.tmp

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
Rikiej

.tmp

Post by Rikiej »

Ik heb een site gemaakt met Microsoft Frontpage.(http://www.ormiheren3online.tk
Als ik nu frontpage open en ik wil iets nieuws opslaan zegt die dat hij : index.html.tmp niet op kan slaan...... Weet iemand wat dat is en hoe ik dat weer goed kan krijgen?
Check http://www.fotoserver.nl
DaFDu

Post by DaFDu »

ik gebruik geen frontpage ...das een bagger programma. Ik gebruik liever Dreamweaver MX6 en daarnaast natuurlijk gewoon notepad.
I'm just impersonating me...
Erik de Noorman

Post by Erik de Noorman »

DaFDu wrote:ik gebruik geen frontpage ...das een bagger programma. Ik gebruik liever Dreamweaver MX6 en daarnaast natuurlijk gewoon notepad.
Kijk daar heeft ie wat aan. :Z
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
DaFDu

Post by DaFDu »

Erik de Noorman wrote:
DaFDu wrote:ik gebruik geen frontpage ...das een bagger programma. Ik gebruik liever Dreamweaver MX6 en daarnaast natuurlijk gewoon notepad.
Kijk daar heeft ie wat aan. :Z
hehehe...

Nuja, je kan maar beter gelijk met de juiste programma's beginnen dan je tijd verspillen met microsoft prut. Das misschien niet een antwoord dat ie verwachtte, maargoed ... ;)
Rikiej

Post by Rikiej »

Daar heb ik niks aan Dafdu! 8)7
Marshal

Post by Marshal »

Heeft het niet te maken dat je je site root niet goed hebt gedefinieerd?
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
DSmarty
Site Admin

Post by DSmarty »

Frontpage staat echt bekend om de rotzooi die het uitspuugt.
Het is derhalve niet vreemd te suggeren dat je beter een andere, net zo makkelijk te gebruiken, tool kan gebruiken!
DaFDu

Post by DaFDu »

DSmarty wrote:Frontpage staat echt bekend om de rotzooi die het uitspuugt.
Het is derhalve niet vreemd te suggeren dat je beter een andere, net zo makkelijk te gebruiken, tool kan gebruiken!
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt :)

Overigens lijkt Dreamweaver in eerste instantie misschien wat lastiger, maar das omdat je er VEEEEEEL meer mee kan en je dus uiteindelijk betere resultaten verwachten kan ...

Met Dreamweaver kan je zowel html/xhtml als xml als php als asp maken, css (cascade style sheets) maken, er zitten standaard al vele script mogelijkheden in (zoals o.a. het maken van pulldown menu's), je kan super eenvoudig flash elementen invoeren, evenals het maken van flashbuttons zelf (dit omdat Flash net als Dreamweaver ook van Macromedia is) en nog veel meer... Zo heeft Dreamweaver bijv. ook aardige optie's as "source formatting" en HTML cleanup (om de source code op te schonen) ...

Need I say more?

Als je iets doet, zorg dan in iedergeval dat je het juiste "gereedschap" hebt, dat voorkomt vaak al veel "problemen".
JJapie
General MOD

Post by JJapie »

En ook ik sluit me aan bij DaFDu. Als je ziet wat Frontpage voor rommel genereert, dan ga je direct over je nek :r Die code voldoet _niet_ aan de HTML-standaard en wordt dan ook _niet_ door alle browsers goed weergegeven..
Erik de Noorman

Ok.. zal er rekening mee houden. Als iemand hier in het vervolg een vraag stelt over de instelling van een Samsung televisie, dan zal ik zeggen dat ie beter een Philips had kunnen kopen. |:(

Nee... ik probeer hier geen discussie uit te lokken.

Nee... het is niet bedoeld als personal flame tegen DafDu

Ja... ik raakt inderdaad wat (te?) snel geirriteerd wanneer personen hun subjectieve voorkeur willen laten horen terwijl dit IMHO niks toevoegt aan de hulp aan iemand die een vraag stelt.

Gegarandeerd dat, wanneer ik in een willekeurig forum een vraag stel over een Intel processor, ik te horen krijg dat een AMD beter is. (om over IE v.s. Firefox nog maar te zwijgen). Maar zeg dan liever niks, als je het antwoord op de vraag van de poster niet weet.

Gewoon mijn mening. :Y)

Oja...

Nee... ik heb ook niks tegen Samsung ;)

[ontopic]

@ Rikiej: Die melding onstaat meestal door ruimtegebrek op de server. Kijk eens of je wat overbodige bestanden kan verwijderen.
I know, but do you?
DSmarty
Site Admin

Post by DSmarty »

Hehe, dat mag best Erik :)

Alleen vind ik wel dat als iemand een Samsung gebruikt, maar Philips functionaliteit verwacht ik die persoon erop mag wijzen dat een Philips dan handiger is :P
DaFDu

Post by DaFDu »

Erik de Noorman wrote:
Nee... ik probeer hier geen discussie uit te lokken.
ja ja ;)
Erik de Noorman wrote:
Nee... het is niet bedoeld als personal flame tegen DafDu
Geen probleem, ik heb geen lange tenen...
Erik de Noorman wrote:
Ja... ik raakt inderdaad wat (te?) snel geirriteerd wanneer personen hun subjectieve voorkeur willen laten horen terwijl dit IMHO niks toevoegt aan de hulp aan iemand die een vraag stelt.

