Advies over darts

De Chatroom
Post Reply
DaFDu

Advies over darts

Post by DaFDu »

Oi Oi ...

Een jaar of 3 a 4 geleden begon ik darts te volgen op tv. Vanzelfsprekend hebben de successen van Barney daarmee te maken. Sinds dien was ik van plan darts te kopen, maar daar kwam steeds niks van... Na de lakeside en de Dutch Open, besloot ik nu toch eindelijk maar eens op ziek te gaan naar een paar fijne pijlen.

Daar gaat dan ook mijn vraag over:

Wat voor darts (type, gewicht etc.) zijn goed om mee te beginnen? Ik ben geen zwaar gebouwt persoon en heb "slanke" vingers. Ik heb vrijwel geen ervaring in darten. Ik heb al eens door Barney's shop op internet gebladerd, maar kan alle tips en suggesties goed gebruiken. Een wedstrijd kijken op sbs6 of zelf gooien is iets totaal anders.

Misschien zou je zeggen, waarm ga je niet naar een shop waar ze darts verkopen en probeer je 't uit. Wel, ik woon in Bulgarije en daar heeft vrijwel niemand van darts gehoord hehehe... ik heb wel een bar gevonden waar ze een dartboard hadden hangen, maar daar waren van die nare scheitpijltjes bij... je weet wel, het speelgoed type zegmaar... Ook kan ik hier geen winkel vinden waar je een beetje fatsoenlijke pijltjes kopen kan.

Ik moet dus m'n pa vragen darts in NL te kopen en ze op te sturen. Daarom heb ik wat tips nodig...

Als iemand hier (en dat heb ik vernomen) een verwoed darter is, dan zou ik graag wat info willen...

Je kan me bereiken via: dafdu@teambvd.com

Alvast bedankt...

GRTNX... DaFDu
(Varna, Bulgarije)
I'm just impersonating me...
madman
2nd Admin

Post by madman »

Dartpijlen kan je niet op afstand kopen, daarvoor zul je ze echt moeten uitproberen..
Libido78
Global MOD

Post by Libido78 »

---> Chatroom

aangezien je op zo'n verre afstand woont wordt dit hoe dan ook een probleem...

Tip1: als beginnende darter kan ik je aanraden om te beginnen met een gemiddeld gewicht en dat is zeg maar 22gram per pijl.

Tip2: al ben je een beginnend dartspeler kan ik je toch aanraden om pijlen te kopen die erg dun zijn. Dit omdat deze gewoon erg dicht bij elkaar te plaatsen zijn en daar door meer ruimte over in bijv. een triple 20 als je daar al 1 of 2 darts in hebt zitten.

Tip3: evt. grip....hiermaar kan ik je geen advies geven. dat is echt per persoon verschillend en hier zijn ook zoveel mogelijkheden mee dat is en blijft dus puur een gok als je ze niet zelf in een winkel probeert...

tip4: shafts en flight, ook dt is erg lastig maar over het algemee doen de normale "standard" flight het bij iedereen (90%) en de shaft kan je zelf proberen met kortere of langere

misschien dat je ze zelf bij http://www.dartwinkel.nl kan bestellen

Ik zelf heb behoorlijk standaard darts die eigenlijk iedereen wel bevalt, 8 jaar geleden waren dit de dunste pijlen op de markt

advies: Ik zou je deze aanraden (zelde als ik heb):

Winmau Navigator (voorheen Winmau Hunter)
Image

22 grams,
flights: standard
shafts: nylon plus medium

my 2 €cents :7
[url=http://www.smokingbarrels.nl]de Smoking Barrels[/url]
[img:350:50]http://libido78.bvdserver.com/lucky2.jpg[/img]
expo3999

Post by expo3999 »

inderdaad, pijlen moet je eerst proberen, dan kopen. (heb ik ook gedaan, al stond ik een uur in de winkel). Zelf gooi ik met 24gram dunne darts met redelijke grip en het bevalt me prima. Heb er 1 180er mee gegooid. de rest volgt nog..... . Eerst volgende keer als je in nederland bent moet je goeie darts kopen in een winkel met veel keuze. Je zult nu veel oefenen met minder goeie pijlen maar de moeite waard. Heb ik ook gedaan. De tips van Libido78 zou ik ook aanraden. Ik was ook een beginner.
DaFDu

Post by DaFDu »

THNX voor alle tips...

