Daarom heb ik genoeg van Demon internet

De Chatroom
Post Reply
Marshal

Daarom heb ik genoeg van Demon internet

Post by Marshal »

Mijn ADSL verbinding bij Demon is nooit echt de stabielste geweest maar de laatste tijd wordt het toch wel heel irritant.

- Normaal internetten zit er niet meer in als bijna elk half uur je verbindgen voor een paar minuten wegvalt. :(
- De helpdesk bellen kost je een uur wachttijd en dan krijg nog eens eens iemand aan de lijn die je niet wilt begrijpen. :(
- Mail is al twee weken lang een en al storingen :(
- Op de newsserver is het aantal verbindingen teruuggebracht tot max. 2, daarnaast is de verbinding traaaaaag. :(

Wanneer je demon.nl.support leest wordt je ook niet echt vrolijk en lijkt een oplossing voor alle problemen ver weg.

Voor Demon had ik een ADSL verbinding bij Xs4all en vrijwel 2 jaar lang zonder een disconnect gewerkt. Wanneer ik over 4 maanden weg kan bij Demon ben ik er pleitte.

Zo dat lucht weer even op :)
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
madman
2nd Admin

Post by madman »

Misschien ff met Iwab praten ;)
seiko

Post by seiko »

Ik denk dan dat ik aardig mzzl ehb dat ik gewoon via BaByXL zit en niet via BBNED

wan ik heb totaal nergens last van..
Ik merk alleen dat ik nu 2 connecties heb van de newsserver.. maar die gaan allebei gewoon met max.. en de headers ophalen gaat gewoon nog met 2 / 3 Mbps...

Ook met de connectie uitval geen last van..
En meel, ik krijg alles binnen en heb ook geen problemen ermee..

Dus ik zal echt niet overstappen.. aangezien ik gewoon nog alles kan en nergens last van heb..

Owke alleen me upload is niet meer zo hoog.. ipv 100 + nu nog maar kleine 80 +
Fluffy~Bunny

Post by Fluffy~Bunny »

Zit ook bij Demon..BBnet..maar heb hier nergens last van
enige waar ik wat last van heb is dat.. e-mail server soms plat ligt, maar qua connectie uitval ofzoiest dergelijks heb ik gelukkig geen last van. ^:^
Het enige irritante is gewoon het zo lang wachten op me upgrade 8)7
iWaB

Post by iWaB »

Posted: Wed Mar 03, 2004 00:12 Post subject: Daarom heb ik genoeg van Demon internet
marshal wrote:

Code: Select all

--------------------------------------------------------------------------------

Mijn ADSL verbinding bij Demon is nooit echt de stabielste geweest maar de laatste tijd wordt het toch wel heel irritant. 

- Normaal internetten zit er niet meer in als bijna elk half uur je verbindgen voor een paar minuten wegvalt. 

weet je zeker dat het niet aan je modem of je infrastructuur ligt ?, ik leech nu ruim 1 jaar met demon en heb maar 1 keer echte uitval gehad , toen ik mn modem en de line van de splitter had omgewisseld , en dan alleen nog maar als de telefoon overging

- De helpdesk bellen kost je een uur wachttijd en dan krijg nog eens eens iemand aan de lijn die je niet wilt begrijpen.
,
maar goed dat het een het een gratis nummer is ;) als ik ze bel bel ik onder kantoortijd dan zijn de w8tijden minimaal , we zijn niet allemaal goeroes :)

- Mail is al twee weken lang een en al storingen
klopt heb ik ook regelmatig last van :( :( :(

- Op de newsserver is het aantal verbindingen teruuggebracht tot max. 2, daarnaast is de verbinding traaaaaag.  

de 2 treads zijn tijdelijk , (gelukkig) (ik heb er dan ook tijdelijk een payserver bij genomen :) , maar traag daar heb ik niet echt veel van gemerkt , hij zakt inderdaad om een uurtje of 4 wel iets in , maar dan worden ze aan de andere kant van de wereld wakker , maar dit is minimaal bij mij en op mn werk,

code]Wanneer je demon.nl.support leest wordt je ook niet echt vrolijk en lijkt een oplossing voor alle problemen ver weg.[/code]
moet ik nog lezen

