Ik 'krijg' binnenkort een PIII-600B met 256MB en een 160Gig HDtje om als servertje te dienen.
Omdat ik verder alleen een laptop heb wil ik er ook DVDtjes mee gaan branden.
Kan ik hier prima op 4speed op branden? En zou dat zelfs op 8speed zonder problemen gaan?
wat voor cpu voor een 4xDVDbrander?
K7 = Athlon. Iets specifieker:
Het handigste is om even een benchmark van je HD te doen.
Als je weet dat 1x DVD = 1352KB/s, dan kan je aan de hand van de resultaten van de benchmark bepalen op welke snelheid je DVDs kan branden.
Ik kan met voorstellen dat 4x wel wil lukken, maar 8x heb ik zo m'n tijfels over. Waarschijnlijk heeft je mobo een ATA-33 controller, dat is niet echt rete snel
Een AMD Athlon presteert zeker niet slechter dan die PIII.K7 = Athlon classic op 0.25 micron
K7-2 = Athlon classic op 0.18 micron
K7-3 = Duron
K7-4 = Thunderbird
Het handigste is om even een benchmark van je HD te doen.
Als je weet dat 1x DVD = 1352KB/s, dan kan je aan de hand van de resultaten van de benchmark bepalen op welke snelheid je DVDs kan branden.
Ik kan met voorstellen dat 4x wel wil lukken, maar 8x heb ik zo m'n tijfels over. Waarschijnlijk heeft je mobo een ATA-33 controller, dat is niet echt rete snel

ATA-33 lijkt mij snel genoeg, zolang je brander en HD maar op hun eigen IDE kanaaltje hebt. Waar jij ook voor moet oppassen is dat je met 256 MB geen pageswapping krijgt tijdens het branden.
8 speed heb ik m'n twijfels over met zo'n systeempje.
En mocht de ATA-33 een probleem vormen dan heb ik hier voor je nog wel een TX-2 promise IDE controllertje (ATA-100) liggen voor heel weinig.
8 speed heb ik m'n twijfels over met zo'n systeempje.
En mocht de ATA-33 een probleem vormen dan heb ik hier voor je nog wel een TX-2 promise IDE controllertje (ATA-100) liggen voor heel weinig.