Dag Dag grondwet

De Chatroom
wc-eend

Post by wc-eend »

ben er wel blij meej als ik mog stemmen zouw ik ook neej hebbe gestemt
[img]http://img301.imageshack.us/img301/9674/wcolifant1pa3hg.gif[img]
Prezzz
-= Piste Bully =-

Post by Prezzz »

omdat!?
[url=http://www.lonijnenopaardgas.nl][img:499:50]http://www.prezzz.com/plaatjes/signature.jpg[/img][/url]
iisschots
TeamBVD MOD

Post by iisschots »

Wanneer je aangeeft wat je gestemt hebt of zou stemmen, zou je dit dan met een mening willen ondergeven. Ander hebben we er nog niks aan :)
wc-eend

Post by wc-eend »

ik weet nie wat et voordeel is van die grondwet dus stem ik tegen ;)
[img]http://img301.imageshack.us/img301/9674/wcolifant1pa3hg.gif[img]
Outlaw

Post by Outlaw »

Ik heb niet kunnen stemmen omdat ik in Frankrijk was met school, maar de uitslag kon ik wel lezen op de voorpagina van de Metro })
Fuck The Police..Thug Till I Die !
kabouter

Post by kabouter »

ik weet ook niet wat het voordeel van die is grondwet dus als ik zou mogen stemmen zou ik tegen stemmen
Prezzz
-= Piste Bully =-

Post by Prezzz »

kabouter wrote:ik weet ook niet wat het voordeel van die is grondwet dus als ik zou mogen stemmen zou ik tegen stemmen
Wat is dan het nadeel van de grondwet om tegen te stemmen!?
[url=http://www.lonijnenopaardgas.nl][img:499:50]http://www.prezzz.com/plaatjes/signature.jpg[/img][/url]
Libido78
Global MOD

Post by Libido78 »

nog ff en ik move 'm naar onzin

echt schitterend zinloos en loos die argumentenvan voor en tegen :)
[url=http://www.smokingbarrels.nl]de Smoking Barrels[/url]
[img:350:50]http://libido78.bvdserver.com/lucky2.jpg[/img]
PaulluS

Post by PaulluS »

madman wrote:Ik heb zeer zeker wel tegen de grondwet gestemd, en niet zo zeer tegen het kabinet..

Aantal reden:
* ALLE redenen die genoemd worden VOOR een grondwet kunnen ook zonder die grondwet!
* Ik vind ook dat we als landen in europa moeten samen werken op economische en justitieel gebied. In vind niet dat de EU zich moet bemoeien met ons beleid.
* Met een JA voor europese grondwet zeg je ook ja tegen: Een europese president, een europees leger, 1 minister van buitenlandse zeken en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Kortom: de europese grondwet is het begin van een tweede usa en dat wil ik absoluut niet!
Uhm ik reageer ff dan maar: Die dingen die zonder de grondwet kunnen gaan met de grondwet alleen maar beter.

Het idee van de grondwet is ook dat we op economisch gebied samenwerken, we krijgen algemene rechten van de mens die worden dan in heel Europa gehandhaafd en algemene redens over het milieu en over de dierenbescherming. Bijv: wij in NL betalen belasting voor schonere schoorsteenpijpen, en in duitsland doen ze dat niet...Als europa kan je dan zorgen dat het overal gebeurt zodat we een lekker schoon milieu krijgen. En zo zijn er nog meerder voordelen gaan ook criminaliteit en terrorisme met z'n allen bestrijden en zorgen dat de criminaliteit verminderd want daar komen ook algemene regels over. Duss alles kan alleen maar beter worden!!

En over dat Europa usa gedoe met die president schap enz enz: Uhm neej! sorry

Dit was ff mijn toevoeging :*)
Lachen Gieren Brullen
DaFDu

Post by DaFDu »

Prezzz wrote:
Libido78 wrote:mooi dat ik hier al op maak dat meerendeel gewoon tegen heeft gestemd met niet eens als reden "de Europese grondwet".

|:(
Dat doet bijna iedereen,
De regering zal wel mooi spijt hebben gehad dat ze een referendum hebben bedacht,
Ja, en dat is lekker wou je zeggen?

Willen we nou wel of niet meer te zeggen krijgen als burger? Door om de verkeerde redenen te gaan stemmen, ontneem je je jezelf eigenlijk het recht om nog langer je bek open te trekken ... prima als je wat te melden hebt, maar dan wel over het onderwerp waar het over gaat toch?

Alle nee-stemmers die vanwege de Euro, Turkijke, Poolse werkenemers en aversie tegen Balkenende NEE hebben gestemd, snappen dus echt helemaal niks van een democratie ... zij maken misbruik van deze uiting van democratische tool (referendum) om hun eigen ongenoegen te tuiten over zaken die er helemaal niet toe doen ... dom dom dom ... Ik kan niet anders zeggen dat het niet onwaarschijnlijk is dat door zulke sukkels politici zich voortaan wel twee keer bedenken voordat ze weer een referendum houden ...

Dat je op grond van zaken die er echt toe doen NEE stemt is prima, net als je JA gestemt zou hebben....

Ben jij (dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken) een echt betrokken persoon geweest en heb jij gestemt met je brein met redenen die met de "grondwet" te maken hebben, of ben je zo'n breinloze emotionele knurft die er de Euro, Turkije, Polen of wat dan al niet bij betrokken hebt?

Heb je je laten beinvloeden door het gezwatel van onze Nederlandse volksvertegenwoordiging en regering? Van links tot rechts haalde men er zelf ook van alles bij ... dat dat super irritant was ben ik het helemaal mee eens, maar ook dat vindt ik geen fatsoenlijke reden om dan maar Nee of juist Ja te stemmen ...

