PC gestuiterd.

De Chatroom
Floppus
Global MOD

Post by Floppus »

/me agrees met Dsmarty. IRQ problemen...

In BIOS de ACPI data een keer resetten, als dat niet werkt kan je proberen wat heen en weer te schuiven met PCI kaarten.

Laatste optie: Alle niet-essentiele PCI kaarten eruit, veilige modus booten, in hardware manager alle PCI related stuff verwijderen, en dan uitschakelen + kaarten weer plaatsen. Als het goed is startie dan normaal door en kan je de drivers opnieuw installen van de PCI kaarten.
Laurindra

Post by Laurindra »

IRQ problemen zijn verdwenen nadat ik het geheugen een keer verwijderd en opnieuw geplaatst heb.

Wel bleef ik nog last houden van sporadische reboots. Veroorzaker van het probleem kwam aan het licht toen ik zaterdag op een LAN party was. Daar had ik elke 5 minuten een reboot. Na een paar reboots maar eens de schuld gelegd bij de voeding.

Eerst maar eens wat lastverlichting voor de voeding gerealiseerd. RAIDset afgekoppeld en weer opstarten. Heeft niet geholpen.

Reservevoeding erin. 450W, dus 1 RAIDset afgekoppeld gelaten. PC lijkt stabiel.

Collega van mij ff gepord om van voeding te wisselen. Hij had een merkloze 650W voeding. Maar dat vermogen heeft hij helemaal niet nodig. Voedingen geruild en de rest van de party geen interne voedingsproblemen meer gehad.

Ben nu dus op zoek naar een goeie voeding. Heb niet zo'n heel veel vertrouwen in dat merkloze ding. Beetje weinig koeling in een behoorlijk gesloten behuizinkje.
Diepvrieskoe

Post by Diepvrieskoe »

sterkte er mee ik hoop voor je dat ie het nog gaat redde :)

kijk uit met plastic kratjes die zijn niet te vertouwen
als je niets door hebt slaan ze in 1 keer toe! :P
heb ik ook een keer een incident mee gehad,
een dure stereo installatie moest ik van mn pa uit de auto halen,
ik liep naar binnen,liep de trap en toen KRAK!!! breekt aan 1 kant
de bodem los de hele stereo instalatie flikkert van de trap |:(
Post Reply