Opgepast !!

De Chatroom
Post Reply
Z-Rex

Opgepast !!

Post by Z-Rex »

'Invallen in studentenhuizen'
22 APRIL 2004 - HILVERSUM (ANP) - Op verzoek van de Amerikaanse douane heeft de opsporingsdienst FIOD-ECD gisteren op twintig plaatsen in Nederland invallen gedaan. Het ging om een actie tegen het ilegaal verspreiden van software.

De invallen gebeurden onder meer in studentenhuizen in Enschede, Utrecht, Delft en Groningen. Dat meldde het NOS Journaal woensdagavond.

Een woordvoerder van de opsporingsdienst bevestigde desgevraagd dat er invallen heben plaatsgevonden. Verder wilde hij niets zeggen over de aanleiding voor de invallen, mogelijke aanhoudingen en aangetroffen illegale zaken.. ,,We komen morgenochtend vroeg met een persbericht'', aldus de zegsman.

De actie van de FIOD-ECD is onderdeel van een wereldwijde actie tegen het illegaal verspreiden van software. De Amerikaanse douane begon daar woensdagmiddag mee.

Op internet gaan geruchten dat de computerkrakersbende Fairlight is opgerold. De leden houden zich sinds 1986 bezig met het inbreken in computers, later hebben ze zich toegelegd op de verspreiding van illegale software, zoals computerspelletjes.

Op de universiteit van Twente zouden arrestaties zijn verricht. Op internetadressen die zijn gelieerd aan de universiteit circuleren foto's van de inbeslagname van systeemkasten bij een studentencomplex op de campus.

Een Duits hobbymagazine schrijft dat Fairlight spoedige publicatie van het nieuwe schietspel Hitman 2 heeft aangekondigd. Het actiespel voor zowel de PC, XboX als Playstation verschijnt officieel op 30 april en kost in de winkel 60 euro.
To boldly eat what no-one has eaten before...
Darkangel_NL

Post by Darkangel_NL »

tja..... echt de fiod mag van mij aan het gas! een tijdje terug waren ze ook al zo lekker bezig toen phillene zegt sorry op het internet rond spookte... word het de nieuwe bedreiging voor ons?? wie zal het zeggen........
Rikiej

Post by Rikiej »

ja ik hoorde het een broer van iemand bij mij op sgool zat ook in zo'n huis waar ze ene inval haden gedaan maja probere te zorgen dat je die dingen nie zelf in je hande krijgt ;)
[BVD]Webgnome

Post by [BVD]Webgnome »

Darkangel_NL wrote:tja..... echt de fiod mag van mij aan het gas! een tijdje terug waren ze ook al zo lekker bezig toen phillene zegt sorry op het internet rond spookte... word het de nieuwe bedreiging voor ons?? wie zal het zeggen........
aan het gas? weet je wel wat je zegt? Sorry maar die gasten (Flt, deviance etc) mogen van mij allemaal gepakt worden.. ze weten dat ze fout zitten dus moeten ze daar ook voor boeten .. wie zijn billen brand moet op de blaren zitten..

Dit neemt niet weg dat ik niks illegaals doe maar ik heb er weet wat de consequenties zijn. Dat je iemand die controleert op dit soort misdaden aan het gas wenst getuigd ervan dat je zelf niet meer weet wat nou goed en wat nou slecht is volgens onze wetten.

conclussie: zeer trieste opmerking
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
Z-Rex

Post by Z-Rex »

Ik zou wel eens willen weten wat nou eigenlijk de consequenties (kunnen) zijn. Bijv voor het gebruik van illegaal spul ipv het verspreiden ervan.

Iemand enig idee van boetes, andere straffen?

}:O
Rikiej

Post by Rikiej »

Ik heb alleen maar gehoord dat hij ook in zo'n huis zat waar dat gebeurt was meer niet maar over de straf weet ik ook verder niks :'( gewoon opakken:)
Gallier

Post by Gallier »

Z-Rex wrote:Ik zou wel eens willen weten wat nou eigenlijk de consequenties (kunnen) zijn. Bijv voor het gebruik van illegaal spul ipv het verspreiden ervan.

Iemand enig idee van boetes, andere straffen?

}:O
op het nieuw hadden ze het over max. 4 jaar dit in verband met auteurswetten.

bij ons in groningen zijn ze ook bezig geweest (op campus zelf) hier stonden een paar servers waar men warez op had staan. daarnaast hebben veel mensen hun spulltjes maar even offline gehaald voor het geval dat.....

weet ook een geval waarbij een persoon aan het begin van de overval een telefoontje van een kennis kreeg en toen zijn 6 servers maar is gaan ophalen op de rug en ze maar ergens op zolder offline heeft geplaatst.

maarja dat is het risico.
Vertrouwen is goed, Controle is zoveel beter
DKasemier

Post by DKasemier »

Ik denk niet dat iemand hier écht moet oppassen.. het enige waar ze op jagen zijn release groups, en volgens draait hie niemand een RG pubje?

wel kut als je samen met anderen aan zo'n 100mbit verbinding hangt en jou PC (met beetje warez mayB!) wordt ook ingenomen
It rocks... It's a rock...
Z-Rex

Post by Z-Rex »

Ze zullen wel niet echt onderscheid maken in hoeveelheid.
Warez erop = meenemen ?
Majapro

Post by Majapro »

To boldly leech what every-body has leeched before... :X
Z-Rex

Post by Z-Rex »

Whehehe...
:):)

*kijkt verschrikt achterom of er aan deur wordt geklopt*
;)
DKasemier

Post by DKasemier »

Z-Rex wrote:Ze zullen wel niet echt onderscheid maken in hoeveelheid.
Warez erop = meenemen ?
alles meenemen
It rocks... It's a rock...
iWaB

Post by iWaB »

echt sneaky ,
Post Reply