Skullbv wrote:Ik moet op 18 september ook alweer afrijden voor de derde keer.
Dus jij komt morgen gewoon zoals altijd weer op de fiets?
Hou dat vast joh! Als je 1maal in die auto zit, kom je er bijna nooit meer uit. Je conditie verslechterd. Je weerstand tegen regen verminderd. Je gevoel van afstand gaat teniet. Je wordt ingekapseld door de accijnzen, het CJIB en de APK. Je onafhankelijkheid waar je jaren aan hebt gewerkt gaan verloren zonder dat je er erg in hebt.
Je wilt een auto voor jezelf, je spaart voor haar aanschaf, je spaart voor accessoires, je leent voor haar onderhoud, je sluit een hypotheek af om haar onderdak te bieden, je vertroeteld haar terwijl je andere dingen verwaarloosd. Je richt jezelf financieel ten gronde.
En dan komt de dag dat ze je 1 keer in de steek laat. Aan de kant van de snelweg, of gewoon bij jouw thuis in de garage die je huis ongeveer 120.000 euro te duur heeft gemaakt. Woedend over haar ongehoorzame gedrag bel je de hulptroepen (ANWB) en terwijl je wacht kom je langzaam tot de ontdekking dat je een slaaf bent geworden van waar je ooit naar uitkeek: Je eigen auto. Op dat moment kom je keihard tot de beseffing: "Ik ben verslaafd aan mijn eigen auto". Maar dan is de weg terug bijna niet meer mogelijk. In een wanhoopspoging zoek je dat vervoermiddel op waar je jarenlang zo goed op hebt gereisd. Het vervoermiddel waar je tenminste nog mee in het centrum van de stad (nou ja, dorp) mag komen. Het vervoermiddel die het niet af laat weten bij een beetje vorst. Die je nog kwijt kunt in een hokje van 1 bij 2. Dat symbool van vrijheid dat je jarenlang hebt verwaarloosd en die dus nu op 2 lekke banden staat ergens achteraf in een schuurtje waar je 'm door het stof en de spinnewebben niet meer terug kunt vinden. Als je na veel zoeken eindelijk dat oude stukje trots weer oppakt, oplapt zo goed en zo kwaad als het gaat. Je stuurt naar buiten toe en na 3 kilometer sta je weer aan de kant van de weg. Niet omdat zij het laat afweten, maar jij!
Doe het niet! Hou je principes *nu* vast, anders krijg je ze nooit meer terug!