post report NO CPU INSTALLED en hoe te overclocken?

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
neo

post report NO CPU INSTALLED en hoe te overclocken?

Post by neo »

ik heb een asus A7V8X moederbord met een AMD 1800+ XP CPU
altijd bij het opstarten krijg ik de melding te horen: no cpu installed
weet iemand hoe dat komt??

volgens ASUS Probe is de maximale snelheid van een 1800+ 2250MHZ
tot hoever kan ik hem overclocken en hoe moet ik dat doen?
DKasemier

Post by DKasemier »

het NO CPU Installed is een terechte vraag, waar ik geen antwoord op weet, over het overklokken zijn op internet zat dingen te vinden, het lijkt me een beetje dubbel omdat hier nog eens uit te leggen

Overklokken:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 25314/last
Floppus
Global MOD

Post by Floppus »

Ik zou in ieder geval even je CPU eruit halen, en kijken of alle pootjes er nog (recht) op zitten.

Daarnaast even de BIOS resetten, door de batterij jumper kort te sluiten en het systeem aan te zetten voor 5 secs (blijft zwart). Dan de jumper weer terugzetten en opnieuw proberen.

Kijk meteen even of je CPU andere rare kenmerken heeft; de normale kleur is bijvoorbeeld een beetje mat zilver; als dit (op sommige plaatsen) naar zwart neigt ;) verwijs ik je naar de dichtstbijzijnde winkel om een nieuwe CPU te regelen (AMD2600+ is op dit moment prijs-technisch leuk en goed voor je koe ;))
ReMSie

Post by ReMSie »

Als ie aangeeft dat er geen cpu inzit zou ik het volgende proberen, gewoon ffkes bios resetten, werkt ie dan nog steeds niet, cpu ff opnieuw erin, werkt het dan nog steeds niet, andere cpu proberen :)
BlackTux

Post by BlackTux »

Flopppey als er een pootje krom is bij die cpu dan kan ik je vertellen was hij daar door de rook al zijn kamer uit gerend dus vrees dat dat ut nie is :D.
cn=Blacktux,dc=EMS2CREW,dc=NL

** This File Should Not Be World Readable **

The open cow project pwd = "admin"

[url]HTTP://WWW.EMS2CREW.TK[/url]
Post Reply