Page 1 of 1
Jullie ervaringen met Tiscali
Posted: 17 Oct 2004, 15:10
by madman
Wie van jullie heeft ervaring met Tiscali c.q. het Tiscali-adsl netwerk?
Posted: 17 Oct 2004, 16:04
by mischabuys
Ikke zit zelf op tiscali adsl
vertel wat moet je weten

Posted: 17 Oct 2004, 17:51
by madman
Nou hoe zijn jou ervaringen: snelheid, service desk etc..
Posted: 17 Oct 2004, 19:20
by mischabuys
- heldesk weet nooit iets !
- nieuwsgroepen hebben ze sinds twee jaar een beta server weer ! maar ze geven het zelf niet toe ben er via een forum achtergekomen
- ze hebben internet radio geblokkeert
+ snelheid is altijd goed !
Posted: 17 Oct 2004, 21:36
by Freykling
Ik heb de 2.2mbit van hun en heb nergens last van dus van de Helpdesk weet ik niks (binnen 2 jaar van 768kbit naar 2.2mbit gegaan, gratis en voor niks

).
Internet-radio doet het dus _wel_ bij mij.
(bijna)Altijd volledige bandbreedte wat mijn abbo aankan, dus tussen de 240KB/s en 260KB/s.
Nieuwsgroepen zijn inderdaad bagger om spul vandaan te halen, goed voor.... nieuws dus...
Tiscali is voor mij toppie voorlopig aangezien ik toch niks van nieuwsgroepen vandaan haal en geen enkel probleem heb

Posted: 17 Oct 2004, 22:23
by mischabuys
freykling hier is de beta server van tiscali !
omega.tiscali.nl
Posted: 17 Oct 2004, 22:40
by DKasemier
onwijs kutervaring zeker met genaaid voor paar honder euro
Posted: 17 Oct 2004, 23:45
by DSmarty
Hmm, mijn haren gaan echt recht overeind staan van hoegenaamde providers die censuur toepassen op hun klanten.
Het blokkeren van poorten is een grove schande. Je beperkt de internet-vrijheid van klanten zonder valide technische reden.
Posted: 17 Oct 2004, 23:46
by madman
@DKasemier: hoe ben je dan genaaid?
@mischabuys: Welke radiostations doen het niet meer dan?
Posted: 17 Oct 2004, 23:48
by [BVD]Webgnome
ik heb dan geen netwerk van tiscali maar via kpn. Dat verandert echter niet veel
- Zeer domme helpdesk. Laten je voor niks formateren.
- Als je de helpdesk mailt kun je een maandje of 3 / 4 wachten voordat je eindelijk eens antwoord krijgt
- Netwerk is goed, maar ja kpn
, altijd up. Heb geen datalimiet (oud abbo).
- Tiscali schijnt het nogal eens leuk te vinden om mijn modem te resetten. Kan ook zijn dat dat ding het uitzichzelf doet (speedtouch) maar ik heb zowat elke 3 maanden even een crisis hier omdat de nat table i geflusht... Dit gaat gepaart met een downtime van een half uur.
(en aangezien ik proxy's draai / forum etc voor south kun je je wel voorstellen wat een half uur on aangekonigde downtime kan veroorzaken)
- Er is voor de rest niks geblokkeert, dus ook geen internet radio of wat dan ook alles werkt gewoon zoals het werkt. Snelheden zijn goed etc

even ter illustratie hoe dom de helpdesk is:
Ik had op een bepaald moment geen internet meer. Nou ja na een uur zonder internet begon het toch wel te kriebelen dus ik bel een vriend van me op die ook tiscali heeft en die zegt.. ja netwerk is plat.
Dus ik naar tiscali gebeld uitgelegd dat ik niet meer op internet kom en dan de vraag of ze misschien aan het werken zijn aan hun netwerk of dat z storing hebben.. zegt die trees:
Ja meneer dat kunt u toch ook op de website zien?

Posted: 18 Oct 2004, 07:54
by JJapie
madman wrote:@DKasemier: hoe ben je dan genaaid?
@mischabuys: Welke radiostations doen het niet meer dan?
Ze hadden een tijdje geleden iig radio538 geblokkeerd, geen idee of dat nog zo is.
Posted: 18 Oct 2004, 10:25
by DKasemier
contract zei tege mij eerste jaar verplicht daarna per maand opzegbaar.. algemene voorwaarden ook.
Toch vond tiscali van niet, na 3 maanden telefonisch en brievencontact en rechtsdrijgingen waar ze allemaal niet op in gaan heb ik het maar opgegeven
Posted: 18 Oct 2004, 19:34
by Freykling
Was ook nog vergeten te zeggen ja, abbo van mij is ook al bijna 2 jaar oud en is inderdaad ook via het KPN netwerk. En geen limiet of course...
Dus hoe het zit met nieuwe abbo's, geen idee

Posted: 18 Oct 2004, 21:10
by [BVD]Webgnome
zover ik weet kun je bij die nieuwe abbo's je data lmiet voor 1,95 afkopen (oftewel je downd dik 100 gb per maand en dat kun je dan afkopen voor 1,95)
Posted: 18 Oct 2004, 21:16
by madman
klopt idd die datalimiet is voor 1.95 af te kopen, maar is voor een abbo-tje voor m'n zusje en die download niet zo veel

Posted: 29 Oct 2004, 19:07
by DKasemier
weer zo'n mooie, we hebben bijna een jaar geen tiscali meer maar we kregen gister een rekening van 18,95, een laatste aanmaning van een betaling (nooit eerder iets over gezien) en een vrij drijgende brief dat we binnen 10 dagen moesten betalen anders werd er een incassobureau bijgehaald
toen had mn stiefpa gemailed dat dat dus nooit kon kloppen enzo.. kreeg hij een reactie dat hij in zn facturenoverzicht op internet moest kijken.. Maar ik HEB al een jaar geen tiscali meer, probeerde hij ze telefonisch duidelijk te maken.. de reactie was verbluffend. Meneer blablabla, dat moet u betalen, en daarom, anders sluiten wij uw internetverbinding af.. ok doorverbonden.. eindelijk had hij iemand gevonden die naar hem luisterde en doorkreeg dat we al sinds november 2003 bij demon zitten. En wat bleek, die 18,95 was verkeerdom geboekt, die moesten we juist nog van ze krijgen omdat ze al eerder 2 maanden teveel hadden afgeschreven waarvan we niet het volledige bedrag hadden teruggezien

Posted: 29 Oct 2004, 19:28
by ReMSie
Heb persoonlijk planet, maar op m'n werk hebben we tiscali, en moet zeggen dat het tot nu toe tot alle tevredenheid werkt. Helpdesk nog geen ervaring mee omdat het tot nu toe altijd goed gegaan is.