Waar wordt een kabelmodem geplaats?
Ik dacht zo dicht mogelijk bij de plaats waar de kabel binnenkomt maar weet het niet zeker. Kabelprovider is @home
plaats kabelmodem inhuis
plaats kabelmodem inhuis
Nu op Mojito Custom :)
maar als je al het nieuwe type hebt hoeft dat ook weer niet:
BTW toen ik @home nam mocht ik het zelf inbouwe lekker makkelijk setje kan eigenloijk niet fout gaan
behalve als:
als de bekabeling in je flat (van verdeelmeter naar kamer) niet klopt
je ip adres al in gebruik is
je niet altijd thuis bent
dan kan het 3 weken kosten tussen aanschaf en daadwerkelijk inetten
BTW toen ik @home nam mocht ik het zelf inbouwe lekker makkelijk setje kan eigenloijk niet fout gaan
behalve als:
als de bekabeling in je flat (van verdeelmeter naar kamer) niet klopt
je ip adres al in gebruik is
je niet altijd thuis bent
dan kan het 3 weken kosten tussen aanschaf en daadwerkelijk inetten
Vertrouwen is goed, Controle is zoveel beter
Die 'handeling' doen ze met de nieuwe generatie taps (Gaan al weer een paar jaar mee) gewoon op afstand. Elke tap heeft een uniek ID, en via DisecQ signalen (naam van een protocol) sturen ze die taps aan. Tevens kunnen ze via dit protocol de open/dicht status van een kast monitoren (moet er natuurlijk wel een deurcontact in de kast zitten natuurlijk)
Soms is de registratie van die ID's niet geheel correct, zodat ze er achteraf pas achterkomen dat de verkeerde abonnee is af/aangeschakeld.
Soms is de registratie van die ID's niet geheel correct, zodat ze er achteraf pas achterkomen dat de verkeerde abonnee is af/aangeschakeld.
Ach, ken het hoor...
Destijds bij aansluiten van telekabel ook, kom je thuis, waren ze al bezig.
Wilden ze vanaf de meterkast een coax kabel doortrekken naar zolder, daar het modem neerhangen en dan 1 meter naar mijn router... stelletje gestoorden.
Was net op tijd om dat te voorkomen, kastje hing vanaf dat moment keurig op de plek waar de kabel het huis binnenkomt.
Destijds bij aansluiten van telekabel ook, kom je thuis, waren ze al bezig.
Wilden ze vanaf de meterkast een coax kabel doortrekken naar zolder, daar het modem neerhangen en dan 1 meter naar mijn router... stelletje gestoorden.
Was net op tijd om dat te voorkomen, kastje hing vanaf dat moment keurig op de plek waar de kabel het huis binnenkomt.