Voor Demon had ik een ADSL verbinding bij Xs4all en vrijwel 2 jaar lang zonder een disconnect gewerkt. Wanneer ik over 4 maanden weg kan bij Demon ben ik er pleitte. 
,mag ik jou 2 treads hebben ? ;) ;) ;)
Hachy

Post by Hachy »

Sinds november geconnect, 1x uitval gehad van enkele uren door een router ergens hier in de buurt. Voor de rest geen problemen, mailserver gebruik ik niet, voor newsserver heb ik een pay-accountje en down ik continu met 215KB.

Nog max 3 weken en dan eindelijk de upgrade naar 8Mbit, dat wordt leuk :D

Lekker goedkoop wel, 65 euro voor 8mbit mij hoor je echt niet klagen.
http://www.qsit.nl
Fluffy~Bunny

Post by Fluffy~Bunny »

Hachy wrote: Nog max 3 weken en dan eindelijk de upgrade naar 8Mbit, dat wordt leuk :D
Hoop je dan }) Wacht namelijk ook al een paar maanden op upgrade
Marshal

Post by Marshal »

iWaB wrote:

marshal wrote:

- Normaal internetten zit er niet meer in als bijna elk half uur je verbindgen voor een paar minuten wegvalt. 

weet je zeker dat het niet aan je modem of je infrastructuur ligt ?, ik leech nu ruim 1 jaar met demon en heb maar 1 keer echte uitval gehad , toen ik mn modem en de line van de splitter had omgewisseld , en dan alleen nog maar als de telefoon overging
Nee, ligt niet aan de modem of telefoonlijn in m'n huis. De eerste twee maanden heb ik een prima verbinding gehad. Daarna begonnen de problemen met de NRP's waardoor mijn verbinding er 3 dagen helemaal uit heeft gelegen. Daarna leek het even goed te gaan maar sinds een paar weken is het weer de ene disconnect na de andere.
Last edited by Marshal on 31 Mar 2004, 20:35, edited 1 time in total.
Hachy

Post by Hachy »

Echt vaag, met die NRP van jou. Hier gaat het echt prima. Zijn ze wel met die NRP bezig? Wat zegt de demon status page dan ?
seiko

Post by seiko »

Vanmiddag is een aantal wijzigingen aan het Demon NL-netwerk gemaakt. Er zijn twee nieuwe, veel grotere routers in gebruik genomen en de verbindingen naar de bestaande routers zijn verdubbeld in capaciteit. Helaas blijft de verbinding naar Telia gedurende de avonduren nog overbelast; dit komt door de gigantische hoeveelheid verkeer die op deze verbinding binnenkomt van Supernews. Vannacht wordt er capaciteit bijgeplaatst op het netwerk van een nieuwe leverancier, die we morgen zullen aansluiten om nog meer capaciteit te creeren.
Fluffy~Bunny

Post by Fluffy~Bunny »

idd..had het gemerkt..ping was onstabiel. en was niet de enige andere 2 vrienden die ook demon hadden.hadden ook dat probleem
iWaB

Post by iWaB »

nu maar hopen dat ik snel geupgrade word zit er al een paar maanden op te w8en ,, kan ik nog meer leechen })
Hachy

Post by Hachy »

Hmz ik zit nu op de nieuwe alcatel DSLAMS ipv Cisco, mijn pings zijn super (9ms naar tweakers.net) maar mijn upload is weer teruggeschroefd naar 512 :?

Nou ja zou volgende week geupgrade worden dus we zien wel of ik dan mijn 1Mbit up weer terug heb :)
Marshal

Post by Marshal »

Hachy wrote:Hmz ik zit nu op de nieuwe alcatel DSLAMS ipv Cisco, mijn pings zijn super (9ms naar tweakers.net) maar mijn upload is weer teruggeschroefd naar 512 :?

