Tar files??
Tar files??
Vandaag had ik paycheck dvd gedownload helemaal binnen in 4 rar files van +-1 gb per stuk, deze rarfiles bestaan weer uit meerdere rarretjes, maar ik kan ze niet uitpakken, t zijn tar files weet iemand hoe je die moet uitpakken?? Tar wordt volgens mij gebruikt onder Linux en normaal gesproken lukt t wel met winrar, en heb weinig zin op de files weer weg te gooien en testen met winrar lukt ook al niet.
Winrar kan normaal gesproken tar en tar.gz files uitpakken..
Als je een linux machine hebt, dan is "tar -xvzf myfile.tar.gz" om hem uit te pakken.
Maar weet je zeker dat de eerste een rar was? files in een tar.gz bestand worden eerst samengevoegd (de tar) en daarna gecomprimeerd (de gz). Ik denk dat je geen rar file had maar een tar.gz...
Als je een linux machine hebt, dan is "tar -xvzf myfile.tar.gz" om hem uit te pakken.
Maar weet je zeker dat de eerste een rar was? files in een tar.gz bestand worden eerst samengevoegd (de tar) en daarna gecomprimeerd (de gz). Ik denk dat je geen rar file had maar een tar.gz...
AIX roept:madman wrote:Zoals ik ook al zei, -xvzf (de z is voor het uitpakken...
Code: Select all
tar: illegal option -- z
usage: tar -{crtux} [-BFdhilmopsvw] [-num] [-ffile]
[-bblocks] [-S feet] [-S feet@density] [-S blocksb]
[-Linputlist] [-Nblocks] [-C directory] file ...