Dit is toch wel heel erg!!!!!! Epson printers :(

De Chatroom
Post Reply
Erik de Noorman

Dit is toch wel heel erg!!!!!! Epson printers :(

Post by Erik de Noorman »

De Consumentenbond raadt het
kopen van inkjetprinters van het merk
Epson af.De organisatie zegt dat Epson
slinkse trucs gebruikt om mensen geld
uit de zak te kloppen.

Gebleken is dat de dure inktcartridges
ruim voordat de inkt op is,blokkeren.
Epson gebruikt als enige fabrikant een
chip die de inktkraan na een beperkt
aantal afdrukken dichtdraait.Vaak is er
dan nog inkt genoeg voor 10 tot 100
afdrukken,zegt de organisatie.

De Consumentenbond heeft ontdekt dat
ook andere fabrikanten trucs uithalen
om de klant nieuwe cartridges te laten
kopen voordat de inkt echt op is.
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
madman
2nd Admin

Post by madman »

Echt slecht dat dit zomaar kan! Afstraffen die lui!
Hemz

Post by Hemz »

Eigenlijk is dit gewoon afzetten. Mensen worden gewoon besodemietert :(
Floppus
Global MOD

Post by Floppus »

Dit is al tijden bekend; wat epson doet is uitrekenen hoeveel inkt verbruikt wordt, en of er dan nog een pagina mee geprint kan worden. Hierdoor houdt je natuurlijk ALTIJD inkt over.

Keerzijde is dat je altijd zeker weet dat alle pagina's die eruit komen niet streperig zijn of vaag beginnen te worden.

Bij ons op de zaak komt er volgende keer dus ook een Epson: stoppen als hij dreigt leeg te raken, en zeker weten dat je afdrukken goed zijn.
Hoevaak ik die HP al niet verrot heb lopen schelden dattie halverwege een job van 40 pagina's óf een kleur miste, of vaag begon te worden...
Geloof mij maar: dat kost uiteindelijk meer dan een cartridge af en toe iets te vroeg vervangen.

Maar jah; de consumentenbond is toch al vrij éénzijdig ingesteld. Als ze ook maar IETS ruiken wat negatief bestempeld kan worden zijn ze er als de kippen bij, en de meute ze maar prijzen omdat ze zulke dingen aan het licht brengen :O

[edit]
Bovendien springen de Epson printers sowieso zuiniger om met inkt, en zijn de cartridges goedkoper... Laat ze nou eerst eens kijken wat per merk de kosten per pagina zijn voor ze beginnen te zeiken.
Erik de Noorman

Post by Erik de Noorman »

Ik ben het in grote lijnen wel met je eens, maar als je het artikel op de site van de consumentenbond leest, dan zie je ook dat ze als alternatief willen dat de printer gewoon een melding geeft als de toner dreigt op te raken. De gebruiker kan dan zelf beslissen of hij nog door wil printen of de cardridge vervangen. De wat duurde HP printers doen dit al veel langer. Het lijkt me toch dat ik zelf mag uitmaken wanneer mijn pagina er redelijk uitziet of wanneer de cardridge echt vervangen moet worden.
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
Brede P

Post by Brede P »

Iedereen loopt nu heel negatief te doen over Epson, maar ik ken nog wel wat fabrikanten hoor.
HP dwingt mij om iedere keer dat ik in mijn 930C een nieuwe cartridge zet, ook de printkop te vervangen, aangezien dat een geheel is. Leuk geintje, iedere keer een cartridge van 40 euro (19ml. nr 78). Daar hoor je ook iedereen steen en been over klagen.
Ik vind Epson op dit moment echt een van de betere printers op de markt hoor, en voordeliger dan een HP. Mijn C70 heeft als extra voordeel ook nog eens separate kleurtanks, dus ik ben echt wel voordeliger uit met mijn huidige Epson, dan met mijn oude HP930C.

