De Tokkies - Verre Kerst
-
madman wrote:Ik vind dat het een burgerplicht is om te voorkomen dat die plaat op no1 komt: dan gaat die ma nl strippen![]()
:r:r dat wil je niet.. Brrr..

volgens mij brand dat op je netvlies als je dat ziet en blijft het je voor altijd bij.... als een soort trauma ofzo...
-=Cyberdyne Network=-
-=Any Questions?=-
-=Any Questions?=-
-
Ik kan alleen zeggen dat de Tokkies slimmer zijn dan een ieder die geniet van het kijken (en in dit geval luisteren) naar wat door die onder "ieder" vallende figuren als "onder ontwikkelde nederlanders" beschouwd worden.
De cash komt voor heb mooi binnen stomen ... Flodder IRL ...
Ik ga helemaal super genieten (en ik zou daar bijna een schietgebedje voor naar God - als ie bestaat - willen sturen) als blijkt dat het een groep acteurs is. Dat zou een superstunt zijn en destemeer aangeven hoe dom de gemiddelde nederlander (geworden?) is ... al die ophef...
Laten we ook eindelijk die Ratelband oppertunist eens verbannen uit NL ... Alhoewel het me niks verbazen zou, als het hele Tokies-gebeuren allemaal een door hem opgezette stunt was om weer eens in de spotlite te komen ... Zijn populariteit was al enige tijd diep in de min ... Die aandachtsgeile mafkees was laatst weer in het nieuws i.v.m. de adoptie van een ouwe circus leeuw ... soort zoekt soort zullen we maar zeggen ... 't is jammer dat er geen oude clowns voor adoptie beschikbaar waren, dat zou beter gepast hebben ... Ik zal in m'n broek pissen van het lachen als ik over een tijdje via de sat. op het NL nieuws hoor dat ie leeuw 'm te grazen heeft genomen ... Dat had ik wel gedaan als ik die leeuw was ... wat weet die gast nou van wilde dieren af... het is geen puppy of jong poesje ofzo... als ie dat dier zonodig redden wil, dan kan ie ook een donatie geven aan een dierentuin voor de opname van die leeuw... maarja, das minder "spectaculair" nietwaar?
Maargoed ...
Je kan toch niet werkelijk schik hebben in die Tokkies onzin? Kom op zeg... de "kennis economie" is al zwaar aangetast in NL, als men dan ook nog eens met z'n alleen naar dit soort "entertainment" gaat zitten kijken / luisteren, dan lijkt zelfs de gemiddelde "working class" Amerikaan nog intellectueler ...
Maargoed... ik woon gelukkig wat dat betreft niet meer in NL, dan hoef ik de "teloorgang der Nederlanden" niet aan den lijve mee te maken
... Ik dacht dat Bulgaren een slechte smaak hadden wat entertainment betreft, maar ik zie dat vandaag de dag Nederlanders niet veel beter zijn ...
De cash komt voor heb mooi binnen stomen ... Flodder IRL ...
Ik ga helemaal super genieten (en ik zou daar bijna een schietgebedje voor naar God - als ie bestaat - willen sturen) als blijkt dat het een groep acteurs is. Dat zou een superstunt zijn en destemeer aangeven hoe dom de gemiddelde nederlander (geworden?) is ... al die ophef...
Laten we ook eindelijk die Ratelband oppertunist eens verbannen uit NL ... Alhoewel het me niks verbazen zou, als het hele Tokies-gebeuren allemaal een door hem opgezette stunt was om weer eens in de spotlite te komen ... Zijn populariteit was al enige tijd diep in de min ... Die aandachtsgeile mafkees was laatst weer in het nieuws i.v.m. de adoptie van een ouwe circus leeuw ... soort zoekt soort zullen we maar zeggen ... 't is jammer dat er geen oude clowns voor adoptie beschikbaar waren, dat zou beter gepast hebben ... Ik zal in m'n broek pissen van het lachen als ik over een tijdje via de sat. op het NL nieuws hoor dat ie leeuw 'm te grazen heeft genomen ... Dat had ik wel gedaan als ik die leeuw was ... wat weet die gast nou van wilde dieren af... het is geen puppy of jong poesje ofzo... als ie dat dier zonodig redden wil, dan kan ie ook een donatie geven aan een dierentuin voor de opname van die leeuw... maarja, das minder "spectaculair" nietwaar?
