Zeg maar dag met het handje

Nu balkenelende nog...

Gallier wrote:Nou liever nu geen verkiezingen, die wilders kon het premierschap al bijna ruiken, zo graag wil hij verkiezingen.
Zo slecht doen ze het nu niet, onze mensen in den haag, alleen het lijkt wel of niemand in europa spelbreker wil zijn van de grote plannen daar, totdat een paar landen opeens een referendum over een stel regels wou houden.
Nu gaan ze daar (Brussel) natuurlijk wel gewoon door met uitbreiden en dingen verzinnen wat de mensen in europa niet willen/ snappen (schijnt dat we naar het groter geheel moeten kijken, import export open grenzen enz.) maar oke hopelijk heeft men door dat als europa wat wil worden dat ze wat voor de mensen terug moeten doen, de mensen die er vanaf het begin bij zijn en veel geld zien wegvloeien naar andere landen en weinig terug zien (behalve dan mischien in de omzet gegevens van de exporterende bedrijven, en de bouwondernemingen met hun goedkope arbeiders) maar daar zie ik niet veel van terug.
Zou Dhr. Zalm eens een kosten/baten analyse voor ons willen maken van de periode 2000-2004 en de nog te verwachten opbrengst, ben wel benieuwd of we in de min of positief staan (62% van de bevolking verwacht iig een negatief saldo volgens mij)
Dat doet bijna iedereen,Libido78 wrote:mooi dat ik hier al op maak dat meerendeel gewoon tegen heeft gestemd met niet eens als reden "de Europese grondwet".
Naar mijn weten hadden we minder te zeggen gekregen en was ons veto recht opgehouden te bestaan.iisschots wrote:Ik vind het ook zeer jammer dat er een meerderheid tegen is. Met dit referendum had de burger meer te zeggen gekregen binnen de EU (er is minder dan 0.25% benodigd van de europese bevolking om iets op de agenda te krijgen) Daarnaast was de samenwerking beter geworden en meer duidelijk verkregen.
/me heeft ook voor gestemd
Tsja, ik denk dat als ze eerder al referenda hadden gehouden over bijvoorbeeld de euro en toetreding van Turkije tot de EU dat ze deze NEEderlaag wel hadden kunnen voorkomen... Achteraf (is altijd makkelijk pratenPrezzz wrote:Dat doet bijna iedereen,Libido78 wrote:mooi dat ik hier al op maak dat meerendeel gewoon tegen heeft gestemd met niet eens als reden "de Europese grondwet".
De regering zal wel mooi spijt hebben gehad dat ze een referendum hebben bedacht,
Off.T: geitenwollensokJJapie wrote:Ik vind het jammer..
Referenda nodigen mensen uit om zich tegen iets te keren, zelden om vóór iets te zijn. Referenda hebben de neiging om te conserveren, ook op momenten dat vernieuwing nodig is. En helaas is dat ook nu weer gebleken
* JJapie heeft voor gestemd
onderbouwing???????????????Kingnoob wrote:als k 18 was had ik ook tegen gestemd.. (mijn ouders hebben tegen gestemt) want als dit gaat gebeure gaat t ons alleen maar meer geld kosten.. en moeten wij harder werken en minder verdienen.. dat heeft dus ook totaal geen zin !
Zo wat ben jij stoer zegitons wrote:Off.T: geitenwollensokJJapie wrote:Ik vind het jammer..
Referenda nodigen mensen uit om zich tegen iets te keren, zelden om vóór iets te zijn. Referenda hebben de neiging om te conserveren, ook op momenten dat vernieuwing nodig is. En helaas is dat ook nu weer gebleken
* JJapie heeft voor gestemd![]()
On.T: stemkaart bij t oudpapier gedaan, vond t te ver lopen
niet stoer gewoon niet geintresseerdJJapie wrote:Zo wat ben jij stoer zegitons wrote:Off.T: geitenwollensokJJapie wrote:Ik vind het jammer..
* JJapie heeft voor gestemd![]()
On.T: stemkaart bij t oudpapier gedaan, vond t te ver lopen
waarom geen verenigde staten van europamadman wrote:Ik heb zeer zeker wel tegen de grondwet gestemd, en niet zo zeer tegen het kabinet..
Kortom: de europese grondwet is het begin van een tweede usa en dat wil ik absoluut niet!
En denk je dan dat het zooitje politici en ambtenaren wat er nu zit in staat is tegenwicht te bieden??Majapro wrote:waarom geen verenigde staten van europamadman wrote:Ik heb zeer zeker wel tegen de grondwet gestemd, en niet zo zeer tegen het kabinet..
Kortom: de europese grondwet is het begin van een tweede usa en dat wil ik absoluut niet!die usa kan wel een beetje tegenwicht gebruiken
ze beschouwen zich zelf nu als de wereld politie