alternatief voor externe harde schijven

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
Squizle

alternatief voor externe harde schijven

Post by Squizle »

ik begreep van iemand dat het veel goedkoper is om een gewone harde schijf te kopen en dan een omhulsel erbij dan een externe hardeschijf zoals een one-button maxtor...

nu vroeg ik me af hoe dat zit??
want ik mis dan nog een voeding...(of zit dat bij de omhulsel??)
en ik krijg bij mijn externe hardeschijf een map genaamd: system volume information...maar die krijg ik bij mijn gewone hd niet...dus daar zit ook al verschil in..

maar de grote vraag is of dit allemaal wel zo handig is zeg maar...of moet ik dan nog van alles erbij halen...
Namasté
Morpheus

Post by Morpheus »

De map System Volume Information heb ik op mijn C en D schijf staan plus mijn externe! moet je je onzichtbare mappen even zichtbaar maken ... en ja vaak is het zo dat het goedkoper is om een omhulsel met een hd te kopen, dan ben je ook direct klaar want in je omhulsel zitten de aansluitingen voor de HD
Laurindra

Post by Laurindra »

Voeding zit bij het omhulsel. Meestal zo'n losse trafo.

Verder heb je bij een gewone schijf ook de System Volume INformation map erbij. Is een systeemmap van Windows voor NTFS partities. ALtijd aanwezig, maar behoort normaal gesproken verborgen te zijn.

Verschil tussen zo'n maxtor one-button ding en een losse harde schijf met externe behuizing is die ene extra button van maxtor one-button. Da's alles eigenlijk.

Die externe behuizingen zijn best wel handig. Inprikken in USB of firewire, (eerste keer zal ie om een drivertje zeuren), en je hebt er een schijfstation bij. En de computer hoef je er niet voor uit te zetten of op nieuw op te starten. Gewoon hot-pluggable.
Majapro

Post by Majapro »

deze Image gebruik ik, lekker makkelijk HD's verwisselen > http://www.tweakers.net/pricewatch/53503
mischabuys

Post by mischabuys »

Waarom eigenlijk gewoon niet 1 inbouwen in je pc Squizle :?

Of heb moet je soms die hdd's switchen van pc ?
Floppus
Global MOD

Post by Floppus »

Sommige nieuwere mainboards (zoals de Asus A8N SLI Deluxe) worden geleverd met een aansluitingsmogelijkheid naar de achterkant voor Serial ATA schijven; je kan dan dus standaard HDD's zonder wat dan ook direct als plug 'n play gebruiken.
Squizle

Post by Squizle »

mischabuys wrote:Waarom eigenlijk gewoon niet 1 inbouwen in je pc Squizle :?

Of heb moet je soms die hdd's switchen van pc ?
me is having a flaptop

oke dan weet ik genoeg...anders zit ik straks met een hd en omhulsel die ik niet zou kunnen gebruiken...maar als het wel kan is het alleen maar voordelig...tanx all
Namasté
Majapro

Post by Majapro »

Floppus wrote:Sommige nieuwere mainboards (zoals de Asus A8N SLI Deluxe) worden geleverd met een aansluitingsmogelijkheid naar de achterkant voor Serial ATA schijven; je kan dan dus standaard HDD's zonder wat dan ook direct als plug 'n play gebruiken.
dit wist ik niet, maar klinkt wel heel erg lekker, more hot plugable kan t niet meer zijn dan lijkt me :!
HitmanWVU

Post by HitmanWVU »

Majapro wrote:
Floppus wrote:Sommige nieuwere mainboards (zoals de Asus A8N SLI Deluxe) worden geleverd met een aansluitingsmogelijkheid naar de achterkant voor Serial ATA schijven; je kan dan dus standaard HDD's zonder wat dan ook direct als plug 'n play gebruiken.
dit wist ik niet, maar klinkt wel heel erg lekker, more hot plugable kan t niet meer zijn dan lijkt me :!
Was het vroeger niet zo dat het alleen hot swappable was als de stroom ook daadwerkelijk zo'n serial ata stroomblokje was?

Of is dat een fabeltje?
Floppus
Global MOD

Post by Floppus »

Er zit een verloop-kabel bij naar s-ata power; wat er verder voor verloopjes tussen zit is niet relevant.
Post Reply