[DVD] Media

Helpdesk & Vraag/Aanbod
just2004

[DVD] Media

Post by just2004 »

Ik zag dat er nog geen topic was over de verschillende DVD media en merken, hieronder een stukje dat ik op tweakers gepost heb

In de PCM van februari staat een DVD media test, gebruikte branders zijn Plextor en Sony

Daaruit kwam dat:

DVD+R

Fujifilm, HP, Imation, Plextor, Primedisc en TDK 2,4x goed zijn
allemaal hebben ze de code RICOHJPN-R00-01
Prijs: va €2,25

Memorex, Philips, Platinum en Traxdata 4x aan het einde moeite hebben met uitlezen (Traxdata was op de sony niet eens leesbaar na branden)
media code RICOHJPN-R00-02
Prijs: va €1,37

DVD-R

Slecht: 2x: Emtec, Sentinel en Nashua 4x: Princo en Traxdata (heel iets op het eind)

Goed: 4x: Datasafe en Verbatim

welke media gebruiken jullie?

Ik heb tot nu toe (niet zoveel :)) alleen maar Imation gebruikt, allemaal nog goed gebrand
[BVD]Webgnome

Post by [BVD]Webgnome »

Ik heb imations gebruikt zijn perfect

Verbatim gebruikt branden zeer perfect

Platinum.. voor mijn 1300a een zware ramp.. de ene schijf pikt ie in eenx de andere begrijpt ie niet en als hij gebrand is dan doet de data erop niks... onbruikbaar dus voor mij

Philips. Zeer goed alleen veel te duur

Arita. Bij mij werken ze perfect. Ze zijn goedkoop (toen actie.. 25 voor 29 euro) en werken gewoon goed zelfs op 4 speed (ook al staan ze als 2,4 verpakking) met een nieuwe firmware :)

Bulqpaq ga ik nog een keer proberen maar de cd-r's zijn daarvan goed althans voor mij.
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
DSmarty
Site Admin

Post by DSmarty »

Bulkpaq (Princo)

Zijn bagger DVD's, voor datagebruik ok, maar voor film-gebruik dus absoluut niet.

Heb NEC 1300A (goede fikker) en gebruik alleen DVD-R.
just2004

Post by just2004 »

DSmarty wrote:Bulkpaq (Princo)

Zijn bagger DVD's, voor datagebruik ok, maar voor film-gebruik dus absoluut niet.

Heb NEC 1300A (goede fikker) en gebruik alleen DVD-R.
hoezo alleen DVD-R?

ik heb trouwens een Liteon 451 brander
[BVD]Webgnome

Post by [BVD]Webgnome »

ik gebruk juist alleen maar dvd+r omdat iederen die ik ken een dvd speler heeft die beide formaten pikt.

Maar ja wtf over die bulkpaq ik ga ze toch proberen :P
JJapie
General MOD

Post by JJapie »

Ik heb DoubleDiamond's ofzo... +R als ik me niet vergis.. Ik heb een NEC 1300A, en dat ding fikt gewoon alles :D
DSmarty
Site Admin

Post by DSmarty »

Ik gebruik -R omdat media goedkoper zijn en mijn standalone DVD speler geen DVD+ slikt.
just2004

Post by just2004 »

Ik dacht dat +R het meest compatible was, fout dus

goeie -R media is even duur als +R, met uitzondering van Datasafe :)
DSmarty
Site Admin

Post by DSmarty »

De compatibiliteit ligt ongeveer gelijk, de markt is letterlijk gesplitst in twee non-standaarden.
De strijd om de standaard is nog lang niet gewonnen.

DVD-R is goedkoper, behalve als je het in NL haalt, dat komt omdat er op DVD- 1 euro oneigenlijke accijns zit en op DVD+R 50 eurocent.

Dat een privaatorganisatie een overheidsheffing kan laten opleggen is op zich al dieptriest in een democratie.
Majapro

Post by Majapro »

ik leen nogal wat backups uit her en der :+ en de klachten regenen als ik de min neem en stoppen wanneer ik de plus neem, ik laat dat voor zichzelf spreken.....
DSmarty
Site Admin

Post by DSmarty »

Dan hebben bekenden van jou mer + compatibel spul, dat zou goed kunnen in Nederland wordt meer + verkocht dan -, in Duitsland is dat weer andersom bijv.