Tip trouwens voor degene die de cartridge tot de max wil gebruiken.
Gewoon de wizard doorlopen alsof je een nieuwe tank hebt geplaatst (eventueel de cartridge een keer er uit en terug er in) en je kan verder printen over het algemeen.
Brede W and Brede P wonen samen... :D:D
Laurindra

Post by Laurindra »

De consumentenbond geeft hier idd wel een heel erg eenzijdig oordeel. Op het nieuws zeiden ze: "Epson wou geen commentaar geven, maar wilden eerst eens een gesprekje met de consumentenbond om het e.e.a. duidelijk te maken"
De gemiddelde consument denkt dan gelijk: "Aha, geen commentaar, dan zijn het dus bedriegers" zonder verder na te denken waarom Epson dit heeft gedaan.
Ik heb ook menigmaal bij een HP printer 30 velletjes weg lopen gooien omdat een printjob gewoon doorging terwijl de inkt op was.
Voorts heeft (mijn) epson een aparte printkop die je niet elke keer hoeft te vervangen. Scheelt een hele hoop in de prijs.

Ik blijf gewoon Epson kopen hoor. 't zijn goeie printers.
madman
2nd Admin

Post by madman »

Ik wet wel idd dat als ik een nieuwe printer ga kopen dat ik er een neem met aparte cartridges voor iedere kleur: hoeveel daar wel niet mee wordt weggegooid!
venomous

Post by venomous »

Tja ga eens vaker naar de bibliotheek. :)
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
madman
2nd Admin

Post by madman »

Voor de zaak printen we een redelijk veel uit, onze huisstijl is hoofdzakelijk bordeaux-rood... Voel je hem al aankomen?
ReMSie

Post by ReMSie »

Floppus wrote:Dit is al tijden bekend; wat epson doet is uitrekenen hoeveel inkt verbruikt wordt, en of er dan nog een pagina mee geprint kan worden. Hierdoor houdt je natuurlijk ALTIJD inkt over.

Keerzijde is dat je altijd zeker weet dat alle pagina's die eruit komen niet streperig zijn of vaag beginnen te worden.

Bij ons op de zaak komt er volgende keer dus ook een Epson: stoppen als hij dreigt leeg te raken, en zeker weten dat je afdrukken goed zijn.
Hoevaak ik die HP al niet verrot heb lopen schelden dattie halverwege een job van 40 pagina's óf een kleur miste, of vaag begon te worden...
Geloof mij maar: dat kost uiteindelijk meer dan een cartridge af en toe iets te vroeg vervangen.

Maar jah; de consumentenbond is toch al vrij éénzijdig ingesteld. Als ze ook maar IETS ruiken wat negatief bestempeld kan worden zijn ze er als de kippen bij, en de meute ze maar prijzen omdat ze zulke dingen aan het licht brengen :O

[edit]
Bovendien springen de Epson printers sowieso zuiniger om met inkt, en zijn de cartridges goedkoper... Laat ze nou eerst eens kijken wat per merk de kosten per pagina zijn voor ze beginnen te zeiken.

Ben het hier helemaal mee eens! geen verdere toevoeging nodig ;) :)
venomous

Post by venomous »

Maar dit is natuurlijk gericht naar de consument en die heeft lagere eisen.

Ik vind het pers ook wel onzijdig wat de CB heeft geschreven.
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
DSmarty
Site Admin

Post by DSmarty »

Doe mij toch maar Epson, goede ervaringen mee.

En er is een technische reden om een klein residu achter te laten in die inktpatronen, oa om de koppen niet te molesteren.
Hachy

Post by Hachy »

Maarja wie gelooft er nu ook een artikel in de consumentenbond wat ook maar enigzins met IT zaken te relateren zijn :?

De consumentenbond heeft verstand van pindakaas en wasmachines maar dus _absoluut niet_ van computers. Hoe vaak ik toch wel in een deuk heb gelegen over die debiele conclusies zonder goede vergelijkingen te maken.... pfff....

Ik vervang over een jaar of 2 maar weer eens de toner van m'n HP Laserjet 5.. 8)

* Hachy's 2 cents
http://www.qsit.nl
Post Reply