ADSL vraagje

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
eXos
Special MOD

ADSL vraagje

Post by eXos »

Ik zit er sterk over te denken om over te stappen naar DSL.

Nu heb ik 2 vraagjes.

Weet iemand al wanneer KPN zijn monopolie verliest in de regio Epe zodat wij hier ook gewoon knetters snel kunnen inetten! en maakt t nog uit of je Analoog of ISDN in huis hebt.

TNX
madman
2nd Admin

Post by madman »

BBned kan al enige tijd leveren in Epe..

En dit hoort natuurlijk in de helpdesk ;)
ReMSie

Post by ReMSie »

Goed topic dit, binnenkort ga ik ook op mezelf, en dan moet er ook adsl komen natuurlijk :D Weet iemand wat op dit moment een aanrader is kwa provider? Zelf had ik Planet in gedachte.
HitmanWVU

Post by HitmanWVU »

ik zit zelf op xs4all via kpn, bevalt mij prima. En sinds de laatste snelheids update heb je veel snelheid voor weinig geld
SnippeS

Post by SnippeS »

Ja dan ik ook nog ff een vraagje, ik wil graag ook weg bij chello maar we hebben ook de telefoon via de kabel dus geen kpn aansluiting, kan ik dan ook adsl nemen zonder eerst weer bij kpn te gaan??
GAEvakYD

Post by GAEvakYD »

SnippeS wrote:Ja dan ik ook nog ff een vraagje, ik wil graag ook weg bij chello maar we hebben ook de telefoon via de kabel dus geen kpn aansluiting, kan ik dan ook adsl nemen zonder eerst weer bij kpn te gaan??
Het kan wel maar word wel afgeraden waarom moet ik je even schuldig blijven. Wat sinds een tijdje wel mag is dat je het goedkoopste abbo van kpn mag hebben. Das d8t ik 9 euri per maand ofzo iets.

Btw, ik raad je aan te kijken naar Demon en Telebyte. Zijn beiden goede ISP. Ik heb sinds mandag TB aangevraagt. Waarom TB?, omdat die geen FUP hebben zoals Demon.
HitmanWVU

Post by HitmanWVU »

GAEvakYD wrote:
SnippeS wrote:Ja dan ik ook nog ff een vraagje, ik wil graag ook weg bij chello maar we hebben ook de telefoon via de kabel dus geen kpn aansluiting, kan ik dan ook adsl nemen zonder eerst weer bij kpn te gaan??
Het kan wel maar word wel afgeraden waarom moet ik je even schuldig blijven. Wat sinds een tijdje wel mag is dat je het goedkoopste abbo van kpn mag hebben. Das d8t ik 9 euri per maand ofzo iets.

Btw, ik raad je aan te kijken naar Demon en Telebyte. Zijn beiden goede ISP. Ik heb sinds mandag TB aangevraagt. Waarom TB?, omdat die geen FUP hebben zoals Demon.
Die hebben gewoone en keiharde datalimit? :*)
GAEvakYD

Post by GAEvakYD »

HitmanWVU wrote:
GAEvakYD wrote:

Die hebben gewoone en keiharde datalimit? :*)

heheheh het was 1 van de weinige die ik kon vinden zonder datalimiet. Nadagen op GOT zoeken en gebruikerservaringen doorlezen kwam ik tot de conclusie dat ik echt voor TB moest gaan. Ook de resultaten bij speedtest zijn erg goed te noemen.

Heb gister even gebeld (maandag de aanmeldbrief verstuurd). Werd ik netjes geholpen op mijn vraag of het al aangekomen was en wanneer het geleverd werd. Kreeg een jonge man aan de telefoon die tenminste verstand van zaken had. Als ik bij chello het woord linux noemde raakten ze helemaal van slag laat staan als ik begon over dat ik onder FreeBSD last had van snelle leasetimings dan onder Windows. Maar dta bleek achteraf weer eens een fout bij chello te zijn. Daar kwam ik pas achterna 2 uur aan de gezeten te hebben en 4 keer een lijn hoger doorgeschakeld te zijn.

Bij TB kon de man mij zeggen dat ik tussen 2 en 4 weken alles mocht ontvangen. Ik dacht even hier de kennis chekken. Ik vraag "Ik heb een server met freebsd daar moet TB op binnen komen, kan dat?". Die man ging helemaal uitleggen dat het 100% ging werken, dat het eigelijk alleen maar beter was omdat het versturen van pakkets beter geregeld was onder bsd en linux. Neem aan dat die doelde op de beter geimplementeerde tcp/ip stack.

Ik kan niet wachten tot ik van mijn nieuwe ISP gebruik kan maken.
eXos
Special MOD

Post by eXos »

madman wrote:BBned kan al enige tijd leveren in Epe..

En dit hoort natuurlijk in de helpdesk ;)
Postcode check levert een negetief resultaat op 8)7

Uit de postcode-check is gebleken dat de telefooncentrale in uw buurt gebruikt maakt van bitstream lijnen. Dit zijn ingekochte lijnen met een hogere prijsstelling, waardoor ze met name geschikt zijn voor zakelijk gebruik. Consumenten kunnen eventueel gebruik maken van de bitstream lijnen, echter meestal is dit vanwege de prijsstelling niet interessant. Het is nog niet bekend of en wanneer bbned eigen lijnen op uw locatie zal activeren, maar de komende maanden zal dit niet het geval zijn.

