Linux gecrasht, schijf alleen te benaderen in repair mode

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
iisschots
TeamBVD MOD

Linux gecrasht, schijf alleen te benaderen in repair mode

Post by iisschots »

Door een voor mij nog onbekende reden is mijn linux pc gecrasht. Waardoor het niet mogelijk is om de pc op een normale manier te booten. Ik kom in een soort repair mode voor een HD. Daar zijn nogal wat probs mee.

Wat ik nu wil is de bestanden die op die schijf staan graag redden. Daarvoor heb ik hetvolgende gedaan.

De comp met knoppix booten, en dan de schijf mounten en over het netwerk kopieren. Op die manier heb ik al een groot aantal files kunnen redden, alleen een aantal niet omdat ik daar premision denied krijg.

Vervolgens heb ik de schijf in een andere linux pc gezet. En zo geprobeerd met een account dat gelijk is aan die van de oude bak te kopieren. Alleen had ik daar problemen met mounten.

Vervolgens heb ik geprobeerd in de rescue mode een bijgezette schijf te mounten. Dit is niet gelukt omdat de schijf -ro is.

Ook is er geen netwerk mogelijk, anders had ik het wel via FTP overgestuurd. Kost wel even tijd maar heb ik iig de files.

Heeft iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen. Bijvoorbeeld een progje waarmee je in windows, linux partities kan mounten.
madman
2nd Admin

Post by madman »

Wat voor distro is het? En waarom heb je niet gewoon fsck laten lopen? Die fixt meestal alles wel..
iisschots
TeamBVD MOD

Post by iisschots »

fsck geeft alleen meldingend dat hij fouten ziet en ik die kan ignoren. De -p en -a optie kan/mag ik niet gebruiken

distro = http://www.mitel.com
madman
2nd Admin

Post by madman »

Ik kom op een site van een VOIP boer? Klopt dan?

Ik neem aan dat je trouwens -P en -A (hoofdletters dus) bedoeld? Die -P is zeer sterk af te raden staat in mijn man files..

Dat je die opties niet kan gebruiken heeft waarschijnlijk te maken dat de filesystems al gemount zijn..
iisschots
TeamBVD MOD

Post by iisschots »

Nee dat klopt niet :(

Maar weet jij een tool waarmee je in windows linux partities kan mounten?
madman
2nd Admin

Post by madman »

iisschots wrote:Nee dat klopt niet :(
...
Ben je nu boos op mij :? Ik snap je smile niet helemaal...

Voor tooljes om de zooi onder windows te mounten: ff googlen op "ext2 mounten windows": http://www.tweakers.net/meuktracker/8191
seiko

Post by seiko »

madman wrote:
...
de :( is een droevig gezicht maar hier als script een booskijk smilie
HobbeS

Post by HobbeS »

madman wrote:
...
Klopt niet dat je daar uitkwam denk ik....
[url=http://www.heinoken.nl/proxy/stats/index.html]Team Heinoken[/url] Flusht naar u toe deze zomer!
Kijk een keer op [url=http://www.heinoken.nl]Heinoken[/url] voor uitgaansfoto's & het bruisende leven rond Heino..
iisschots
TeamBVD MOD

Post by iisschots »

Het was bedoeld als zielig kijken gezichtje, boos op jou??
madman
2nd Admin

Post by madman »

iisschots wrote:Het was bedoeld als zielig kijken gezichtje, boos op jou??
Deze: :'( ;( :| :/

;) })
iisschots
TeamBVD MOD

Post by iisschots »

Na nog veel uitzoek en proberen is het gelukt de schijf te bereiken, we zijn nu druk bezig de bestanden over te pompen. bedankt voor alle hulp.
madman
2nd Admin

Post by madman »

Hoe heb je het uiteindelijk opgelost dan?
iisschots
TeamBVD MOD

Post by iisschots »

Sorry voor de late reactie, over het hoofd gezien.

Ik heb een andere HD erbij gepakt, precies dezelfde distributie + rechten geinstaleerd en toen kon ik de HD volledig benaderen. Via FTP alles gekopieerd.

Gister ook een nieuwe schijf ontvangen voor deze. Had hem teruggebracht en was duidelijk gecrasht. Ben blij dat ik alles eraf heb kunnen halen :)
Post Reply