In memoriam

De Chatroom
Post Reply
Brede P

In memoriam

Post by Brede P »

Nee, het is niet zo heel ernstig, er is niemand overleden...

Maar mijn Dual 2400+ systeem wil niet meer booten...systeem lijkt een beetje dood.
Gisteravond vanwege de hoge temps maar uitgeschakeld, 40 graden in de kamer, en 60 graden CPU, werd me net iets te benauwd.
Wil vanochtend het systeem weer booten:
Scherm blijft zwart, BIOS initialiseert niet, alle IDE-leds (zowel op me optical drivers alsop de kast) blijven branden.
Geen bios-errors, niets om alvast een diagnose op te stellen.

Ik ga zo naar de computershop toe, en daar alles maar testen, hopelijk is het iets kleins...

Ik houd jullie wel op de hoogte...
Brede W and Brede P wonen samen... :D:D
Oban

Post by Oban »

Klinkt als een bijna overleden voeding (levert te weinig spanning voor met name videokaart om te booten) of een ontzettend rotte bioschip. Ik ben benieuwd wat de echte oorzaak is! Suc6
I put my faith in god and my trust in you
Now there's nothing more fucked up I could do
seiko

Post by seiko »

kijk juh geheugen na :P

hhahahah nee hoor just kiddin :D

k hoop dat het snel weer goed komt.. anders haal ik juhnog in met me koetjuh :P
ReMSie

Post by ReMSie »

Oban wrote:Klinkt als een bijna overleden voeding (levert te weinig spanning voor met name videokaart om te booten) of een ontzettend rotte bioschip. Ik ben benieuwd wat de echte oorzaak is! Suc6
Videokaart is het zowiezo niet, want dan had ie een foutmelding gehoord, rotte bioschip is ook crap aangezien dit maar zeer weinig voorkomt, denk eerder dat het OF de voeding, of de spanningsregelaars zijn op het mobo.
Kijk ook eens naar de condensatoren op het moederbord, of ze er nog zuiver uitzien.
Brede P

Post by Brede P »

Allemaal verkeerd gedacht.
Zojuist terug gekomen van de computertoko, CPU1 was defect.
Geen mobo, geen voeding (kan ook eigenlijk niet, 480Watt), gewoon een CPU verrot.
Hemz

Post by Hemz »

Das pech hebben :S
Brede P

Post by Brede P »

Gelukkig garantie, verwacht volgende week de vervanger weer in mijn systeem te kunnen prikken.
Voorlopig dus ff single AMD Athlon MP2400+ voor mij... :(
HitmanWVU

Post by HitmanWVU »

Brede P wrote:Gelukkig garantie, verwacht volgende week de vervanger weer in mijn systeem te kunnen prikken.
Voorlopig dus ff single AMD Athlon MP2400+ voor mij... :(
Gecondoleerd met het overleiden van het beestje... Gelukkig kost het je geen pegels...

Nu het volgende: Is zo'n dual beestje nog een beetje over te clocken?
JJapie
General MOD

Post by JJapie »

HitmanWVU wrote: Nu het volgende: Is zo'n dual beestje nog een beetje over te clocken?
Hoe denk je anders dat dat ding kapot is gegaan dan }) :+
Oban

Post by Oban »

Rot voor je, en weer mazzel dat je kunt RMA-en! Ik had van de week een kadukke IBM deskstar GXP60 40 Gb. Vervelend was dat er mijn systeem opstond en op een andere partitie op dezelfde schijf de image.... IBM is nu van Hitachi en ook zij geven prima service (2jr. garantie). Dus ook lekker RMA!
HitmanWVU

Post by HitmanWVU »

Oban wrote:Rot voor je, en weer mazzel dat je kunt RMA-en! Ik had van de week een kadukke IBM deskstar GXP60 40 Gb. Vervelend was dat er mijn systeem opstond en op een andere partitie op dezelfde schijf de image.... IBM is nu van Hitachi en ook zij geven prima service (2jr. garantie). Dus ook lekker RMA!
IBM schijven met hitachi printje erop :+

Op alle chips staat nog gewoon IBM :)
madman
2nd Admin

Post by madman »

Daar gaat je koe-output...
DKasemier

Post by DKasemier »

Nou ja.. niet heel IBM is van hitachi volgens mij :+, enkel de opslag ;)
It rocks... It's a rock...
ReMSie

Post by ReMSie »

DKasemier wrote:Nou ja.. niet heel IBM is van hitachi volgens mij :+, enkel de opslag ;)
Klopt, zuur merk trouwens, als ze werken zijn ze loeisnel, maar er is asociaal veel uitval in ibm zooischijven.

Tering, gewoon een cpu dood, komt ook nie veel voor.
Oban

Post by Oban »

Idd alléén storage. Wat betreft uitval: ik gebruik al sinds mijn 2e PC IBM/hitachi-schijven (stuk of 10 inmiddels gehad). Allen doen ze het nog prima behalve die ene. Op tweakers was wel bekend dat de Deskstar 60-serie idd een zwakke serie was met heel veel uitval. Da's als het goed is al sinds de 120-serie voorbij.
Brede P

Post by Brede P »

IBM heeft zelfs alleen zijn IDE-drive gedeelte aan Hitachi overgedragen volgens mij, ik dacht dat de SCSI-schijven nog steeds IBM zijn...

Het is inderdaad wel beroerd wat koe-output betreft, draai nu nog maar 6,nogwat MKeys, i.p.v. de bijna 13... :'(
Brede P

Post by Brede P »

Goed, UPDATE!!!!!!!!!!!

De processor werd afgekeurd voor garantie door de leverancier, omdat er een brandvlekje te zien was op de onderkant, onder de core. Het verhaal ligt nu bij de verzekering, en ik heb vandaag een nieuwe CPU mogen ontvangen van Informatique, aangezien de leverancier van Edpro de processoren in backorder had. (En bij Informatique was hij een stuk goedkoper).

Ik draai dus weer met 2 CPU's...
0.00:12:47.76 - [11.77 Mkeys/s]
Ik ben weer happy.

Nog mazzel trouwens, toen ik de 2e CPU had geplaatst, en wilde booten, gaf mijn RAID controller een foutmelding op 1 van de harddisks. Na alles aan te drukken etc. werd die schijf wel weer herkend, maar was mijn array nog steeds offline. Array verwijderd, opnieuw aangemaakt, en weer booten...staat al mijn data er gelukkig nog op ook (ongeveer 100GB aan films, MP3 en games etc.).
Post Reply