[Windows Server 2003] Problemen

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
minne

[Windows Server 2003] Problemen

Post by minne »

Ik heb hier een server met Windows Server 2003, Standard Edition. Ik heb daarop o.a. de domaincontroller, DHCP en DNS ingeschakeld. De XP-bakken in het netwerk kunnen gewoon inloggen tot het domein, de 98-bakken echter niet. Snapt iemand hoe dit komt? En ja, ik gebruik de 'oude' NETBIOS-naam...

Daarnaast heb ik nog een tweede probleem, namelijk hoe krijg ik m'n internet gedeeld. De internetverbinding komt binnen via een tweede netwerkkaart. Ik heb deze LAN-verbinding ook gedeeld, en alle typen servers aangevinkt. De verbinding wordt echter niet gedeeld. Als ik dit LAN-verbinding trouwens niet meer deel, dan kunnen m'n XP-bakken ook niet in de gesharede mappen op de server, heel raar...

Kan iemand mij verder helpen :?
Woei...
minne

Post by minne »

De 98 bakken loggen inmiddels in, maar het internet delen krijg ik niet aan de gang. Dit zou met de NAT-server bij Routing en RAS moeten, maar hoe :?
Woei...
fanaat
General MOD

Post by fanaat »

Heb je al geprobeerd de 2 nic's te bridgen?
Nu op Mojito Custom :)
minne

Post by minne »

Dat is het niet.
Ik ben inmiddels overgestapt naar Windows AS 2000, en de boel draait nu zonder problemen... :)

"MS Server 2003 saves us a nickle" :r:r:r
Woei...
Majapro

Post by Majapro »

nou ik draai het hier nu ook, en dhcp, iis, terminal services en RAS werken prima, maar met de vpn krijgen gebruikers geen inbel machtiging

nu weet ik waar ik dat kan instellen maar ik kan het vinkje er niet neer zetten omdat die mogelijkheid er niet eens tussen staat :?

ook had ik eerst AD en dan moet je datzelfde vinkje ergens anders neerzetten maar ook daar staat die vink meogelijkhied er niet tussen

ik heb nu weer zonder AD btw na een nieuwe format. Maar ik mis nog een bepaalde service en ik weet niet welke zodat ik dat vinkje weer kan zetten voor inbel machtiging!! ^:^

ook had ik in NAT mn ftp server aan de praat, maar deze werkt alleen als de firewall onder w2k3 aan staat?
Post Reply