U kunt desgewenst op dezelfde lijn (analoog of ISDN 2) ook de spraakdiensten van KPN Telecom behouden. Oftewel, linesharing is mogelijk in uw regio
Majapro

Post by Majapro »

http://home.telebyte.nl/?op=products&id=2

ongelimiteerd dataverkeer
een vaste IP-adres
gratis spamfilter
gratis reverse DNS entry
1 mailbox met 50 Mb ruimte
50 Mb homepage-ruimte
nieuwsgroepen
helpdesk tegen normaal tarief
eigen server toegestaan
back-up inbelaccount
overboeking 1:25

kijk dat klinkt weer zeer interresant, ook om dat op mijn postcode een aansluiting te realiseren lijkt (postcode-check)

nu kijken hoe ik van cistron af kan komen :X
Last edited by Majapro on 25 Mar 2004, 13:14, edited 1 time in total.
madman
2nd Admin

Post by madman »

Oh ik had alleen de kop gelezen "DSL is in uw regio beschikbaar" |:(
DSmarty
Site Admin

Post by DSmarty »

Ja en die status met bitstream lijnen hebben we al een jaar ongeveer.

Misschien maar weereens zeuren bij BBNed.
iWaB

Post by iWaB »

of verhuizen ;)
GAEvakYD

Post by GAEvakYD »

Majapro wrote:http://home.telebyte.nl/?op=products&id=2

ongelimiteerd dataverkeer
een vaste IP-adres
gratis spamfilter
gratis reverse DNS entry
1 mailbox met 50 Mb ruimte
50 Mb homepage-ruimte
nieuwsgroepen
helpdesk tegen normaal tarief
eigen server toegestaan
back-up inbelaccount
overboeking 1:25

kijk dat klinkt weer zeer interresant, ook om dat op mijn postcode een aansluiting te realiseren lijkt (postcode-check)

nu kijken hoe ik van cistron af kan komen :X
Hoelang zit je daar al dan?. Als je er langer dan een jaar zit is het appeltje eitje. Cirstron opzeggen en verzoeken zo snel mogelijk de lijn vrij te geven. Je krijgt dan een dataum van cistrom (na een paar dagen kunnen ze dat zeggen) wanneer je oude isp van de lijn is. Dan kun je TB al aanvragen en kun je op het fornulier aangeven dat je er nog adsl op de lijn zit. Er staat dan een vakje wanneer die van de lijn af is. BBnet zal dan jou aanvraag pas vanaf die datum op de lijn zit.
Majapro

Post by Majapro »

GAEvakYD wrote:Cirstron opzeggen en verzoeken zo snel mogelijk de lijn vrij te geven. Je krijgt dan een dataum van cistrom (na een paar dagen kunnen ze dat zeggen) wanneer je oude isp van de lijn is. Dan kun je TB al aanvragen en kun je op het fornulier aangeven dat je er nog adsl op de lijn zit. Er staat dan een vakje wanneer die van de lijn af is. BBnet zal dan jou aanvraag pas vanaf die datum op de lijn zit.
kun jij mij zien of zo 8)7 dit is precies wat ik net gedaan heb :)
GAEvakYD

Post by GAEvakYD »

Majapro wrote:
GAEvakYD wrote:Cirstron opzeggen en verzoeken zo snel mogelijk de lijn vrij te geven. Je krijgt dan een dataum van cistrom (na een paar dagen kunnen ze dat zeggen) wanneer je oude isp van de lijn is. Dan kun je TB al aanvragen en kun je op het fornulier aangeven dat je er nog adsl op de lijn zit. Er staat dan een vakje wanneer die van de lijn af is. BBnet zal dan jou aanvraag pas vanaf die datum op de lijn zit.
kun jij mij zien of zo 8)7 dit is precies wat ik net gedaan heb :)

heheheh goede keuze dus iig. Hoelang gaat dat nu duren als je van is naar isp gaat (dus als er nog adsl op de lijn zit).
Majapro

Post by Majapro »

eind volgende maand zou mijn lijn vrij moeten komen zei cistron en dan zou het contract ook afgelopen zijn
op mn aanvraag bij telebyte die datum ingevuld

en afwachten maar :)
GAEvakYD

Post by GAEvakYD »

Majapro wrote:eind volgende maand zou mijn lijn vrij moeten komen zei cistron en dan zou het contract ook afgelopen zijn
op mn aanvraag bij telebyte die datum ingevuld

en afwachten maar :)
heb je die belofte op papier?. Mocht het dan langer duren dan kun je eventuele kosten op hun verhalen als het langer duurt.
Injectie

Post by Injectie »

Ik zit onder Planet met een Dsl lijntje hier zo. Gaat goed ik heb de afgelopen 1,5 jaar nog niet een keer storing gehad.
Hachy

Post by Hachy »

Demon hier over bbned. 150-200GB/maand en geen gezeur.
65 euro voor wide open 8192/1024
gratis professionele helpdesk
vast ip

zonder aansluitkosten en met gratis modem was mijn aanbieding, weet eigenlijk niet of ze die nog steeds hebben.
http://www.qsit.nl
Post Reply