RMA hardeschijf

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
seiko

RMA hardeschijf

Post by seiko »

Ik kijk net op de Maxtor site en zie dat mijn oude Maxtor nog tot december garantie heeft, aangezien mijn hardeschijf kapot is wil ik hem graag opsturen en een nieuwe terug vragen..

Nu is mijn vraag wie heeft hier wel eens meer aan gedaan.
En kan me duidelijk uitleggen wat ik moet doen, hoe in te pakken enzo.

En er staat ook
IMPORTANT: Clearly write the RMA Number issued by Maxtor on the outside of the box or container used to ship the drive to Maxtor. Maxtor may refuse receipt of packages which do not have a clearly identified RMA Number. In any case, processing will be delayed.
Welk nummer bedoelen ze hier prezies mee??
RMA Number 0202016063
deze toch

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen :D
madman
2nd Admin

Post by madman »

Dat lijkt op een RMA nummer ja ;) :D
seiko

Post by seiko »

ja maar voor de rest.. hoe je het makkelijkste kan inpakken en waa kan ik dat kopen
madman
2nd Admin

Post by madman »

Ik weet niet of ze op het postkantoor geode doosjes verkopen.. Zorg iig dat hij in een statisch vrij zakje zit (Die zakjes die om al dat soort spul zit; die grijze dingen).
seiko

Post by seiko »

ZO een zakje heb ik.. maar ze zeggen dat ik hem in schuim moet doen.. maar niet piepschuim.. of bubbeltjes papier zeg maar..
En ik heb al zo een TPG pakketje.. waar hij mooi inpast..
Laurindra

Post by Laurindra »

En waarom geen bubbeltjespapier? Zolang die HD eerst maar in een antistatisch zakje gaan maakt het te gebruiken vulmateriaal niet echt uit. Zolang het vulmateriaal maar eventuele schokken absorbeert. Dus ruime kreukelzones aan alle kanten van de HD. En inderdaad. Die grote brokken piepschuim zijn vrij stug en absorberen de schok niet genoeg.

Op het werk gebruiken we van die leuke schuimpjes (Chips, flow-pack, whatever). Je giet de doos 1/4 vol, artikel erin, en afvullen met nog meer schuimpies.
En waar je dat spul kan kopen weet ik zo niet. Pak zoiets toch op het werk in.
seiko

Post by seiko »

Nou dat van die bubbeltjespapier stond namelijke in hun voorschriften
The drive must be placed in an anti-static bag, similar to the silver bag provided in the original drive packaging.
The drive must be packed with the original drive inserts that came with the retail package (Figure 1) OR surrounded on all sides with solid foam cushioning which is a minimum of two inches thick (Figure 2). Do NOT use Styrofoam, peanuts or bubble wrap.
The drive must be sealed in a sturdy cardboard shipping container. The original retail box the drive came in would be an ideal shipping container.
maar ik ga denk ik eens kijken waar je van die schuim blokken kan halen.. Die ga ik dan door midden snijden en dan een mooi gaatje erin voor me HDD :D

Alleen weet ik niet waar ik da moet kopen :?
madman
2nd Admin

Post by madman »

Bouwmarkt of hobby winkel misschien.. Of misschien hebben zij bij een computerwinkel nog wel zo'n verpakking liggen (of kunnen ze die voor je achterhouden :!)
Last edited by madman on 08 May 2004, 08:56, edited 1 time in total.
seiko

Post by seiko »

madman wrote:Bouwmarkt of hobby winkel misschien.. Of misschien hebben zij bij een computerwinkel nog wel zo'n verpakking liggen (of kunnen ze die voor je achterhouden :!)
Das ook een zeer goed idee :D
DSmarty
Site Admin

Post by DSmarty »

Ik verpak ze gewoon in wat bubbeltjesplastic en dan in een doosje.
Is altijd goed gegaan, ook bij Maxtor.

Wel aangetekend versturen overigens!
Albinoraptor

Post by Albinoraptor »

Heb net eergister mijne opgestuurt (wel een WD maar ja) wat ik gedaan had, antistatisch zakje, daarom heen dat zwarte schuim, wat vaak onder hardware in doos zit, mobo ofzo, dan wat papiersnippers in doos, dan hdd met foam erin dan daarboven weer papiersnippers (papier uit papiervernietiger, en ding beweegt geheel niet. :)

Foam had ik gewoon gekregen bij paradigit, en papiersnipper zaten in doos waar mijn 9800 pro was in binnengekomen. :)
Post Reply