wat kan k het beste kopen? de Geforce 6600 met 128 mb ? of de 256 mb versie?
en hoeveel scheelt ongv de 6200 tegenover de 6600 (moet AGP zijn)
wat zou t beste zijn voor mijn systeem..
specs :
amd 2800+
1024 mb DDR pc3200
Geforce fx 5700LE @ 5700ultra (die moet weg )
Asus a7v600x mobo
tsjah op 1 of andere manier heb k t idee dat 256 mb niet goed werkt.. deze die ik nu heb is ook 256 mb.. maar draait een stuk minder als de Fx5700LE 128 mb van een vriend van mij.. terwijl mijn systeem toch een stuk beter is daarom twijfel k er tussen.
Dan is gewoon je video kaart zo gaar als maar kan, je videokaart heeft nu meer geheugen dus kan meer textures gebruiken en dus ook meer kan bufferen, dus moet sneller zijn.
Dus ik ga voor een staaltje prutswerk en een slechte videokaart.
KiNgNo0b wrote:hmm ik heb trouwens ook in me bios de video nog wattes op 256 m gezet.. dat stond op 64 mb is dat goed of niet??
Waarschijnlijk heb je nu 256MB toe laten kennen aan je on-board videokaart die toch staat uitgeschakeld (tenminste dat hoop ik voor je ). Is in dat geval dus geen probleem.
Tjongejonge, mensen als je info geeft, onderbouw het dan in ieder geval!
1) De AGP Aperture size wil zeggen de hoeveelheid systeemgeheugen die maximaal wordt toegewezen voor buffering van textures mocht het geheugen van de videokaart vol zitten.
Systeemgeheugen is trager dan videokaartgeheugen, dus veelgebruikte textures moeten op het videokaartgeheugen worden opgeslagen.
Bij normale spellen met normale settings zal je op een recente videokaart vrijwel geen verschil merken bij aanpassen van de aperture size. In ieder geval kan je de aperture het beste niet groter instellen dan de helft van je PC-geheugen.
2) 128Mb vs 256Mb
Het performanceverschil van de extra 128Mb is niet wat je ervan zal verwachten. Videokaarten zijn over het algemeen in eerste instantie in balans kwa GPU en geheugen. Versies met meer geheugen klinken leuk, maar leveren weinig op.
Zo zal een 6600GT bijvoorbeeld erg veel moeite hebben om 256Mb aan textures in vloeiend tempo te verwerken tot beeld.
je hebt het goed gedaan hoor noobje, deze instelling geeft puur aan je mobo aan hoeveel textures er naar de videokaart kunnen worden gestuurd.
het voordeel van een 256 kaart valt zwaar tegen, er zijn pas enkele games die met dergelijke grootte textures omgaan.
als mijn tante een piemeltje had gehad was het mijn oom geweest