Maargoed ...
Je kan toch niet werkelijk schik hebben in die Tokkies onzin? Kom op zeg... de "kennis economie" is al zwaar aangetast in NL, als men dan ook nog eens met z'n alleen naar dit soort "entertainment" gaat zitten kijken / luisteren, dan lijkt zelfs de gemiddelde "working class" Amerikaan nog intellectueler ...
Maargoed... ik woon gelukkig wat dat betreft niet meer in NL, dan hoef ik de "teloorgang der Nederlanden" niet aan den lijve mee te maken

I'm just impersonating me...
Helaas is er een groote groep nederlanders (die groeien blijft) die verminderd toerekiningsvatbaar blijkt te zijn ... tenminste, anders kan ik me de populariteit van figuren als de Tokkies niet begrijpen ...GZeus wrote:irritante aso's vind ik t, en ik vraag me af of er mensen gek genoeg zijn om dat slechtste kerstnummer ooit te kopen
Wie weet word het eindelijk eens tijd men (fransen, amerikanen, russen - maakt niet uit - allemaal het liefst) te vragen of ze voortaan atoom proeven on Nederlands grondgebied kunnen doen. Wie weet gaan we d'r nog op vooruit ook ...
Ik denk dat we weldenkende nederlanders eindelijk eens accepteren moeten dat wij nederlanders als geheel, als samenleving niet intelligenter of interresanter zijn dan de gemiddelde boeren gemeenschap uit een ontwikkelingsland, maar dat wij graag geloven dat wij Nederlanders zo bijzonder zijn...
Je wou toch niet beweren dat je de top 40 als leidraad ziet voor qualiteitsmuziek, toch?wout wrote:de tokkies staan op num 11 in de top40

Ik bedoel, als je denkt dat de muziek in de top 40 goed is, dan is het wel duidelijk dat je tot de minder toerekenigsvatbaren behoord, los van het wel of niet aanwezig zijn van de Tokkies... die Kechup song was bijv. ook al zo'n vraai staaltje van stompzinnigheid en schaapheid...
Ieder beetje ontwikkeld persoon weet toch dat die lijsten niet op qualiteit maar op kwantiteit opsteld zijn. Als iets dus superveel verkocht wordt, betekend dat 99% van de gevallen dat als zelfs de meest onderontwikkelde lieden in de samenleving het "volgen" kunnen, en dat het dus vaak van bizar laag niveau moet zijn.
Dat de gemiddelde mens (en dus ook de gemiddelde nederlander) verder liever niet na wil denken maar als domme schapen achter elkaar aanhuppelen maakt dat dit proces op nog grotere schaal plaats vindt. Niemand wil zich echt verdiepen ... "breinloos is best" zo lijkt 't...

Als muziek kunst is, dan is het top 40 spul geen muziek maar entertainment, want daar is geen kunst aan.
-
Nou, nou om de zeggen dat de top 40 nou helemaal geen kunst aan is wil ik ook niet zeggen, tuurlijk veel hits zoals de tokkies dat is naar mijn mening ook helemal niksDaFDu wrote:Je wou toch niet beweren dat je de top 40 als leidraad ziet voor qualiteitsmuziek, toch?wout wrote:de tokkies staan op num 11 in de top40![]()
Ik bedoel, als je denkt dat de muziek in de top 40 goed is, dan is het wel duidelijk dat je tot de minder toerekenigsvatbaren behoord, los van het wel of niet aanwezig zijn van de Tokkies... die Kechup song was bijv. ook al zo'n vraai staaltje van stompzinnigheid en schaapheid...
