8x DVD brander van LiteOn

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

8x DVD brander van LiteOn

Post by BigJim »

ik ben op zoek naar een DVD brander en nou kom ik dus 2 type's tegen..
Van LiteOn de LDW 811 S voor 152 euro en de LDW 851 S voor 157 euro...
Wie kan mij het veschil vertellen aub?
Op de site van LiteOn kom ik alleen maar de LDW 851 S tegen namleijk.
Typo wellicht?

de 811S http://www.pczaak.nl/catalog/product_in ... ts_id=1226

WEbsite van LiteOn http://www.liteon.com/prod/getProduct.d ... u_id=4_2_7
Red Baron
Posts: 818
Joined: 15 Jun 2003, 10:55
Location: Groningen
Contact:

Post by Red Baron »

Ik dacht altijd dat het de 811S was, heb nog nooit van de 851 gehoord, maargoed zou best kunnen natuurlijk dat het een nieuwer type o.i.d. is.
FF opletten iig, van want ik zit er ook aan te denken om deze brander aan te schaffen in de nabije toekomst.
Red Baron
Posts: 818
Joined: 15 Jun 2003, 10:55
Location: Groningen
Contact:

Post by Red Baron »

Ik zit even te loeren bij die link die je gaf, maar ze staan er wel degelijk beiden op.

Verschillen:

811S:8X DVD Dual
  • ATAPI / E-IDE Half-Height internal DVD+R / DVD+RW / DVD-R / DVD-RW / DVD-ROM / CD-R / CD-RW / CD-ROM combination drive
  • SMART-BURN avoiding Buffer Under Run error, Automatically adjusting writing strategy & running OPC to provide the best burning quality
  • SMART-X Smart Monitoring & Adjusting Read-speed Technology for eXtraction
  • VAS® to reduce vibration & noise during recording & reading
  • Support Fixed Packet, Variable Packet, TAO, SAO, DAO, Raw Mode Burning & Over-Burn
  • DVD read compliant: DVD single / dual layer (PTP / OTP), DVD-R (3.9 GB / 4.7 GB), DVD-R multi-borders, DVD+R, DVD+R multi-sessions, DVD-RW, and DVD+RW
  • CD read compliant: CD-DA, CD-ROM, CD-ROM/XA, Photo-CD, Multi-session, Karaoke-CD, Video-CD, CD-I FMV, CD Extra, CD Plus, CD-R, and CD-RW
  • Supprot both 8 cm and 12 cm disc of CD and DVD family
  • Conform to Orange Book: Part 2 CD-R Volume 1, Part 2 CD-R Volume 2 Multi Speed, Part 3 CD-RW Volume 1 (1x, 2x, and 4x), Part 3 CD-RW Volume2: High Speed, Part 3 CD-RW Volume 3: Ultra Speed
  • Supported transfer mode: PIO mode 4, DMA mode 2 and Ultra DMA mode 2
851S: 8X DVD Dual
  • ATAPI / E-IDE Half-Height internal DVD+R / DVD+RW / DVD-R / DVD-RW / DVD-ROM / CD-R / CD-RW / CD-ROM combination drive
  • SMART-BURN avoiding Buffer Under Run error, Automatically adjusting writing strategy & running OPC to provide the best burning quality
  • SMART-X function adjusts CD-DA / VCD / DVD data extraction to a fastest allowable speed according to both data request rate from host and disk quality
  • VAS® system reduce vibration and noise during recording and reading
  • Support Fixed Packet, Variable Packet, TAO, SAO, DAO, Raw Mode Burning & Over-Burn
  • DVD read compliant: DVD single / dual layer (PTP / OTP), DVD-R (3.9 GB / 4.7 GB), DVD-R multi-borders, DVD+R, DVD+R multi-sessions, DVD-RW, and DVD+RW
  • CD read compliant: CD-DA, CD-ROM, CD-ROM / XA, Photo-CD, Multi-session, Karaoke-CD, Video-CD, CD-I FMV, CD Extra, CD Plus, CD-R, and CD-RW
  • Support both 8 cm and 12 cm disc of CD and DVD family
  • Conform to Orange Book: Part 2 CD-R Volume 1, Part 2 CD-R Volume 2 Multi Speed, Part 3 CD-RW Volume 1 (1x, 2x, and 4x), Part 3 CD-RW Volume2: High Speed, Part 3 CD-RW Volume 3: Ultra Speed
  • Supported transfer mode: PIO mode 4, DMA mode 2 and Ultra DMA mode 2
Die smart-x is het enige verschil als ik het zo snel zie.
Verder staat er bij de specifications bij de 851 dat hij ook windows 95 support. Dat is echt alles, lijkt me haast een soort nieuwere versie die practisch hetzelfde is?

