RC5-72 op een offline pc.
RC5-72 op een offline pc.
Nu Ecc2-109 is opgelost heb ik een koetje over. Alleen dit koetje kan geen verbinding meer maken met het www . Door een kapotte modem. en een inmidels nieuw netwerk op mijn werk. Nu wil ik op deze pc RC5 gaan installeren. Maar hoe moet ik precies te werkl gaan met de buff in en buff out. Oftwel hoe kan ik werk ophalen en versturen? Hoop dat julie me kunen helpen. Met search vond ik hier niks over namelijk.
Je neemt een koe die wel aan het internet zit, die laat je een buffer ophalen (hoe groot hang die moet zijn hangt af van de processor van het systeem en de tijd tussen het update van de offline pc). Deze knip&plak je naar bijv een floppy of USB-pen. Vervolgens laatje de offline pc deze inlezen dmv "dnetc.exe -import a:/buff-in.r72". De buff-out.r72 op het offline systeem hernoem je naar buff-out.r72.flush en deze COPIEEER je naar floppy/USB-pen. En vervolgens laat je de online koe deze importern op de zelfde manier als bij de buff-in.
De reden dat je hem eerst hernoemt, is dat je altijd een copie hebt. Voor de buff-in is dat minder belangrijk, maar bij je buff-out zou het erg zonde zijn als je (veel) werk kwijt raakt. Zeker als je een floppy gaat gebruiken is het zeer sterk aan te bevelen!
De reden dat je hem eerst hernoemt, is dat je altijd een copie hebt. Voor de buff-in is dat minder belangrijk, maar bij je buff-out zou het erg zonde zijn als je (veel) werk kwijt raakt. Zeker als je een floppy gaat gebruiken is het zeer sterk aan te bevelen!
je kunt er ook voor kiezen de hele koe op een floppy te installeren (dus niet alleen de buffers). Dan is het een kwestie van afentoe floppy naar huis (of pc met i-net) mee te nemen, daar even op te starten en en laten flushen/fetchen. Hierbij hoef je niet na te denken over buffers en dupes, dit is volledig fool-proof.
(deze methode gebruik ik voor m'n werkpc's, mag daarop niks installeren, maar draaien vanaf flop was wel ok)
(deze methode gebruik ik voor m'n werkpc's, mag daarop niks installeren, maar draaien vanaf flop was wel ok)
Waar een wil is, ben ik weg.
DKasemier wrote:ja maar dan moet je hem wel hernoemen dus altijd opletten dat je niet dezelfde buff-out door laat bestan want dan flush je blokjes 2x (dupes) en die tellen niet mee..

Maar als ik goed begrijp: Idd wel op letten dat je niet twee keer het bestand flusht. Het beste kan je als het flushen van buff-out.r72.flush gelukt is, het bestand weggooien. De koe zal zelf weer een nieuw buff-out.r72 aanmaken als dat niet bestaat.