Ieder beetje ontwikkeld persoon weet toch dat die lijsten niet op qualiteit maar op kwantiteit opsteld zijn. Als iets dus superveel verkocht wordt, betekend dat 99% van de gevallen dat als zelfs de meest onderontwikkelde lieden in de samenleving het "volgen" kunnen, en dat het dus vaak van bizar laag niveau moet zijn.
Dat de gemiddelde mens (en dus ook de gemiddelde nederlander) verder liever niet na wil denken maar als domme schapen achter elkaar aanhuppelen maakt dat dit proces op nog grotere schaal plaats vindt. Niemand wil zich echt verdiepen ... "breinloos is best" zo lijkt 't...![]()
Als muziek kunst is, dan is het top 40 spul geen muziek maar entertainment, want daar is geen kunst aan.

There isn't guestlist tonight! Tonnetje crew
Nuja, die troep verkoopt goed, dus veel mensen pretenderen misschien het slecht te vinden - omdat ze zelf ook wel weten geen smaak danwel enige muzikale ontwikkeling te hebben - maar kopen het toch omdat ze het stiekum wel leuk vinden. Zoals ik al zei, de top 40 is gebazeerd op de verkoop. En tenzij Ratelband alle CD's zelf gekocht heeft, blijkt dus dat er toch erg veel domme, of in iedergeval muzikaal c.q. cultureel onderontwikkelde mensen zijn... Men wil zich toch publiekelijk niet teveel indentiviceren met de Tokkies, tenzij je er overduildelijk zelf ook een slaatje uit slaan kanwout wrote: En trouwens ik vond het gewoon opvallend dat de tokkies op num 11 staan, als je zoveel hoort dat niemand het nummer leuk vind

Dat er overigens zo nu en dan wel een aardig nummer tussen staat in de top 40 - heel soms een verdwaalde top kwaliteit song - heeft over het algemeen meer met een hype te maken dat met de muziek zelf. Zoals ik al eerder schreef, mensen zijn net schapen.
In het geval van bijv. opmerkingen zijn we net papagaaien. Je wou toch ook niet zeggen dat Inge de Bruin's "Toppie Joppie" echt "ontwikkeld" klinkt, toch? Nu hoeven mensen als Inge wat betreft intelligentie van mij echt niet hoog te scoren, omdat hun kwaliteiten duidelijk ergens anders liggen. Maar wel liep iedereen plots toppie te bleiren. Blijkbaar als een BN-er iets "doms" zegt, dan vinden we plots dat het "cool" is ofzo ... Helaas is de gemiddelde medemens op veel vlakken niet of nouwelijks ontwikkeld en hebben de meesten geen "compensatie-gave", zoals Inge dat bijv. wel heeft via haar sport prestaties. Nu het in de samenleving voor een ieder als maar drukker lijkt te worden, blijkt men nog minder energie te stoppen in de ontwikkeling van de creatieve kant.
Zo "groeit" de gemiddelde Nederlander niet boven het top 40 niveau uit. Het kan nog erger, want de Bulgaarse Top 40 is van een nog lager niveau dan de Nederlandse, voornamelijk door een overkill aan Chalga (commerciele bulgaarse fusie tussen zigeuner muziek en super slechte pop) en BG Hiphop (met superslechte beats en teksten die alleen over dikke tieten, dure auto's, veel geld, banken overvallen en Bitches neuken op de Beach gaan).
De reden hiervoor wereldwijd is dat naast dat jongere generaties niet alleen minder boeken en kranten lezen, ze wat cultuur betreft ook veel minder actief zijn op het culturele vlak, met name in muziek, grafische kunst en dans. Sport, met name sporten als voetbal enzo, lijken het nog wel aardig te doen, maar daar knipt de regering constant in het budget. Ook niet slim dus.