Beiden dus te zien via deze link: 851 is bovenaan, via pulldown menutje kun je ook de 811 selecteren.
http://www.liteon.com/prod/getProduct.d ... &cid=1_7_6
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

Ach ja ...ik zie het nu ook staan ...totaal over het hoofd gezien.....Ik ga me er in verdiepen...Bedankt Baron
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

houd er rekening mee dat als de nieuwe firmware's uitkomen, om op de branders met krachtige lasers dual layer te kunnen branden, deze branders dat dan ook kunnen.
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

Majapro wrote:houd er rekening mee dat als de nieuwe firmware's uitkomen, om op de branders met krachtige lasers dual layer te kunnen branden, deze branders dat dan ook kunnen.
Heb je ook enig iedee wanneer deze uitkomen en welke merk(en ) dat zullen zijn ??
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

de producenten zwijgen daarover, maar het moet een krachtige laser hebben en firmware upgradable zijn

>

of de firmware kan worden ge-upgrade kun je lezen op de sites van de producenten zelf, en of de laser krachtig genoeg is om op 8x te branden kun je nalezen uit ervaringen van tweakers.net
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

Welke brander heb jij nu dan ?
Welke raad je me aan aan te schaffen ?De LiteOn of de Plextor??
ReMSie
Posts: 246
Joined: 15 Jun 2003, 22:58
Location: Vlissingen
Contact:

Post by ReMSie »

Red Baron wrote:Ik zit even te loeren bij die link die je gaf, maar ze staan er wel degelijk beiden op.

Verschillen:

811S:8X DVD Dual
  • ATAPI / E-IDE Half-Height internal DVD+R / DVD+RW / DVD-R / DVD-RW / DVD-ROM / CD-R / CD-RW / CD-ROM combination drive
  • SMART-BURN avoiding Buffer Under Run error, Automatically adjusting writing strategy & running OPC to provide the best burning quality
  • SMART-X Smart Monitoring & Adjusting Read-speed Technology for eXtraction
  • VAS® to reduce vibration & noise during recording & reading
  • Support Fixed Packet, Variable Packet, TAO, SAO, DAO, Raw Mode Burning & Over-Burn
  • DVD read compliant: DVD single / dual layer (PTP / OTP), DVD-R (3.9 GB / 4.7 GB), DVD-R multi-borders, DVD+R, DVD+R multi-sessions, DVD-RW, and DVD+RW
  • CD read compliant: CD-DA, CD-ROM, CD-ROM/XA, Photo-CD, Multi-session, Karaoke-CD, Video-CD, CD-I FMV, CD Extra, CD Plus, CD-R, and CD-RW
  • Supprot both 8 cm and 12 cm disc of CD and DVD family
  • Conform to Orange Book: Part 2 CD-R Volume 1, Part 2 CD-R Volume 2 Multi Speed, Part 3 CD-RW Volume 1 (1x, 2x, and 4x), Part 3 CD-RW Volume2: High Speed, Part 3 CD-RW Volume 3: Ultra Speed
  • Supported transfer mode: PIO mode 4, DMA mode 2 and Ultra DMA mode 2
851S: 8X DVD Dual
  • ATAPI / E-IDE Half-Height internal DVD+R / DVD+RW / DVD-R / DVD-RW / DVD-ROM / CD-R / CD-RW / CD-ROM combination drive
  • SMART-BURN avoiding Buffer Under Run error, Automatically adjusting writing strategy & running OPC to provide the best burning quality
  • SMART-X function adjusts CD-DA / VCD / DVD data extraction to a fastest allowable speed according to both data request rate from host and disk quality
  • VAS® system reduce vibration and noise during recording and reading
  • Support Fixed Packet, Variable Packet, TAO, SAO, DAO, Raw Mode Burning & Over-Burn
  • DVD read compliant: DVD single / dual layer (PTP / OTP), DVD-R (3.9 GB / 4.7 GB), DVD-R multi-borders, DVD+R, DVD+R multi-sessions, DVD-RW, and DVD+RW
  • CD read compliant: CD-DA, CD-ROM, CD-ROM / XA, Photo-CD, Multi-session, Karaoke-CD, Video-CD, CD-I FMV, CD Extra, CD Plus, CD-R, and CD-RW
  • Support both 8 cm and 12 cm disc of CD and DVD family
  • Conform to Orange Book: Part 2 CD-R Volume 1, Part 2 CD-R Volume 2 Multi Speed, Part 3 CD-RW Volume 1 (1x, 2x, and 4x), Part 3 CD-RW Volume2: High Speed, Part 3 CD-RW Volume 3: Ultra Speed
  • Supported transfer mode: PIO mode 4, DMA mode 2 and Ultra DMA mode 2
Die smart-x is het enige verschil als ik het zo snel zie.
Verder staat er bij de specifications bij de 851 dat hij ook windows 95 support. Dat is echt alles, lijkt me haast een soort nieuwere versie die practisch hetzelfde is?