---

Via mijn sataliet verbinding en mijn job als freelancer, heb ik omdat ik zelf mijn tijden indelen kan vrijwel alle programma's - van nova den haag vandaag tot barend en van dorp - gevolgt...

I kwam net een dag te laat in NL aan om te stemmen ... maar stemmen had in mij geval niet zoveel zin, ik zou zelf blanco gestemt hebben, omdat de voor en tegens van de "grondwet" voor mij redelijk in evenwicht waren, waardoor ik voor bepaalde onderdelen voor en voor andere onderdelen tegen zou willen stemmen ... aangezien dat niet kon, en ik door beide "kampen" niet overtuigt ben geraakt, zou ik blanco gestemt hebben...

---

Toen ik nog in NL woonde dacht ik altijd dat Nederlanders evenwichtige personen waren ... dat men over het algemeen redelijk "ontwikkeld" was ... dat wij geen emotionele gnomen zijn zoals bijvoorbeeld Italianen en ook bijv. Bulgaren ...

Nuja... daar ben ik inmiddels ook van terug gekomen ... Nederlanders zijn ook net schapen ... hier en daar blaft een hond en dan bewegen we een beetje, maar voor de rest mekkeren we de hele boel bij elkaar ...

Jammer... erg jammer...

Het is leuk weer ff in Nederland te zijn, maar ik zal niet treurig zijn over 3 weekies weer terug naar Bulgarije te gaan... Daar heb je tenminste echt reden om te zeuren en zanikken ;)
I'm just impersonating me...
Majapro

Post by Majapro »

:+ je weet het weer mooi te verwoorden DaFDu en ik ben bang dat je nog gelijk hebt ook nog :o
[BVD]Webgnome

Post by [BVD]Webgnome »

Ik heb NEE gestemd. De reden waarom ik nee heb gestemd is omdat mijn mening is dat geen hond nou werkelijk begrijpt wat het nut is van die grondwet of wat er zelfs maar in staat.

De politiek heeft mji alles behalve kunnen overtuigen over het nut van deze grondwet als zijnde een aanvulling of verbetering van het europese beleid behalve dan dat landen , en dus de grote bedrijven die veel exporteren, makkelijk handelen kunnen. Daarbij komt dan ook nog dat europa wel iets meer moet doen dan een grondwetje erbij bouwen om zaken te verbeteren.

Zolang bijvoorbeeld onze bijdrage aan de EU groter is (per burger ) dan bijvoorbeeld Frankrijk of men nog steeds om de zoveeltijd verhuis van brussel naar een ander dorp. Ben ik geneigd om tegen alles te stemmen tenzij ik het nut er echt van inzie. De EU is op dit moment een dom geldverslindend apparaat wat drastische vernieuwing nodig heeft en dat bereik je niet even door een grondwetje erdoorheen te stampen.

Een van de dingen die vernieuwd moeten worden zijn onder andere de welbekende bijdrage aan de eu en de uitbreiding van de eu dient per direct te stoppen. Waarom? Simpel. Op dit moment hebbben we al veel moeite met de landen goed samen te laten werken waarom dan nog landen erbij. Waarom btw turkije erbij? DAt land ligt voor een groot stuk niet eens in Europa...

oh trouwens nog iets over de grondwet: er staat in dat we de dieren respecteren maar vervoglens staat er om spanje rustig te houden dat onder andere stiere gevechten wel zijn geoorloofd. Deze vallen onder cultureel erfgoed.. :X
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
Majapro

Post by Majapro »

je moet de film Hotel Rwanda maar eens gaan kijken en dan nog een keer zeggen dat er geen wet nodig is :(
PaulluS

Post by PaulluS »

[BVD]Webgnome wrote:Ik heb NEE gestemd. De reden waarom ik nee heb gestemd is omdat mijn mening is dat geen hond nou werkelijk begrijpt wat het nut is van die grondwet of wat er zelfs maar in staat.

De politiek heeft mji alles behalve kunnen overtuigen over het nut van deze grondwet als zijnde een aanvulling of verbetering van het europese beleid behalve dan dat landen , en dus de grote bedrijven die veel exporteren, makkelijk handelen kunnen. Daarbij komt dan ook nog dat europa wel iets meer moet doen dan een grondwetje erbij bouwen om zaken te verbeteren.

Zolang bijvoorbeeld onze bijdrage aan de EU groter is (per burger ) dan bijvoorbeeld Frankrijk of men nog steeds om de zoveeltijd verhuis van brussel naar een ander dorp. Ben ik geneigd om tegen alles te stemmen tenzij ik het nut er echt van inzie. De EU is op dit moment een dom geldverslindend apparaat wat drastische vernieuwing nodig heeft en dat bereik je niet even door een grondwetje erdoorheen te stampen.

Een van de dingen die vernieuwd moeten worden zijn onder andere de welbekende bijdrage aan de eu en de uitbreiding van de eu dient per direct te stoppen. Waarom? Simpel. Op dit moment hebbben we al veel moeite met de landen goed samen te laten werken waarom dan nog landen erbij. Waarom btw turkije erbij? DAt land ligt voor een groot stuk niet eens in Europa...

oh trouwens nog iets over de grondwet: er staat in dat we de dieren respecteren maar vervoglens staat er om spanje rustig te houden dat onder andere stiere gevechten wel zijn geoorloofd. Deze vallen onder cultureel erfgoed.. :X
Hey, weet jij wel waar die hele grondwet overgaat...?
Want in die hele grondwet staat niks over de toetreding van turkije, heeft er ook helemaal niks mee te maken.

En over de stierengevechten je gaat toch niet zomaar iemands cultuur een beetje verkrachten. ze gaan ons toch ook niet verbieden om op klompen te lopen of om naar de tv te kijken..?!
Lachen Gieren Brullen
Post Reply