Ouders dumpen hun kinderen overigens liever de hele dag achter de tv of pc wat in de meeste gevallen alles behalve educatief is. In Bulgarije is dat nog erger dan in Nederland, daar zitten kinderen van 13 en 14 jaar bijna dagelijks tot na 23.00 in een internet cafe. Nu weet ik niet of ik "oud" word, maar voor de ontwikkeling en prestatie's van kinderen is slaap een belangrijke factor, tenminste, zo was dat in "mijn tijd".
In Bulgarije is overigens nog wel reden te verzinnen waarom de jeugd minder tot niks aan culturele ontwikkeling of sport doet. Das hier met name een financiele kwestie. Met een gemiddeld inkomen van 100 - 125 euro p/m per ouder, zal je nadat je alle rekeningen betaald hebt weinig tot geen geld hebben voor het betalen van muzieklessen danwel sport contributie, laat staan voor de aanschaf van een instrument of sportkleding.
In Nederland geldt dat excuus (geld) natuurlijk niet. Ontdanks dat de economie niet best is, zullen de meeste Nederlanders best wat geld over hebben voor zulke hobbies. Dit is alleen niet altijd het "makkelijkst" voor de ouders. Als kinderen hobbies hebben, dan zul je daar als ouder dus ook energie in moeten steken. En als je kind een instrument speelt, dan krijg je ook nog eens een bult "herrie" aan je kop, terwijl je nou net eigenlijk een rustig avondje tv in gedachte had.
TV en radio zijn voor het grootste gedeelte commerciele instellingen. Dit houd in dat ze winst willen maken. Dat houd vervolgens in dat zij zoveel mogelijk de meest toegankelijke vormen van cultuur - liefst met een zo hoog mogelijk entertainment gehalte, wat meestal een slechte invloed heeft op de kwaliteit van de uitvoering - presenteren, omdat je zo het grootst mogelijke publiek trekt en dus de meeste inkomsten (voornamelijk via reclame) ontvangen kan.
Dit houdt dus in dat wat de radio betreft vele muziekstromingen maar ook veel minder bekende bands en muzikanten niet te horen zijn, waardoor het "blikveld" van de luisteraar smal blijft. Dit is direct in het belang van de grote commerciele labels, die bij de muzikale ontwikkeling van individuen die individuen wellicht kwijt zouden raken aan kleinere labels waar over het algemeen beter muziek geproduceerd word. Voor radio stations zelf is het lastig je te richten op bands en muziekstomingen die minder populair zijn omdat je daar minder luisteraars mee aantrekt en het dus voor de adverteerder van de reclame dus minder rendabel zal zijn te investeren. En dus is het wat business betreft van belang je op de commerciele markt te richten wat muziek betreft, omdat dat meer opleverd.
De meesten van mijn generatie of ouder, zullen zich nog wel een MTV kunnen herinneren met op vaste tijden bepaalde muziek stromingen. Zo had je Yo! Raps (hiphop), The Soul of MTV (Soul, Funk, R&B, Reggae) en ga zo maar door ... Dit is financieel minder winstgevend dan als je 24/7 commerciele bagger draait. En dus is men van dat GOEDE concept afgestapt en heeft men nu voornamelijk prutzooi.
Het entertainment gehalte en het "aanspreken" van een zo'n breed mogelijk publiek, komt nu voor de muzikaliteit en creativiteit.
Door dit alles houden we dus wel een selectieve muzikale "ontwikkeling" instand. En als ouders hun kinderen niet stimuleren het "hoger op" te zoeken, zal per generatie meer commerciele en minder "underground" muziek via de radio en tv de mensen bereiken.
Voor het intreden van de mp3's, was het lastiger op grote schaal muziek wereldwijd te distribueren. Doordat toen ook commerciele artiesten veel cd's verkochten, experimenteerden labels ook nog wel eens wat met minder bekende bands en muzikanten. Ze konden best een risico nemen met het in productie nemen van een cd van zulke bands, omdat er genoeg verdient werd via de commerciele sales om een eventueel mislukken op te vangen. Mp3 is op zich een mooi systeem (en ik maar er zelf ook gebruik van). Het enige nadeel is dat sales van de meer commerciele artiesten in de meeste gevallen gehalveerd is. Daardoor is een groot deel van de inkomsten verdwenen voor de labels en dus investeren ze minder in nieuwe band (en dus een nieuw geluid en wellicht creativiteit).
