Wireless Problemen op een laptop
Wireless Problemen op een laptop
Ik heb hier een NBI 600MP Avantgarde laptop van het merk GERICOM.
Deze is niet de jongste meer maar ik wil de laptop wireless maken.
Nu veroorzaakt de PCMCIA kaart driver een BSOD. Ik heb zowel een DLINK DWL-650+(2dehands) als een nieuwe ASUS WL-100G geprobeerd maar op beide kaarten crashed windows XP.(zowel SP1 als SP2 )
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL met daaronder de "driver".SYS met daarachter een serie hex getallen.
Ik heb het RAM geheugen al meerdere malen met verschillende geheugentesters getest (Memtester, QT 2000 en WINDIAG van MS) maar geen van allen komt met een error.
Het zit um echt in de laptop maar nu zit ik vast.
Ik heb maar 1 PCMCIA slot en kan daarom dus geen ander slot proberen.
In het BIOS heb ik de SERIAL ports en LPT ports uitgeschakeld om maar een IRQ extra vrij te krijgen maar niks helpt.
Zelfs op een schone XP SP1 installatie loopt de laptop vast op het moment dat de PCMCIA kaart wordt aangestuurd.
Wie kan me helpen hiermee?
Om dit model gaat het.De 3420.
Ondertussen heb ik een Bios Update gevonden....maar heeft niks geholpen......
Deze is niet de jongste meer maar ik wil de laptop wireless maken.
Nu veroorzaakt de PCMCIA kaart driver een BSOD. Ik heb zowel een DLINK DWL-650+(2dehands) als een nieuwe ASUS WL-100G geprobeerd maar op beide kaarten crashed windows XP.(zowel SP1 als SP2 )
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL met daaronder de "driver".SYS met daarachter een serie hex getallen.
Ik heb het RAM geheugen al meerdere malen met verschillende geheugentesters getest (Memtester, QT 2000 en WINDIAG van MS) maar geen van allen komt met een error.
Het zit um echt in de laptop maar nu zit ik vast.
Ik heb maar 1 PCMCIA slot en kan daarom dus geen ander slot proberen.
In het BIOS heb ik de SERIAL ports en LPT ports uitgeschakeld om maar een IRQ extra vrij te krijgen maar niks helpt.
Zelfs op een schone XP SP1 installatie loopt de laptop vast op het moment dat de PCMCIA kaart wordt aangestuurd.
Wie kan me helpen hiermee?
Om dit model gaat het.De 3420.
Ondertussen heb ik een Bios Update gevonden....maar heeft niks geholpen......
racoon wrote:heb je de pcmcia kaart al opnieuw geinstalleerd
Hij heeft zelfs zijn laptop opnieuw geinstalleerd, dus ik denk dat hij dan ook z'n pcmcia kaart op nieuw heeft geinstalleerdBigJim wrote:..
...

@BigJim: Heb je ooit andere PCMCIA kaarten gebruikt? Zo ja, ging dat wel goed?? En staan er in het "Apparaat beheer" schermpje geen rare uitroeptekens of zo???