Beiden dus te zien via deze link: 851 is bovenaan, via pulldown menutje kun je ook de 811 selecteren.
http://www.liteon.com/prod/getProduct.d ... &cid=1_7_6
Dat zijn geen verschillen hoor, alleen hebben ze bij de onderste een uitgebreidere info over die smart-x gegeven, maar ze bedoelen hetzelfde.
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... ges/853222

Wie weet hier een goed antwoord op?
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

http://www.necd.de/productdetail.php/id/1026

Is ook een goede lijkt mij.
Ondersteunt tenmimste 8 speed met zowel de -R als de +R.
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

misschien moet je hier ook eve neuzen: http://www.dvdplusrw.org/cgi/forum/ikonboard.cgi
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

Het lijkt me nu aan de orde om even tot april te wachten.
Die DVD-9 is toch wel het wachten waard lijkt mij. Deze is dan toch wel downwards compatible met DVD-5 neem ik aan ????

BenQ komt naar verwachting April met een brander.Zie onderstande link:
http://www.tweakers.net/nieuws/30041/?h ... dual+layer
minne
Posts: 81
Joined: 15 Jun 2003, 13:09
Location: Maastricht
Contact:

Post by minne »

Is het wel zinnig om nu al een 8x DVD-brander aan te schaffen. Bij de meeste computerzaken verkopen ze immers nog niet eens 4x-schijven :?
Woei...
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

minne wrote:Is het wel zinnig om nu al een 8x DVD-brander aan te schaffen. Bij de meeste computerzaken verkopen ze immers nog niet eens 4x-schijven :?
Wel als ie downward compatible is, lijkt mij. Dan loop je voor op de ontwikkelingen.
Maar goed..de ontwikkelingen gaan ZOOOOO hard....ik weet het niet meer.
just2004
Posts: 234
Joined: 19 Nov 2003, 17:15
Location: Twello

Post by just2004 »

De Pioneer A06 brander kan dual layer schijfjes branden door een firmware upgrade :)

Hopen dat die van mij dat ook kan over een paar maandjes

verschil tussen de 411 en 451 is alleen de firmwareversie
mischien dat dat bij de 851 ook wel het geval is
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

just2004 wrote:De Pioneer A06 brander kan dual layer schijfjes branden door een firmware upgrade :)

Hopen dat die van mij dat ook kan over een paar maandjes

verschil tussen de 411 en 451 is alleen de firmwareversie
mischien dat dat bij de 851 ook wel het geval is
mag ik de url van deze feiten ?
Is het wel zinnig om nu al een 8x DVD-brander aan te schaffen. Bij de meeste computerzaken verkopen ze immers nog niet eens 4x-schijven
Er zijn zoveel 4x schijfjes die je op 8x kan branden ondertussen, tenminste op mijn plex wel :!
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

most drives which correspond to the reading DVD+R, can play back also the DVD+R disk of 2 layer en As for the drive which is used for entry "DVR-A06" of the same company. You say that with same ones as the commercial item, by the fact that just the firmware is modified in individual ones, without remodelling mechanism and the like inside, 2 layer record is possible Image Image
op deze url: http://babelfish.altavista.com/babelfis ... _en&tt=url lees je meer ook dat het met de standalone compatabilitiet goed zal gaan. Ik kan bijna niet wachten :!
just2004
Posts: 234
Joined: 19 Nov 2003, 17:15
Location: Twello

Post by just2004 »

Majapro wrote:
just2004 wrote:De Pioneer A06 brander kan dual layer schijfjes branden door een firmware upgrade :)

Hopen dat die van mij dat ook kan over een paar maandjes

verschil tussen de 411 en 451 is alleen de firmwareversie
mischien dat dat bij de 851 ook wel het geval is
mag ik de url van deze feiten ?
ik dacht dat jullie wel eens op tweakers zaten :)
http://www.tweakers.net/nieuws/30526/?highlight=pioneer
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

Okay dan.
Het schijnt dus wel degelijk mogelijk te zijn.
Ik ga nog even wat verder spitten maar als iemand nog wat zinnige tips heeft dan zie ik deze graag tegemoet.
Voorlopig ga ik me richten op deze Pioneer DVD brander, ipv de LiteOn.
Post Reply