Omdat radio een tv zenders ook steeds meer commercieel spul draaien (vanwege de inkomsten) en minder nieuw onbekender spul, word het steeds lastiger voor muzikanten om door te breken. En dus blijft het bij het standaard commercieel gereutel wat je op de radio hoord.
Als er dan eens een budget vrij is om nieuw talent te zoeken, word dat vanzelfsprekend ingezet om wederom commercieel aantrekkelijke "produten" te vinden, hetgeen resulteerd in programma's als Idols enzo, waaruit meer commerciele troep te voorschijn komt. Nu waren er wel gelukkig 2 figuren in Idols die beter spul maakten, Hind en die mafkees met dat sikje - die rock-achtige muziek maakt. Het lullige is echter dat van al die millioenen die in een show als Idols gestopt is, daar minstens een tienvoudig aantal muzikanten als Hind en die knakker een leuke platendeal voor hadden kunnen krijgen en dus het gemiddelde niveau in "Nederland-Muziekland" omhoog zou gaan. Helaas hebben die nipwits van een Jamai en Jim de progressie die Hind en die andere knakker inzetten meer dan teniet gedaan. Het groote geld kwam namelijk naar die twee sukkels.
Op zich kan je het eigenlijk dus de gemiddelde Nederlander niet kwalijk nemen een zeer slechte muzikale ontwikkeling te hebben:
1)
radio en tv bieden over het algemeen alleen commerciele bagger aan omdat dat meer opleverd via reclame.
2)
Ouders verzaken het cultureel opvoeden van hun kinderen.
3)
De regering doet weinig tot niks om kunst en cultuur een boost te geven. Sterker nog, bezuiniging-drift gaat helaas vaak ten koste aan kunst, cultuur en sport.
Maargoed... ik ben mijn ouders in iedergeval dankbaar dat zij mij alle gelegenheid gegeven hebben en me gestimuleerd hebben me te verdiepen in kunst, cultuur, muziek en sport. Ik mag dan misschien wel wat minder afweten van computers ofzo, maar op veel vlakken bezit ik veel meer kennis dan velen die om wat voor reden dan ook "onthouden" zijn aan dit alles.
En gelukkig is het in NL niet zo erg wat de qualiteit betreft als in Bulgarije, maar als je goed kijkt daar de "ontwikkeling" van de muziek - zonder daarbij alleen op technische en theoretische aspecten te toetsen - dan is er bij 90% van de muziek geen sprake van ontwikkeling maar van achteruitgang doordat veel muziek voor een ieder "toegankelijk" en daardoor "smakeloos" (geen echte smaak / verschil) moet zijn.
Zeg nou zelf, er is alleen in de Tokkies geinvesteerd omdat ze momenteel een hype zijn en dat er dus een label is die dus gelijk gebruikt maakt die hype financieel uit te buiten. En de gemiddelde Nederlanders spekt dus de zakken van een groepje asio's maar nog meer de zakken van enkele toch al zeer rijke (slimme) zakenlui en label eigenaar die gebruik maakt van de "domheid" der gemiddelde Nederlander... zoals dat helaas in veel landen voorkomt overigens ...
Maargoed...
Ik vin het gewoon super zonde dat zo weinig mensen om wat voor reden dan ook zich verdiept hebben (kunnen) in al het moois dat er verkijgbaar is... helaas kijken de meesten niet verder dan hun neus lang is, en das echt zonde.GZeus wrote:sjonge zeg wat een lappen tekst mensenwist niet dat het zo diep zat
Over lappen tekst gesproken... dat gaat vanzelf hehehe ... 'k kan 't niet laten

Je kan in iedergeval niet zeggen dat ik m'n mening niet genoeg beargumenteer