Gisteren ben ik tot de akelige ontdekking gekomen dat m'n statsserver met vlagen begint te crashen.
Nu wil ik het complete overlijden van m'n bak voor zijn met een back-up van de complete (tevens voor uitbreiding naar grotere harddisk - is dit mogelijk met linux?)
Laat het nou zo zijn dat ik geen idee heb hoe dit moet in linux. Het liefst laat ik dit dan natuurlijk dagelijks incremental gebeuren. Of kan ik hiervoor gewoon een simpele ghost draaien (met in het achterhoofd uitbreiden naar een grotere harddisk)?
Crashende Statsserver
-
Maar is het alleen je hdd dan die loopt te etteren: Wat zorgt er voor dat je bak crashed?
Lijkt me beter dat je probeert te achterhalen wat de bron van de crashes zijn! Verder begrijp ik niet helemaal wat je nu wilt: die bak moet zo door blijven draaien, maar omdat ie wat gammel is moet er maar steeds een backup worden gedaan?
Lijkt me beter dat je probeert te achterhalen wat de bron van de crashes zijn! Verder begrijp ik niet helemaal wat je nu wilt: die bak moet zo door blijven draaien, maar omdat ie wat gammel is moet er maar steeds een backup worden gedaan?
LOL hoe heet werd het dan wel niet in die kamer

Ik doe de backup gewoon dmv FTP ..
Ik maak een tar.gz van de bestanden die ik wil backuppen ("tar -czf backup.tar.gz Bestan1 bestan2 bestand*.log")
en dan upload ik het "curl -T backup.tar.gz -u user:pass ftp://mijnftp/mijnbackupmap"
en daarna gooi ik backup.tar.gz weer weg..

Ik doe de backup gewoon dmv FTP ..
Ik maak een tar.gz van de bestanden die ik wil backuppen ("tar -czf backup.tar.gz Bestan1 bestan2 bestand*.log")
en dan upload ik het "curl -T backup.tar.gz -u user:pass ftp://mijnftp/mijnbackupmap"
en daarna gooi ik backup.tar.gz weer weg..