Beste Virus scanners

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
seiko

Beste Virus scanners

Post by seiko »

Wat zijn nou de bese virus scanners?

Ik heb namelijk al een paar gehad.
panda
norton
sophos
kaspersky

Ik vind zelf kaspersky wel goed alleen vind ik dat hij teveel moet doen bij het opstarten. Hij gebruikt dan rustig 20 - 30 % van me cpu.
Voor de rest is ie wel lekker lekker up to date
Norton heeft het bij mij aardig verpest bij de laatste versies, enorm traag werd alles dingen liepen niet meer lekker.
Sophos heb ik even gedraaid in mijn BSOD tijd :+ en dat was ook een heerlijk programmatje alleen niet zo sterk als de 2 hier boven.
Panda goed krachtig alleen vond ik hem niet zo toppie.

Maar ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie de beste vinden ?
En welke zouden jullie mij aanraden om te gebruiken, want zoals ik al zei word beetje gek van kaspersky :)
mischabuys

Post by mischabuys »

ik word idd ook gek van norton 2005 erg veel bugs soms wil hij niet meer opstarten kan je hem weer herinstallen
ook bij office 2003 geeft hij altijd een foutmelding bij het opstarten
en natuurlijke lange opstart bij windows :|

verder heb ik mcafee gehad maar daar ben ik helemaal niet kapot van want ik heb teminste 2 jaar terug of zow gehad dat hij gewoon somige virussen niet er uit haalde of tegenhield dus daar ben ik helemaal van afgestapt

ik draai op het moment maar norton 2005 maar ik ben eigenlijk ook op zoek naar een andere :X
Marshal

Post by Marshal »

Norton is een goede virusscanner, maar je moet natuurlijk wel de corporate versie 9.1 hebben en niet de consumenten 2005 versie.
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
[BVD]Webgnome

Post by [BVD]Webgnome »

Ben zelf niet kapot vn de grote spelers onder de anti virusscanners. Norton en Mcafee ( waarbij de laatste het ergste is ) vreten beide zeer veel onnodige resources. Zeker op wat oudere machines is dit te merken.

Ben dan ook een aantal jaar terug overgestapt van norton naar een aantal gratis varianten te denken aan Avast ( goed maar scant niet alle email progsels ) en nu heb ik AVG. Deze laatste ben ik tot nu toe erg tevreden mee.

- is gratis
- scant alle email ( doormiddel van een een techniek gelijkwaardig aan die van norton )
- en heeft goede updates en standaard features toereikend.

Heeft mij nooit in de steek gelaten. Maar ja om heel zeker te zijn doe ik af en toe tochnog een online virusscan :)
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
itons

Post by itons »

[BVD]Webgnome wrote:Ben zelf niet kapot vn de grote spelers onder de anti virusscanners. Norton en Mcafee ( waarbij de laatste het ergste is ) vreten beide zeer veel onnodige resources. Zeker op wat oudere machines is dit te merken.

Ben dan ook een aantal jaar terug overgestapt van norton naar een aantal gratis varianten te denken aan Avast ( goed maar scant niet alle email progsels ) en nu heb ik AVG. Deze laatste ben ik tot nu toe erg tevreden mee.

- is gratis
- scant alle email ( doormiddel van een een techniek gelijkwaardig aan die van norton )
- en heeft goede updates en standaard features toereikend.

Heeft mij nooit in de steek gelaten. Maar ja om heel zeker te zijn doe ik af en toe tochnog een online virusscan :)
das toch die van free-av.com met dat rooie paraplutje? die heb ik ook, ben erop overgestapt na die irritant slome norton meuk, en ben er zeer te spreken over. zo detecteeerd ie zelfs mijn serv-u ftp server als een virus ;p verder veel updates (2 a 3x per dag), maar nadeel is dat je die zelf moet doen :( wel een aanradertje als je onthoud dat je af en toe update
- itons
[BVD]Webgnome

Post by [BVD]Webgnome »

ik heb het over die van grisoft.com :P en die update wel automagisch :0
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
Laurindra

Post by Laurindra »

Heb hier eigenlijk altijd Norton gehad. Norton AV 2005 heb ik wat slechte ervaringen met een illegale versie. Ben nu weer gewoon terug bij versie 2004.
Norton mag misschien wel resources vreten, maar stabiel istie wel. Automatische updates is ook een hele belangrijke functie vind ik. Scanners zonder automatische update horen tegenwoordig thuis in de recycle bin.

