Probs met share van XP pro bak
Probs met share van XP pro bak
Een oom van mij heeft een XP pro bak thuis staan, hij heeft daar nu ook een netwerkje en wil graag bij zijn bestand op die bak kunnen. Nou simpel toch: gewoon ff share aan maken, Gast-account aan zetten en klaar is kees. NOT: iedere keer als ik die machine probeer te benaderen krijg ik een request om het wachtwoord van de IPC$ share.
Nu komt het, het is een pc van de zaak en die hebben het admin passwd en willen dat niet geven. Daarnaast komt nog eens dat de gebruiker automatisch inlogt, maar wel met een wachtwoord is beveiligd. De gebruiker hoort wel tot de admingroep.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Nu komt het, het is een pc van de zaak en die hebben het admin passwd en willen dat niet geven. Daarnaast komt nog eens dat de gebruiker automatisch inlogt, maar wel met een wachtwoord is beveiligd. De gebruiker hoort wel tot de admingroep.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
1. Als de gebruiker tot de admin groep behoort dan zou hij ook op de werkpc een nieuwe lokale admin-user moeten kunnen aanmaken en dan daarmee van uit het netwerk op de share inloggen.
2. Verbinding andersom maken?
Dus van de werk-pc naar een share op het netwerk connecteren en dan daar zo lang het bestand neer zetten?
2. Verbinding andersom maken?
Dus van de werk-pc naar een share op het netwerk connecteren en dan daar zo lang het bestand neer zetten?
Tilburgs Carnavals Motto 2012:
Ge wit ôot nôot nie
Ge wit ôot nôot nie
Verbinding andersom maken is niet echt een goede oplossing: die andere pc is een laptop.
En je eerste verhaal snap ik niet helemaal.. Ik heb iedereen rechten op de share gegeven, maar ik kan hem niet eens zien... En windows 98 (wat op de laptop staat) bied niet de mogelijheid om met een bepaald username/password je aan te melden op een computer.
En je eerste verhaal snap ik niet helemaal.. Ik heb iedereen rechten op de share gegeven, maar ik kan hem niet eens zien... En windows 98 (wat op de laptop staat) bied niet de mogelijheid om met een bepaald username/password je aan te melden op een computer.
Met verhaal 1 bedoelde ik dat je het account waarmee je aanlogt op de Win98-bak identiek moet aanmaken op de XP-machine.
Daarnaast moet op de Win98 File- en Printer Sharing aanstaan.
Zie voor meer info op onderstaande link :
http://www.winnetmag.com/WindowsNetwork ... 41245.html
Suc6
Daarnaast moet op de Win98 File- en Printer Sharing aanstaan.
Zie voor meer info op onderstaande link :
http://www.winnetmag.com/WindowsNetwork ... 41245.html
Suc6
Tilburgs Carnavals Motto 2012:
Ge wit ôot nôot nie
Ge wit ôot nôot nie