Moet ik hier blij van worden of zal ik dan toch maar ASAP switchen?
XS4ALL (onderdeel van KPN

Wie heeft nog meer Cistron? En wat vind jij hiervan?
Wat betreft die persoonsgegevens. Geen enkele provider mag zonder een gerechtelijk bevel peroonsgegevens vrijgeven. Die vallen namelijk onder de Wet Bescherming Persoonsgegevens!DSmarty wrote:De fast abbonnementen van XS4all zijn gewoon KPN, alleen PowerADSL is via BBNed.
Wees blij zou ik zeggen
XS4all is 100% zelfstandig onderdeel van KPN, bij de overname door KPN destijds heeft men bedongen dat men hun eigen visie en strategie mag handhaven.
Met overmacht is XS4All ook de beste provider van Nederland, al jaren. Bovendien is XS4All een fervent voorvechter van digitale privacy en burgerrechten. (Geeft zonder rechtzaken geen gegevens vrij, sponsort Bits of Freedom en ga zo maar door)
Ze hoeven zonder gerechtelijk bevel geen persoonsgegevens vrij te geven, ze mogen dit wel doen.JJapie wrote:Wat betreft die persoonsgegevens. Geen enkele provider mag zonder een gerechtelijk bevel peroonsgegevens vrijgeven. Die vallen namelijk onder de Wet Bescherming Persoonsgegevens!
Ze mogen het _niet_ doen! Persoonsgegevens mogen niet worden vrijgegeven tenzij de eigenaar van deze gegevens (de persoon zelf dus, niet de provider die de gegevens in zijn/haar database heeft staan) daar toestemming voor geeft, of er moet een gerechtelijk bevel zijn. Providers mogen onder geen enkele andere voorwaarde deze gegevens vrijgeven hoorMarshal wrote:Ze hoeven zonder gerechtelijk bevel geen persoonsgegevens vrij te geven, ze mogen dit wel doen.JJapie wrote:Wat betreft die persoonsgegevens. Geen enkele provider mag zonder een gerechtelijk bevel peroonsgegevens vrijgeven. Die vallen namelijk onder de Wet Bescherming Persoonsgegevens!
Heb zelf ruim twee jaar bij Xs4all gezeten met een ADSL basic abonnement.BigJim wrote:Persoonsgegevens wel of niet weg geven...Daar gaat met me niet om.
Ik ken XS4ALL als ISP niet zodanig. Qua verbinding etc. En datalimiet..en Ping..en hosting van dedicated servers etc...
Of dit alllemaal wel mag kan ik in de voorwaarden lezen.
Wie zal er switchen ? Wie niet?
Verkeersgegevens (welke sites je bezoekt, wat je download en upload, kortom al je dataverkeer dus) wordt momenteel nog NIET geregistreerd. Het enige wat geregistreerd wordt is de hoeveelheid dataverkeer die plaats vindt.Majapro wrote:ik heriner mij ooit een dispuut over dat XS4ALL geen download gegevens van klanten naar justitie wilde overhevelen, als enige ISP
Op verzoek van justitie = gerechtelijk bevel.DSmarty wrote:99% van alle providers op XS4All na geeft gegevens vrij op verzoek van justitie.
XS4All is de enige in Nederland die dit pertinent weigert en procedeert tot de hoge raad voordat men dit vrijgeeft.
Lycos is geen ISPJJapie wrote:Op verzoek van justitie = gerechtelijk bevel.DSmarty wrote:99% van alle providers op XS4All na geeft gegevens vrij op verzoek van justitie.
XS4All is de enige in Nederland die dit pertinent weigert en procedeert tot de hoge raad voordat men dit vrijgeeft.
XS4ALL is echt niet de enige die door gaat tot de hoge raad. Lycos Nederland bijv. onlangs ook nog (zaak Pessers/Lycos).
Onjuist, een gerechtelijk bevel moet opgevolgd worden, daar is het immers een gerechtelijk bevel voor. Men kan hooguit in hoger beroep gaan, en afhankelijk van de eerdere uitspraak kan het gerechtelijk bevel dan wel of niet worden uitgevoerd zeg maar.DSmarty wrote:Lycos is geen ISPJJapie wrote:Op verzoek van justitie = gerechtelijk bevel.DSmarty wrote:99% van alle providers op XS4All na geeft gegevens vrij op verzoek van justitie.
XS4ALL is echt niet de enige die door gaat tot de hoge raad. Lycos Nederland bijv. onlangs ook nog (zaak Pessers/Lycos).
Een gerechtelijk bevel volgt men inderdaad dus niet op, en terecht!
Verder is Lycos misschien geen access provider, maar nog wel een provider van internetdiensten. Ze zitten in de zelfde business en het is absoluut een vergelijkbaar geval (de uitspraak in de zaak Pesser/Lycos zou ook van toepassing zijn geweest op een klant van XS4ALL).Gerechtelijk bevel
Ten eerste mag, en moet, de provider de gegevens afstaan als de rechter hiertoe heeft bevolen. Een belanghebbende moet dit bij de rechter verzoeken; dit gebeurt meestal in combinatie met een vordering tot blokkering van bepaalde beweerdelijk onrechtmatige bestanden op de webserver van de provider. Als een rechthebbende aan de rechter bijvoorbeeld vraagt om XS4ALL te bevelen de gegevens van een gebruiker vrij te geven, dan is XS4ALL verplicht om zo een bevel op te volgen.