Verder let ik er niet echt op. 't ding lijkt z'n functie te vervullen en dat is virussen e.d. vangen. Dat ie traag is met opstarten zal mij 'aan m'n reet roesten'. Zovaak gaat die PC toch niet aan of uit.
Libido78
Global MOD

Post by Libido78 »

AVG bevalt mij prima :)
[url=http://www.smokingbarrels.nl]de Smoking Barrels[/url]
[img:350:50]http://libido78.bvdserver.com/lucky2.jpg[/img]
charl

Post by charl »

gewoon helemaal nix :D merk wel of windows eropnieuw opmoet :P
[url=http://profile.xfire.com/kneckebroot][img:450:34]http://miniprofile.xfire.com/bg/sh/type/2/kneckebroot.png[/img][/url]
kabouter

Post by kabouter »

KiNgNo0b wrote:gewoon helemaal nix :D merk wel of windows eropnieuw opmoet :P
echt weer een n00bjes actie ;)

maar ik gebruik zelf Norton AV 2005 bevalt best goed :)
wc-eend

Post by wc-eend »

ik gebruik mcafee 2005 ik vind et een goeie
[img]http://img301.imageshack.us/img301/9674/wcolifant1pa3hg.gif[img]
Red Baron

Post by Red Baron »

Tot voorkort gebruikte ik NAV maar merkte met het spelen van spellen dat het toch wel erg zwaar was. (Door eens rigoreus alle Norton zooi te killen die draaide)

Ik ben toen overgestapt naar Kaspersky en ik moet zeggen dat bevalt ook prima.
Het fijne vind ik van Kaspersky dat als je het afsluit via je systray dat het dan ook echt gewoon helemaal afgesloten wordt. Niets dat toch nog net zo hardnekkig op de achtergrond blijft draaien.

Bij m'n ouders thuis heb ik toevallig afgelopen weekend die AVG Free editie erop gezegd. Stuk lichter dan NAV 2002 wat er tot dan toe op stond (tis maar een p350).

Wellicht dat ik dat hier ook nog eens ga proberen.
racoon

Post by racoon »

ik heb nod 32 ook erg goed
blimmel
Special MOD

Post by blimmel »

Norton is een tool van de duivel.
Peter Norton is de Dark Lord himself.... :(

Kaspersky hier dus :Y)
SnippeS

Post by SnippeS »

Ik gebruik eigenlijk ook altijd Norton eerder altijd de corporate edition maar nu gewoon 2004 verder geen klachten, als ik een andere virus scanner zou nemen dan koos ik denk ik voor de avg versie daar hoor ik goeie dingen over namelijk en hij is officieel gratis.
Laurindra

Post by Laurindra »

KiNgNo0b wrote:gewoon helemaal nix :D merk wel of windows eropnieuw opmoet :P
Het zou serieus verboden moeten worden.
Jojo

Post by Jojo »

Vroeger was ik ook altijd Norton aanhanger, maar om de zelfde reden als de meeste anderen ben ik overgestapt op AVG en dat bevalt me prima!!
Check me blog @ http://www.johandijkstra.com
venomous

Post by venomous »

Tja norton corp 9.1 icm met central management server. Ik moet dan ook een aantal pc's beheren.

Over het algemeen zijn slechte viruscanners er tegenwoordig niet meer. De een zal wel weer wat meer opvangen dan de ander maar met een minimaal verschil. Keuze hangt dus tegenwoordig af van de gui die het programma heeft en de system resources die het in beslag neemt.

Norton ce 9.1 zie je niet maar doet zijn werk wel goed en kost ook niet al teveel system resources dus dat is momenteel mijn enige keuze.
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
Post Reply