Gegarandeerd dat, wanneer ik in een willekeurig forum een vraag stel over een Intel processor, ik te horen krijg dat een AMD beter is. (om over IE v.s. Firefox nog maar te zwijgen). Maar zeg dan liever niks, als je het antwoord op de vraag van de poster niet weet.
Jou "te snel" geirriteerd raken is natuurlijk verder mijn probleem niet :)

Er is wel een verschil tussen deze "zaak" en je vergelijking over de processors. Ontdanks dat er verschil zit tussen de processoren, zullen ze hun functie (mits onbeschadigt) gewoon uitvoeren. Het is verder de keus voor welke processor je neemt, na gelang je budget en de doelen die je met je pc hebt ... je hebt verder na de aanschaf geen invloed meer op het functioneren.

Wanneer je een page maakt, is het wel degelijk van belang welk(e) programma(s) je gebruikt. Je kan namelijk met met alle programma's een zelfde (standaard) pagina maken. Het verschil zit 'm echter wel in de source code. Zo is het (naar mijn mening) ook uit den boze om een pagina te maken met MS Word, dat is namelijk mogelijk. De pagina kan er dan best hetzelfde (visueel) uitzien and een met frontpage of dreamweaver gemaakte page, het verschil zit 'm echter in de source code. MS Word maakt er 1 groote teringbende van (heel duidelijk NIET bedoeld voor het maken van pages) en Frontpage gebruikt ook veel onnodige danwel incompatible codes. Vergeet niet dat Frontpage gemaakt is door Microsoft, en dat Microsoft verwacht (wenst) dat de internet gebruiker gebruik maakt van IE. Dit is ook voor zo'n 60% nogsteeds het geval, maar meer en meer maken gebruikers gebruik van Mozille (Firefox) en voorheen NS, of bijv. Opera.

Een met Frontpage gemaakte pagina zal over het algemeen dus geen problemen ondervinden bij het gebruik van IE. Vergeet echter niet dat IE erg "slordig" is in het lezen van de source en dus bepaalde zaken "automatisch" aanneemt. Browsers als Firefox zijn veel preciezer. Daar kan zelfs het gebruik maken van een hoofdletter in de naam van bijv. een image voor problemen zorgen.

Voorbeeld: Op een pagine staat in de HTML source de naam van een logo, bijv: "bvd_logo.gif" Als de naam van dit bestand echter "BVD_logo.gif" is, dan zal IE de foto WEL laden, maar er bij andere browsers wellicht een probleem onstaat, aangezien zij wel onderscheid maken tussen caps en niet-caps. Het verschil tussen "slordig" intrepeteren (IE) van een source code en het precies intrepeteren van een source code (zoals Firefox).

Met andere woorden, je hebt een programma nodig die zondermeer zorgt dat de source code duidelijk en specifiek is en door alle browsers "ondersteund" word, tenzij je allerlei extra versie's maken wil (voor elke browser 1), maar das zonde van de tijd, nietwaar? 1 tip (in dit specifike voorbeeld) is echter wel en dat is NOOIT caps te gebruiken in file namen. dus geen "Index.html", maar "index.html" en geen "Logo.gif", maar 'logo.gif" ...

maargoed... Dit was maar een 1voudig voorbeeldje, maar er zijn er veel meer op te noemen, die ook grotere negative gevolgen kunnen hebben voor het fuctioneren van een page ...

Het probleem is dus dat als je niet de juiste tools gebruikt, er (los van de vraag in dit topic gesteld) je onnodig tegen "problemen" oplopen kan.

Daarom, als je iets maakt, maak het dan meteen ook goed! Zorg dus dat je altijd goeie tools gebruikt...

En zoals ik eerder vermelde is Dreamweaver MX (naar mijn bescheiden mening ;) ) de beste allround tool, die zuivere source codes gebruikt, plus vele extra's aanbied, waar je met een programma als Frontpage niet eens mee aan hoeft te komen ...

Gebruikt alleen Microsoft software als je niet anders kunt, das mijn motto!
Erik de Noorman wrote:
En dit was de mijne :)
Last edited by DaFDu on 10 Mar 2005, 17:04, edited 1 time in total.
Rikiej

Post by Rikiej »

Erik de Noorman wrote:b]Nee... [/b]ik heb ook niks tegen Samsung ;)

[ontopic]

@ Rikiej: Die melding onstaat meestal door ruimtegebrek op de server. Kijk eens of je wat overbodige bestanden kan verwijderen.
Ja dankje dat was iid het geval! tnkx!! ^:^
Erik de Noorman

@ DSmarty: Kan wel wezen, maar iemand met een Samsung TV heeft gewoon niet zoveel aan dat antwoord. Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat hij om andere redenen een Samsung heeft gekocht, misschien waren die toevallig in de aanbieding.

@DaFDu: Een korte reactie had me ook wel overtuigd, maar je weet het in ieder geval allemaal goed te onderbouwen. Ik ben het ook bijna helemaal met je eens, maar dat was mijn punt niet. Hij stelt gewoon een simpele vraag en verwacht daar een simpel antwoord op.

Overigens had hij het zelfde probleem gehad met wat voor programma dan ook.
Erik de Noorman wrote:

DaFDu wrote:
En dit was de mijne :)
Das in ieder geval een voorwaarde voor elke discussie, dat je het niet met elkaar eens bent. ;)
I know, but do you?
Post Reply