Dag Dag Chello, Welcom Telebyte
Dag Dag Chello, Welcom Telebyte
Vandaag gaan er twee brieven op de post. 1 opzegbrief naar chello en 1 aanmeldbrief voor Telebyte.
Ik was al die waarschuwingsmailtjes en knijperijen helemaal zat bij chello. Bovendien was ik die 16 kb upload ook al lang zat.
Dus nog 4 weken volhouden en dan gaan we echt beginnen. Jippiiii
Ik was al die waarschuwingsmailtjes en knijperijen helemaal zat bij chello. Bovendien was ik die 16 kb upload ook al lang zat.
Dus nog 4 weken volhouden en dan gaan we echt beginnen. Jippiiii
Omdat het nog onzeker is hoelang ik nog thuis woon (ellen en ik zijn huisjes aan het kijken :-p) heb ik besloten voor een 2048/1024 verbinding voor 54 euri. Als ik namelijk weg ben heeft mijn pa toch niets aan een 8/1 verbinding.
Ik was die datalimiet van chello zo zat. Toen ik zaterdag een mailtje kreeg dat ik weer geknepen werd voor de rest van de maand was mijn pa ook helemaal naar. Hij zei toen zelf "Zeg die meuk maar op daar bij chello". Dat heb ik dus gelijk gedaan en telebyte aangevraagt.
Volgens mij zij hun de enige bbNet aanbier zonder datalimiet. Die FUP van Demon etc vertrouw ik namelijk ook niet echt. Chello had ook een FUP namelijk. Tweakdsl zet er netjes bij dat ze een limiet van 80GB hebben.
Snippes:
Dat maakt helemaal niet uit. UPC heeft verschillende paketten, namelijk Kabel (TV, radio), Telefoon en Chello (internet). Mijn ouders houden de Kabel gewoon in hun pakket. Je moet alles bellen dat je wilt opzeggen, dan voeren hun daar alles in hun systseem. Dan moet je nog een schriftelijke opzegging er achteraan sturen en klaar ben je. Als je voor 1 April telebyte aanvraagt heb je nog een zeer nette aanbieding.
Dus voor eind maart even Chello opzeggen (maand opzegtermijn) en dan gelijk ook telebyte aanvragen (dat duurt 4 weken voor bbnet op de lijn zit). Dan zit je rond eind April begin Mei met je nieuwe verbinding online.
Ik was die datalimiet van chello zo zat. Toen ik zaterdag een mailtje kreeg dat ik weer geknepen werd voor de rest van de maand was mijn pa ook helemaal naar. Hij zei toen zelf "Zeg die meuk maar op daar bij chello". Dat heb ik dus gelijk gedaan en telebyte aangevraagt.
Volgens mij zij hun de enige bbNet aanbier zonder datalimiet. Die FUP van Demon etc vertrouw ik namelijk ook niet echt. Chello had ook een FUP namelijk. Tweakdsl zet er netjes bij dat ze een limiet van 80GB hebben.
Snippes:
Dat maakt helemaal niet uit. UPC heeft verschillende paketten, namelijk Kabel (TV, radio), Telefoon en Chello (internet). Mijn ouders houden de Kabel gewoon in hun pakket. Je moet alles bellen dat je wilt opzeggen, dan voeren hun daar alles in hun systseem. Dan moet je nog een schriftelijke opzegging er achteraan sturen en klaar ben je. Als je voor 1 April telebyte aanvraagt heb je nog een zeer nette aanbieding.
Dus voor eind maart even Chello opzeggen (maand opzegtermijn) en dan gelijk ook telebyte aanvragen (dat duurt 4 weken voor bbnet op de lijn zit). Dan zit je rond eind April begin Mei met je nieuwe verbinding online.
GAEvakYD wrote:
heeft Demon een FUP dan ,,, ik heb vanaf 22 Jan 1,2 terrabyte gedownload en nog steeds geen waarschuwing of brief gehad ,, dus ongeveer 400 Gig per per maand en dan nog niet eens mn upload meegeteld. en ik moet nog geupgrade worden 
Code: Select all
Die FUP van Demon etc vertrouw ik namelijk ook niet echt. Chello had ook een FUP namelijk. Tweakdsl zet er netjes bij dat ze een limiet van 80GB hebben.

Ja Demon heeft wel een FUP in je contract gezet. Op dit moment doen ze er dus nog niets mee, net als chello de afgelopen jaren. Tot ze van die grappen gaan uithalen dat ze willen verhogen. Dan merken ze dat ze dat niet kunnen nakomen als er teveel leechers op de lijn zitten.
Maar dat risico heb je natuurlijk altijd. Tenminste ik neem aan dat Telebyte altijd recht heeft om mijn abbonement te kunnen wijzigen zodat daar ook FUP van toepassing is ipv geen datalimiet.
Maar dat risico heb je natuurlijk altijd. Tenminste ik neem aan dat Telebyte altijd recht heeft om mijn abbonement te kunnen wijzigen zodat daar ook FUP van toepassing is ipv geen datalimiet.
Ja precies omdat ik nu bij chello weg ga vanwege die datalimiet heb ik er weinig zin om risico te lopen dat ik over 3 maanden weer naar een ander moet.iWaB wrote:Ik download alleen maar dvd's ( momenteel.)
Die verhoging zit ik nog steeds op te wachten ., maar als ze moeilijk gaan doen over mn download gedrag zeg ik mn abbo op ...
idd met die dvdr's gaat je data wel heel erg hard naar binnen.
en wat voor mailtje krijg ik net eindelijk ,, nog meer leechen

Code: Select all
Geachte klant,
Bij deze willen we u op de hoogte stellen van het feit dat de snelheid
van uw Demon DSL Express verbinding zal worden verhoogd. Op
www.dslexpress.nl onder 'Update snelheidsupgrades' vindt u de
specificaties van de upgrade voor uw lijnsnelheid.
De upgrades worden uitgevoerd op werkdagen vanaf woensdag 24 maart tot en met woensdag 31 maart. Het exacte tijdstip kunnen wij niet per
order van te voren bepalen.
Voor de controles voor en na de aanpassingen verzoeken wij u het DSL
modem aan te laten staan, zelfs als uw computer niet aan is.
Uw verbinding zal op het moment van de upgrade kort tijd uitvallen en
daarna vanzelf weer opkomen. Mocht dat niet het geval zijn dan
verzoeken wij u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de
afdeling Support op het (gratis) nummer 0800 - 3366668.
ben ik gelukkig niet de enige die problemen heeft met z'n Chello verbinding, ik ben ook al afgeknepen sinds de 17 mei.eXos wrote:Ik heb de knoop ook doorgehakt. Nu zit ik halvewege de mnd en me verbinding is alweer geknepen. Deze mnd is de limiet naar 80gb gegaan. Ik heb meteen chello gebeld en t opgezegd. Xs4all here I come
Morgen gelukkig weer volle snelheid. Abonnement bij Chello loopt deze maand af, dus meteen opzeggen, en ADSL wordt aangevraagd via mijn werk, Computerland. Scheelt weer iets in de centen, en het loopt via BBNed op Bitstream locatie, tegen normale tarieven. Interessant voor de toekomst...

Brede W and Brede P wonen samen... :D:D
Krijg morgen uitsluitsel over hoe het nou allemaal in zijn werk gaat met ADSL via BBNed, weet ik meteen of er ethernetmodems etc. leverbaar zijn. Ik weet wel dat Chello in ieder geval deze maand nog een mooie brief krijgt waarin ik ze mededeel dat ik weg ga bij ze... 

Brede W and Brede P wonen samen... :D:D