mijn computer bestaat uit een Asus A7V600 motherboard met processor van AMD Athlon XP 2700+ 2075MHz SockA.

Wie kan mij tips en uitleg geven? Alvast bedankt!
[BVD]Webgnome

Post by [BVD]Webgnome »

Ik denk dat hij te warm wordt. Vole eens aan het koelblok of die warm is (of heet) als hij uit vliegt. Zo nee dan kan het zijn dat je koelblok verkeerd geinstalleerd is (hoe mensen dat voor elkaar krijgen is me nog steeds een raadsel maar het schijnt te kunnen)

anders is he gewoon terug gaan naar de winkel en eggen dat ie onstabiel is..
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
expo3999

Post by expo3999 »

ik heb in mijn bios al gekeken en de warmte van mijn processor zit rondt de 75graden. moet goed zijn. heb de ventilator sneller laten draaien, is ook niet verkeerd. Ik heb geen doorstroom ventilatie in mijn (big)tower dus heb ik een zijkant weggehaald zodat de warmte van mijn processor kan ontsnappen in mijn kamer. dat helpt al wat kwa temperatuur.
[BVD]Webgnome

Post by [BVD]Webgnome »

75 graden is dus NIET goed dat is veeeeeel te warm. Als die temperatuur echt klopt dan zou de heatsink dus echt gloeiend warm moeten zijn. Is ie dat niet dan klopt er iets niet.
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
seiko

Post by seiko »

goed is rond de 50 graden met een normale koeler..
Maar 75 is way to hot..
Kijk eens of je koeler er recht op zit.. en of er niet een te grote klodder koelpasta opzit..
iWaB

Post by iWaB »

Expo3999 vergeet er bij te vermelden dat het alleen gebeurd als zijn Processor 100% belast word , door b.v. een koetje .. zodra het koetje word uitgezet draait zijn pc wel weer goed.

(gelukkig heeft ie een tweede pc waar dit niet voorkomt :*) )
Marshal

Post by Marshal »

iWaB wrote:Expo3999 vergeet er bij te vermelden dat het alleen gebeurd als zijn Processor 100% belast word , door b.v. een koetje .. zodra het koetje word uitgezet draait zijn pc wel weer goed.

Dan lijkt het me helemaal een koel probleem.

De }:O geeft je CPU nogal een warm gevoel :)
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
SnippeS

Post by SnippeS »

Marshal wrote:
iWaB wrote:Expo3999 vergeet er bij te vermelden dat het alleen gebeurd als zijn Processor 100% belast word , door b.v. een koetje .. zodra het koetje word uitgezet draait zijn pc wel weer goed.

Dan lijkt het me helemaal een koel probleem.

De }:O geeft je CPU nogal een warm gevoel :)
Niet alleen mijn processor hoor :9~ o-)
GAEvakYD

Post by GAEvakYD »

idd als ik het zo hoor kan het niet anders zijn dan een koelprobleem. Als het alleen gebeurt als het koetje draait en dus als de cd cpu stressed is er iets met de cpu koeling.

Dat kan zijn:
-Te kleinere koeling
-Te veel /dikke lading koelpasta
-Koeler draait niet / loopt aan
-etc
iWaB

Post by iWaB »

ja ga het maar oplossen ,, die koe moet draaien !!!!!!
Bastardhost

Post by Bastardhost »

KT600 chipset zeg je....
Ik heb nu een drietal van die borden gezien, allemaal met een passief gekoelde northwood.... in alle drie de gevallen ook de oorzaak van de crashes...

Die 75 graden voor je proc is ook heftig inderdaad, hoewel die van mij onder vollast er 'slechts' 8 graden vandaan zit

Ik zou in ieder geval de airflow in de kast verbeteren én
een poging doen de northwood aktief te koelen, als dat niet al standaard gebeurd.

have you been [url=http://www.fraggle.nl/]fRAGGLEd[/url] today?
BlackTux

Post by BlackTux »

Koop een zwaardere voeding, problemo opgelost. 400 wat ofzo.
cn=Blacktux,dc=EMS2CREW,dc=NL

** This File Should Not Be World Readable **

The open cow project pwd = "admin"

[url]HTTP://WWW.EMS2CREW.TK[/url]
Marshal

Post by Marshal »

BlackTux wrote:Koop een zwaardere voeding, problemo opgelost. 400 wat ofzo.
Wat gaat een zwaardere voeding doen aan een koeling probleem :?
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
BlackTux

Post by BlackTux »

Nou, ik zeg uit ervaring dat sommige cpu's nu eenmaal die temp halen
en dat het moederboard vooral onstabiel wordt als dan de stroom het
maar net trekt.
cn=Blacktux,dc=EMS2CREW,dc=NL

** This File Should Not Be World Readable **

The open cow project pwd = "admin"

[url]HTTP://WWW.EMS2CREW.TK[/url]
ReMSie

Post by ReMSie »

Bastardhost wrote:KT600 chipset zeg je....
Ik heb nu een drietal van die borden gezien, allemaal met een passief gekoelde northwood.... in alle drie de gevallen ook de oorzaak van de crashes...

Die 75 graden voor je proc is ook heftig inderdaad, hoewel die van mij onder vollast er 'slechts' 8 graden vandaan zit

Ik zou in ieder geval de airflow in de kast verbeteren én
een poging doen de northwood aktief te koelen, als dat niet al standaard gebeurd.
Denk dat het eerder toeval is , aangezien ik hier ook al wat pc's met een a7v600 heb gemaakt, verder heet de chip waar jij het over hebt een northbridge :D

Dit klinkt dus meer naar een koeler waar het beschermings plasticje nog op de koeler zit, of dat er geen pasta gebruik is, of ongelukkig op de cpu gemonteerd is, of dat de klem niet genoeg druk leverd, in elk geval is het onmogelijk dat een goed gemonteerde koeler met werkende fan een cpu 75 graden kan laten worden :)
ReMSie

Post by ReMSie »

BlackTux wrote:Koop een zwaardere voeding, problemo opgelost. 400 wat ofzo.
Het is echt niet de voeding, 75 graden is gewoon veeeeel te warm, en zeker omdat ie aangeeft dat ie uitvalt als de koe ingeschakeld wordt ( is dus 100% load). kan het niet anders dan dat dit de oorzaak is.
expo3999

Post by expo3999 »

Owkee, ik jullie begrijp!!! De montage ziet er goed uit, likkie koelpasta zit er ook op, ben alleen nog ff bezig met mijn doorstroom ventilatie. En dat ga ik met 2 waaiers doen, de ene blaast erin, de andere blaast er uit. Maar om rond de 50graden te komen wordt wel moeilijk. ff die twee waaiers afw8en en ik zal resultaat zien.
expo3999

Post by expo3999 »

Ik kan mijn computer ook niet in de koelkast proppen voor koeling, dan moet 't bier eruit, en dat heb ik nodig om mijn computer ellende weg te drinken!! :)
Post Reply