Dat maakt het gewoon naadje.
just2004

Post by just2004 »

Heb ff een testje gedaan met KProbe en dit kwam eruit

mijn Imation 4x +R

Image

hieronder een goede test

Image

hieronder een princo test

Image

:)
Last edited by just2004 on 18 Jan 2004, 17:42, edited 1 time in total.
DSmarty
Site Admin

Post by DSmarty »

Zegt genoeg idd.
BlackTux

Post by BlackTux »

Eindelijk! Weet ik dan precies het verschil tussen r- en r+ ik snapte er al die tijd geen hol van wat het verschil nou zou moeten zijn. *zucht*
cn=Blacktux,dc=EMS2CREW,dc=NL

** This File Should Not Be World Readable **

The open cow project pwd = "admin"

[url]HTTP://WWW.EMS2CREW.TK[/url]
GAEvakYD

Post by GAEvakYD »

Ik gebruik de philips schijven nooit problemen mee gehad en ze kwam ook zeer goed uit de test zag ik (heb namelijk ook een PCm hier liggen).
[BVD]Webgnome

Post by [BVD]Webgnome »

philips schijvne zijn wel erg duur
therobber

Post by therobber »

ik gebruik tdk, werken voor mij perfect.
Grtzzz
Rob

http://www.getztuning.nl
just2004

Post by just2004 »

TDK schijven zijn in de test van de pcm precies hetzelfde als de Imation schijven (code= RICOHJPN-R00-01), alleen zij de TDK's €3,95 en de Imation's €3,19 :)
DSmarty
Site Admin

Post by DSmarty »

BlackTux wrote:Eindelijk! Weet ik dan precies het verschil tussen r- en r+ ik snapte er al die tijd geen hol van wat het verschil nou zou moeten zijn. *zucht*
Heel iets andere techniek, dat is alles eigenlijk.
Maar ze zijn dus niet compatibel met elkaar.

Dat resulteert in het volgende: DVD- writer is duurder dan DVD+, DVD- media zijn vervolgens weer goedkoper dan DVD+ (behalve in NL waar er discriminatoire accijnzen worden geheven)
just2004

Post by just2004 »

nieuwe shit binnen :)

Image

mijn eerste -R's

ik kan nu ook van +R's ROM's maken :)
iWaB

Post by iWaB »

Traxdata nooit kopen .. die zijn echt zo kut.. op 2 branders Nec 1300 en pioneer geven ze alleen maar problemen ..

Ik koop nu alleen nog maar Princo DVD-R op spindel 1- 4 speed voor 1,25 deze geven echt nooit problemen ..
[BVD]Webgnome

Post by [BVD]Webgnome »

i agree.. traxdata == kut. Ik heb zelf altijd arita's.. (ricoh) en die zijn voor mij perfect :)
just2004

Post by just2004 »

Princo's zijn pas slecht

die paarse op mijn foto zijn Ritek G04 4.7GB DVD-R 4X 50st

anders gaan we hier ook dvd's testen :)

hier staat hoe het moet

DVD: Imation +R 4x in jewel case van Dynabyte
Media code: RICOHJPR01

Image

kpobe:
Image

dvd is gekopieerd van een dvd met krassen erop, vandaar die hogere waarde als die vorige test van mij
Brede P

Post by Brede P »

Gebruik zelf als het even kan Ritek (Arita), de 4x media daarvan is namelijk op 8x te branden met mijn NEC2500A.
Gebruik zelf vrijwel alleen DVD+ aangezien mijn standalone af en toe problemen heeft met de DVD-.

Wat Dsmarty zei over de 2 verschillende standaarden, helemaal mee eens, alleen dat de strijd nog lang niet gestreden is, daar ben ik op tegen. Die strijd is er niet meer, aangezien er al ontwikkelingen zijn op het gebied van DVD9 (dual layer) die geen + of - meer kennen.
Daarnaast is de opvolger van DVD ook al weer bekend (Blueray), dus ik denk dat tegen de tijd dat die strijd gestreden zou zijn, er inmiddels niemand echt meer DVD gebruikt.
DVD heeft zijn grens al bereikt in tests (Philips heeft aangetoond dat 16x DVD fikken maximaal haalbaar is zonder dataloss). De 16x DVD fikkers staan in de planning voor het 3 kwartaal van dit jaar.

Krijg vandaag in de winkel als het goed is DVD+R van Verbatim, die 8x certified is. Ben benieuwd hoe het daar mee werkt, zal eens even een pakje meenemen om te testen. Zijn helaas nog wel vrij prijzig, 35 euro voor 10 stuks (alhoewel ik ze voor mezelf waarschijnlijk wel iets goedkoper kan krijgen :D ).
Laat het nog wel ff weten.
Brede W and Brede P wonen samen... :D:D
just2004

Post by just2004 »

gewoon 4x disks op 8x fikken :)
Ritek G04's schijnen dat goed te kunnen

http://www.cdrwinkel.com heeft nu Beall 4.7GB DVD-R 4X en Beall 4.7GB DVD+R 4X die schijnen erg goed te zijn en kosten €50 per 50 })
Post Reply