Ik begrijp dat je ze eigenlijk zelf moet uitproberen, dat geld voor veel dingen. Ik ben zelf saxofonist en zou ook geen sax kopen zonder uitgeprobeerd te hebben. Een klein detail kan veel schelen.

Maar, zoals ik ook al vermelde, ben ik niet in NL en dus ook niet in de gelegeheid dit eens op m'n gemakt uit te proberen. En, zoals ik tevens vermelde, is hier in Bulgarije alles behalve een dartscene c.q. cultuur, zoals die wel in NL is.

Ik ben op z'n vroegst pas in augustus weer in NL (voor 2 weken) en zal dan zeker tussen alle bezoekjes aan familie en vrienden een bult darts uitproberen.

Vraagje: Is er overigens in Apeldoorn of omgeving een goeie dartshop? (mijn ouders wonen in Apeldoorn).

Het duurt dus nog wel ff een tijdje voordat ik in NL ben, en wil toch eigenlijk voor die tijd wel wat oefenen. Vandaar dat ik jullie tips erg op prijs stel, zodat ik nu via m'n pa niet al te dure maar fijne "oefendarts" kopen kan, die ik vervangen kan door betere wanneer ik weer in NL ben.

Ik zal eens op die webpage neuzen... thnx wederom...

GRTNX... DaFDu
GAEvakYD

Post by GAEvakYD »

Ik denk niet dat ze zo makkelijk darts accepteren bij de postverwerking.
Tenminste die scherpe pijlen lijken me niet door die scan te komen.
madman
2nd Admin

Post by madman »

't is geen vliegveld of zo hoor :P
Libido78
Global MOD

Post by Libido78 »

de winkel van die site zit in Deventer :!
[url=http://www.smokingbarrels.nl]de Smoking Barrels[/url]
[img:350:50]http://libido78.bvdserver.com/lucky2.jpg[/img]
Majapro

Post by Majapro »

oh? waar in Deventer :?
madman
2nd Admin

Post by madman »

Staat ook op die site :!

Bergenvaardersstraat 15
DSmarty
Site Admin

Post by DSmarty »

/me sluit zich aan bij Richard, heb soortgelijk "standaard" pijlen, gooien prima!
Tigertjuh

Post by Tigertjuh »

/me too
DaFDu

Post by DaFDu »

GAEvakYD wrote:Ik denk niet dat ze zo makkelijk darts accepteren bij de postverwerking.
Tenminste die scherpe pijlen lijken me niet door die scan te komen.

Hmmm... wel, er zijn enkele opties... 1 ervan is dan een kennis van me die regelmatig op en neer reist naar Bulgarije ze mee neemt. Overigens is het geen probleem ze te sturen via post, 't enige risico is dat 't niet aankomt, maar das te verhelpen als het een aangetekend paketje word...

Maargoed... ik zie 't wel... wederom thnx voor alle tips!

GRTNX... DaFDu
DSmarty
Site Admin

Post by DSmarty »

Dartpijlen komen gewoon door de post mensen, zolang het degelijk verpakt is zodat het geen beambten beschadigd :P
GAEvakYD

Post by GAEvakYD »

DSmarty wrote:Dartpijlen komen gewoon door de post mensen, zolang het degelijk verpakt is zodat het geen beambten beschadigd :P
[flauwmodus]
Dus alleen een postzegel op elke pijl plakken zou niet mogen?.
[/flauwmodus]
Z-Rex

Post by Z-Rex »

[boermodus] Nee, want dan kunnen er beambtem beschadigd raken! [/boermodus]
To boldly eat what no-one has eaten before...
Post Reply