[win2k] groepen in groepen
[win2k] groepen in groepen
Waarom kan ik geen gebruikersgroepen toevoegen aan andere groepen?
En nu kom ik nog iets raars tegen:
Ik heb een groep Alle_gebruikers en een groep gr_madman
In gr_madman zitten alle account waarmee ik wel eens op de shares van die server wil (Op mijn werkstation heb ik een andere gebruikersnaam als op mijn laptop bijv..)
Zoals gr_madman zijn er hier nog meer (eigenlijk voor iedere gebruiker).
Nou zou ik graag die gr_X groepen willen toevoegen aan Alle_gebruikers... Maar dat wil dus niet. Dus heb ik (tijdelijk) maar alle losse accounts daar aan toegevoegd.
Nu heb ik een map in een share staan, waar ik alleen toegang tot zou willen en de rest niet. Dus ik geef alleen gr_madman rechten op die map. Helaas dit werkt niet
. Toen maar alle losse accounts die in gr_madman zitten toegang geven op die map. En dit werkt dus wel..
Wat doe ik fout met die groepen???
Ik heb een groep Alle_gebruikers en een groep gr_madman
In gr_madman zitten alle account waarmee ik wel eens op de shares van die server wil (Op mijn werkstation heb ik een andere gebruikersnaam als op mijn laptop bijv..)
Zoals gr_madman zijn er hier nog meer (eigenlijk voor iedere gebruiker).
Nou zou ik graag die gr_X groepen willen toevoegen aan Alle_gebruikers... Maar dat wil dus niet. Dus heb ik (tijdelijk) maar alle losse accounts daar aan toegevoegd.
Nu heb ik een map in een share staan, waar ik alleen toegang tot zou willen en de rest niet. Dus ik geef alleen gr_madman rechten op die map. Helaas dit werkt niet

Wat doe ik fout met die groepen???