Paswoord Compac Laptop kwijt [safeguard]Help!

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
GAEvakYD

Paswoord Compac Laptop kwijt [safeguard]Help!

Post by GAEvakYD »

Hoi,

Mijn schoonvader heeft een Compaq armada 1700 (6266/T/4000/D/0/1) laptop van zijn werk, daarop staan hele belangrijke bestanden. Nu is het zo dat hij zijn wachtwoord vergeten is en er dus niet meer in komt. De laptop is beveilig met safeguard Easy Windows 95 v1.13.

Het enige dat ik weer is dat safequard gebruikt maakt van PKI. Ik weet dus niet of de data die op de disk staat ook met PKI vergrendeld is of puur alleen de bootcyclus. Voor zover ik weet is het namelijk niet mogelijk binnen een aantal jaar de PKI beveiliging te kraken. Misschien een BVD projectje LOL, just kidding.

Ik ben bang dat het niet zou werken als ik de disk eruit haal en aan mijn workstation hang (ik heb zo'n laptop naar ide convertor voor een harddisk).

Ik heb al zitten googlen maar ik kan echt helemaal niets vinden. Weet 1 van jullie misschien een oplossing voor mij?.
madman
2nd Admin

Post by madman »

Maar hoe kan hij z'n password kwijt raken? Gebruikt hij dat ding nauwelijks of zo?
GAEvakYD

Post by GAEvakYD »

Nou omdat je het echt wilt weten:

Hij had die laptop al een aantal maanden hele dagen aanstaan. Tot die vorige week een keer dat ding mee moest nemen. Toen hij hem weer aanzetten kwam hij erachter dat hij het password niet meer wist.

8)7 8)7 8)7
blimmel
Special MOD

Post by blimmel »

en heeft de systeembeheerder geen registratie van het wachtwoord, of desnoods een überwachtwoord?
GAEvakYD

Post by GAEvakYD »

Nopes, had ik hem ook al gevraagt. De hele helpdesk bij hun kan niets voor hem doen hebben ze gezegt. Lekker bedrijf als je weet dat er hele belangrijke data op die disk staat en je krijgt zo'n antwoord.
fabian

Post by fabian »

Hmmm.. beetje jammer. Maar blijft wel een typische gebruikersfout :).

Heb je die HD al eens geprobeerd aan een ander PC ?
Grt Fabian
GAEvakYD

Post by GAEvakYD »

fabian wrote:Hmmm.. beetje jammer. Maar blijft wel een typische gebruikersfout :).

Als je mijn eerste post had gelezen had je dat niet gevraagt. Ik denk namelijk dat de data op de disk ook geencrypt met het PKI algoritme. Dan zou het zonde zijn om de poging te wagen. Het blijft natuurlijk altijd een laptop die onder beheer staat van een eigen helpdesk. Zelf hebben ze de hoop al opgegeven, ik denk niet dat ze het relaxed vinden als een handige schoonzoon hun laptops openschoeft.
fabian

Post by fabian »

GAEvakYD wrote:
fabian wrote:Hmmm.. beetje jammer. Maar blijft wel een typische gebruikersfout :).

Als je mijn eerste post had gelezen had je dat niet gevraagt. Ik denk namelijk dat de data op de disk ook geencrypt met het PKI algoritme. Dan zou het zonde zijn om de poging te wagen. Het blijft natuurlijk altijd een laptop die onder beheer staat van een eigen helpdesk. Zelf hebben ze de hoop al opgegeven, ik denk niet dat ze het relaxed vinden als een handige schoonzoon hun laptops openschoeft.
"Ik denk" ??? Dus je weet het niet zeker :).
Jammer hoor. Ik bedoelde ook of je het ook ECHT geprobeerd hebt. Dan weet je tenminste zeker.
Naturlijk eerst even kijken of er ergens een verzegeling opzit.
Grt Fabian
blimmel
Special MOD

Post by blimmel »

boot eens met een knoppix cdtje of je echt niet in de bestanden kunt komt....
GAEvakYD

Post by GAEvakYD »

blimmel wrote:boot eens met een knoppix cdtje of je echt niet in de bestanden kunt komt....
Als het goed is krijg ik morgen dat ding mee naar huis. Zal dan idd eens een bootable linux cd proberen.

Ik weet alleen niet of die beveiliging voor of na het MBR zit. Als die ervoor zit (wat ik verwacht) dan zal die cd natuurlijk niet booten.
Post Reply