plaats kabelmodem inhuis

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
fanaat
General MOD

plaats kabelmodem inhuis

Post by fanaat »

Waar wordt een kabelmodem geplaats?
Ik dacht zo dicht mogelijk bij de plaats waar de kabel binnenkomt maar weet het niet zeker. Kabelprovider is @home
Nu op Mojito Custom :)
Hemz

Post by Hemz »

Idd de kabelmodem wordt dicht bij het kabelkastje geplaatst. Eerst komt er een nieuw kabelkastje op zodat er 2 richting verkeer mogelijk is.
Laurindra

Post by Laurindra »

Zo een kabelkastje wordt in vaktermen een AOP genoemd. *A*bonnee *O*vername *P*unt. Dit is idd de aangewezen plek voor het plaatsen van de kabelmodem.

Toch ff laten merken dat ik in de kabeltelevisie werkzaam ben.
Gallier

Post by Gallier »

maar als je al het nieuwe type hebt hoeft dat ook weer niet:
BTW toen ik @home nam mocht ik het zelf inbouwe lekker makkelijk setje kan eigenloijk niet fout gaan

behalve als:

als de bekabeling in je flat (van verdeelmeter naar kamer) niet klopt
je ip adres al in gebruik is
je niet altijd thuis bent

dan kan het 3 weken kosten tussen aanschaf en daadwerkelijk inetten
Vertrouwen is goed, Controle is zoveel beter
venomous

Post by venomous »

4e mogelijkheid is dat de kabelexploitant het schakelaartje niet heeft overgezet in het kastje in de straat. (week geen internet voor een handeling van 5 sec :( )
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
madman
2nd Admin

Post by madman »

Die handeling is meestal niet het probleem, maar voor dat die lui op het idee komen dat de tap nog wel eens dicht zou kunnen staan ben je een half uur verder |:(
Laurindra

Post by Laurindra »

Die 'handeling' doen ze met de nieuwe generatie taps (Gaan al weer een paar jaar mee) gewoon op afstand. Elke tap heeft een uniek ID, en via DisecQ signalen (naam van een protocol) sturen ze die taps aan. Tevens kunnen ze via dit protocol de open/dicht status van een kast monitoren (moet er natuurlijk wel een deurcontact in de kast zitten natuurlijk)

Soms is de registratie van die ID's niet geheel correct, zodat ze er achteraf pas achterkomen dat de verkeerde abonnee is af/aangeschakeld.
DSmarty
Site Admin

Post by DSmarty »

Ach, ken het hoor...

Destijds bij aansluiten van telekabel ook, kom je thuis, waren ze al bezig.
Wilden ze vanaf de meterkast een coax kabel doortrekken naar zolder, daar het modem neerhangen en dan 1 meter naar mijn router... stelletje gestoorden.

Was net op tijd om dat te voorkomen, kastje hing vanaf dat moment keurig op de plek waar de kabel het huis binnenkomt.
Post Reply