Mijn computer bestaat uit een Asus A7V600 motherboard met processor van AMD Athlon XP 2700+ 2075MHz SockA.
Wie kan mij tips en uitleg geven? Alvast bedankt!
Dan lijkt het me helemaal een koel probleem.iWaB wrote:Expo3999 vergeet er bij te vermelden dat het alleen gebeurd als zijn Processor 100% belast word , door b.v. een koetje .. zodra het koetje word uitgezet draait zijn pc wel weer goed.
(gelukkig heeft ie een tweede pc waar dit niet voorkomt)
Niet alleen mijn processor hoorMarshal wrote:Dan lijkt het me helemaal een koel probleem.iWaB wrote:Expo3999 vergeet er bij te vermelden dat het alleen gebeurd als zijn Processor 100% belast word , door b.v. een koetje .. zodra het koetje word uitgezet draait zijn pc wel weer goed.
(gelukkig heeft ie een tweede pc waar dit niet voorkomt)
Degeeft je CPU nogal een warm gevoel
Denk dat het eerder toeval is , aangezien ik hier ook al wat pc's met een a7v600 heb gemaakt, verder heet de chip waar jij het over hebt een northbridgeBastardhost wrote:KT600 chipset zeg je....
Ik heb nu een drietal van die borden gezien, allemaal met een passief gekoelde northwood.... in alle drie de gevallen ook de oorzaak van de crashes...
Die 75 graden voor je proc is ook heftig inderdaad, hoewel die van mij onder vollast er 'slechts' 8 graden vandaan zit
Ik zou in ieder geval de airflow in de kast verbeteren én
een poging doen de northwood aktief te koelen, als dat niet al standaard gebeurd.