Ik ben zojuist teruggekeerd van een weekje Chicago, alwaar ik nieuwe producten moest aanprijzen op de GraphExpo, één van de grotere print en graphics shows.
Uiteraard moet je zo nu en dan ook eens ontspannen, en op die zeldzame momenten heb ik kans gezien even wat plaatjes te schieten. (Canon Pro 1)
1. Chicago bij niet al te helder weer.
2. Fontein in McCormick's place, het evenementencomplex waar de beurs werd gehouden.
3. Uitzicht vanuit Sears Tower, samen met dat gebouw ergens in Azie het hoogste gebouw ter wereld. Het telt 103 verdiepingen en de antennes steken een slordige 1.700 voet boven de grond uit. De Chicagoanen (Chicagi?) gaan zelf overigens meer naar John Hancock's tower, hier in de verte te zien met die witte balk.
4. Uitzicht de andere kant op. Er zijn bij helder weer 5 staten te zien.
5. De lobby van ons hotel, Congress Plaza.
6. De Entree-hal van het beursgebouw (McCormick's). Aan ruimte geen gebrek daar. (Denk mijn dikke collega even weg)
7. Uitzicht vanuit het hotel. Helaas kon ik niet verder uit het raam hangen om de verschillende flat-delen buiten beeld te houden.
8. Ze zijn daar gek op nieuwewets oude gebouwen.
9. In één of andere "kikkerbar". Het oudste ventilatorsysteem wat ik ooit gezien heb.
10. Live muziek in de Bar van het Hilton o Hare hotel. Een modern hotel waar je na drie duistere gangetjes in een sfeervolle jaren 20 stijl bar terechtkomt. Onverwacht maar zeker aangenaam, zeker omdat de bediening ook in die stijl gekleed is

(Zie de foto achter de piano)
11. Iemand nog een flitser nodig?
12. Welke van de twee is de echte eekhoorn. Ik heb in die ene ochtend in het park meer eekhoorns gezien dan ooit in nederland.
13. Oude treinen, nieuwe flats. Weer een typisch voorbeeld van behoud van oude dingen waarmee ze lijken te willen laten zien dat Amerika wel degelijk een cultuur heeft.
14. De kade van Michigan Lake, vanaf de zijkant van Grant Park.
15. Ganzen lopen er binnen slachtbereik.
16. Voor mensen met een HELE grote achtertuin.
17. Een herfstig Grant Park, met op de achtergrond de onontkoombare horizon van wolkenkrabbers.
18. De parken zijn ruim voorzien van exotische planten, en worden goed bijgehouden.
één sierplant die veel gebruikt wordt is de "boerenkool" (niet hier afgebeeld

), laat de zwervers er maar niet achterkomen wat het is!
19. De bijen zoeken er nog vrolijk naar honing. Door de warmte afgifte van de stad halen bijen het bij een zachte winter zelfs tot het volgende jaar.
20. Zoals gezegd, de parken worden goed onderhouden. Weet iemand de naam van deze bloem?
21. Weet iemand de naam van deze bloem?
22. Commentaar is natuurlijk zeer welkom, maar pas op wat je zegt, want volgens mij is de fotograaf niet helemaal bij.

Geschoten door de eerdergenoemde dikke collega.