Marshal wrote:Z-Rex wrote:venomous wrote:
??? dit is dus een compleet broodje aap he. hij wou niet sneller omdat de koeler verkeerd zat das onzin.
Waarom zou het broodje aap zijn? Ik heb het met eigen ogen aanschouwd, waarbij er trouwens niks spectaculairs te zien was hoor...
PC kapte er gewoon mee als ie te warm werd (cpu) uit veiligheid lijkt me, niks vreemds aan toch?
AMD procs hebben toch geen thermische beveiliging erop zitten? Dacht dat alleen intels uitomatisch het systeem afsluiten. AMD procs branden toch gewoon door?
Precies dacht ik ook meteen, een amd fikt gewoon heerlijk door, werkt niet zo slim als een P4, maar ik denk dat ie dan toch, ondanks dat ie er verkeerd opzat, redelijk contact met de koeler heeft gemaakt, en dan kan het idd, dat ie niet boot op 133fsb maar wel op 100fsb. Heb het hier ook wel eens meegemaakt met een dropl*l die z'n koeler verkeerd erop had gezet. Dan heeft ie dus net genoeg contact met de koeler om net niet te verfikken. ( zonder koeler heeft ie maar een paar seconden nodig

)
Overigens, als het niet de koeler is , is het 9 van de 10 de voeding, of de spanningsregelaars/condensators op het moederbord die ervoor zorgen dat ie niet op de juiste fsb kan booten. Althans das mijn ervaring dan