Nouja, ik ben nu toch zo'n lekker typslet

Misschien mensen die geen kennis hebben van Java (zoals ik

) hier mijn C++ opdrachten waar ik ook al meer dan een Jaar nu over doe...
Opdracht 1:
Code: Select all
Schrijf een programma voor de oplossing van een stelsel vergelijking.
Dit stelsel zier er als volgt uit:
A11x + A12y = b1
A21x + A22y = b2
Kies voor de coëfficiënten van dit stelsel de volgende waarden:
A11=1.3; A12=0.87; A21=5.7;
A22=7.6; b1=5.1 en b2=1.8
x en y worden met de volgende formules berekend:
1 b1 A12 1 A11 b1
x= ---------- y= ------------
D b2 A22 D A21 b2
D=A11 A22 - A12 A21
Opdracht 2:
Gegeven een rij, bestaande uit een onbekend aantal invoergetallen (minstens 1) afgesloten met een afsluiter met de waarde 999 (de afsluiter hoort zelf niet tot de rij en die waarde mag ook niet in de rij voorkomen). Maak een programma dat het volgnummer van het kleinste en grootste invoergetal bepaalt.
Opdracht 3:
Op de invoer staat een rij natuurlijke getallen die door een 0 wordt afgesloten. Schrijf een programma dat een turftabel aanlegt, waarin kan worden gelezen hoe vaak elk van de getallen p tot en met q in deze rij voorkomt, er geldt dat p<q.
Voorbeeld:
rij: 2 3 5 5 5 6 7 6 6 0
Het programma levert voor p=3 en q=6 de volgende turftabel op:
3 5 6
1 3 3
De turftabel is een arry variabele waarvan de index van iedere component een getal in de rij voorstelt en de waarde van de component gelijk is aan het aantal keren dat dit getal in de rij voorkomt.
Opdracht 4:
Schrijf een programma dat een rekenkundige uitdrukking van een tekst file inleest en berekent.
Het antwoord wordt op het beeldscherm van de terimnal gezet.
Voorbeeld:
125*33-77+50/4
levert als uitvoer 4060,5
Java eigenlijk nog belangrijker dan C++ maar voor de gene die me willen helpen alvast heel erg bedankt! Alle hulp is welkom want ik ben met de opdrachten al meer dan een jaar bezig en ik moet ze van me opleiding nu gaan inleveren.. Maar ik snap er echt helemaal niks van.. C++ wil wel een beetje maar Java

...
Nogmaals alvast bedankt voor de gene die me uit de brand willen helpen!

[url=http://www.heinoken.nl/proxy/stats/index.html]Team Heinoken[/url] Flusht naar u toe deze zomer!
Kijk een keer op [url=http://www.heinoken.nl]Heinoken[/url] voor uitgaansfoto's & het bruisende leven rond Heino..