Problemen met een Systeempje van een maat van me!!

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
Skullbv

Problemen met een Systeempje van een maat van me!!

Post by Skullbv »

Het gaat om een AMD Athlon 700 MHz

Naam van het moederbord geen vermelding daarvan, alleen K7 Pro Ver 1.0

Bedoeling van dit systeem er stond Win XP Pro op moet veranderd worden naar Win 98 SE vanwege spelen die XP niet ondersteunde.

Hij deed niet veel, behalfe dat de voeding wel stroom gaf maar de aan en uit knop ik kon blijven drukken zonder eninge reactie!!

Heb ik de Voeding vervangen en toen heeft die het weer gedaan voor een bepaalde tijd, heb ik er Win XP er vanaf kunnen krijgen en de harddisk veranderd naar Fat 32!! dat gedaan Win 98 Se cd opgestart gaf die voor het laden van de Installatie, dat er een te weinig geheugen in zat 256 MB Sdram, nou jah kon verder niet veel dan opnieuw opstarten en toen gaf die geen beeld meer!!

er zitten 4 led lampjes op die rood en groen gaan branden, maar die blijven steeds rood branden, ander geheugen geprobeerd, niet lukken
af en toen gaan er een paar Ledjes groen branden, maar dat is maar voor een aantal seconden en dan is dat ook weer gedaan!!

Chipset van AMD zelf : AMD- 756 tm

en als videokaart een Evil Kyro CVR3 ver : 2.0 met 64 MB

Wie kan mij misschien op weg helpen!!
[img:450:34]http://miniprofile.xfire.com/bg/bg/type/2/skullbv.png[/img]
Laurindra

Post by Laurindra »

K, hele vreemde verschijnselen. Ik heb zelf het idee dat zoiets op afstand moeilijk tot onmogelijk is op te lossen.

Voeding kapot geweest? Nog met een bepaalde reden of istie er zomaar vanzelf mee opgehouden? Afhankelijk van hoe de voeding kapot is gegaan kan het ook zo zijn dat er meer stuk is dan de voeding zelf.

Win98Se setup die aan 256MB niet genoeg heeft? Heel erg vreemd.

Zijdelingse info: Wat ik wel weet is dat je voor die Kyro II videochip goeie (lees: nieuwe) drivers moet hebben. Ooit ook zo'n kaartje gehad en drivers van de CD die er bij zaten waren zo verschrikkelijk instabiel. Niet te geloven.
Majapro

Post by Majapro »

rood knipperden ledjes op t mobo dan is er in de bios wat verkeerd of een jummer verkeerd voor d ehardware die r in zit

met aida32 kun je de mobo fabrikant zien
madman
2nd Admin

Post by madman »

Maar dan moet ie wel kunnen opstarten ;)

Ik zeg: tijd voor een nieuw mobo!
Skullbv

Post by Skullbv »

oke dank jullie!!
[img:450:34]http://miniprofile.xfire.com/bg/bg/type/2/skullbv.png[/img]
Post Reply