Nou ja zou volgende week geupgrade worden dus we zien wel of ik dan mijn 1Mbit up weer terug heb :)
Pings zijn hier ook oke, maar mijn upload is nu ook terug 576kb
iWaB

Post by iWaB »

pings goed
uploads goed,

newsserver momenteel veel problemen connections time outs ,, dan weer 1 draadje dan weer niks , :(

Eerst 100proofnews genomen , maar deze is 100keer niks .

nu aan het testen met Buzzard news deze gaat tot nu toe super ,
veel compleet.
snelheid goed (complete download snelheid)
seiko

Post by seiko »

ik heb gewoon weer 1Mbit download van de Newsgroepen met 2 draadjes.. en alles is stabiel. mijn upload is ook nogsteeds 1 mbit
DKasemier

Post by DKasemier »

Jzs.. de verbinding met supernews is sinds enkele dagen echt 2x zo goed :|
eerst was mn avg. ongeveer 50kB/sec, nu 100 :)
It rocks... It's a rock...
iWaB

Post by iWaB »

Mn , lijkt nu ook goed te gaan ,,

Met buzzardnews in 20uur 7,28 gig geleeched 1,2Mbps de rest van mn bandbreedte word nu al 18u zonder onderbreking door Demon gebruikt. :*)

Username iwab
Expires 2004-04-21
Description Unlimited Monthly Downloads
Current Usage 7.28 GBytes
Current Connection 1.2 Mbps
Total Bytes Allowed Unlimited
Marshal

Post by Marshal »

Afgelopen zondag geprobeerd een telefoon aansluiten op mijn telefoonaansluiting die ik eigenlijk alleen voor ADSL gebruik.

Ik hoorde echter alleen maar ruis en wanneer ik mijn eigen nummer belde kreeg ik een ingesprektoon :?

Maandagochtend om 9:30 stond de storingsdient al voor de deur die ik zondagavond nog gebeld had :)

Na ruim 1,5 uur alles doorgemeten te hebben, bleek er een sluitings te zijn op mijn telefoonlijn in zo'n grijs kastje die langs de weg staan. Na nog wat aanpassingen in de centrale werkte alles weer perfect.

Maar de grote verrassing tot nu toe is dat ik geen wegvallende verbinding meer heb. Mijn modem heeft inmiddels een uptime van nu 53 uur :)

KPN ^:^ Demon ^:^
just2004

Post by just2004 »

iWaB wrote:Mn , lijkt nu ook goed te gaan ,,

Met buzzardnews in 20uur 7,28 gig geleeched 1,2Mbps de rest van mn bandbreedte word nu al 18u zonder onderbreking door Demon gebruikt. :*)

Username iwab
Expires 2004-04-21
Description Unlimited Monthly Downloads
Current Usage 7.28 GBytes
Current Connection 1.2 Mbps
Total Bytes Allowed Unlimited
nice :)

ik neem binnekort (als het geld op paypal account staat) ook buzzardnews

heb geen adsl maar chello 250/45 KB snel genoeg voor mij :)
DKasemier

Post by DKasemier »

Marshal wrote:Afgelopen zondag geprobeerd een telefoon aansluiten op mijn telefoonaansluiting die ik eigenlijk alleen voor ADSL gebruik.

Ik hoorde echter alleen maar ruis en wanneer ik mijn eigen nummer belde kreeg ik een ingesprektoon :?

Maandagochtend om 9:30 stond de storingsdient al voor de deur die ik zondagavond nog gebeld had :)

Na ruim 1,5 uur alles doorgemeten te hebben, bleek er een sluitings te zijn op mijn telefoonlijn in zo'n grijs kastje die langs de weg staan. Na nog wat aanpassingen in de centrale werkte alles weer perfect.

Maar de grote verrassing tot nu toe is dat ik geen wegvallende verbinding meer heb. Mijn modem heeft inmiddels een uptime van nu 53 uur :)

KPN ^:^ Demon ^:^
Geniaal, gelukkig is dat dus ook weer opgelost :) :)
It rocks... It's a rock...
Post Reply