Problemen met m'n forum ...

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
DaFDu

Problemen met m'n forum ...

Post by DaFDu »

Ik heb wat geexperimenteerd met MOD's voor m'n forum maar daarna bleken er dingen niet goed te lopen

Ik krijg de volgende message wanneer ik m'n back-up van het forum probeer te installeren: maar ik krijg het volgende bericht:

Code: Select all

--- begin bericht ---

General Error 
Error importing backup file

DEBUG MODE

SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax near '404', 'f19ec2f8fc', '', 'If you had checked the Kozza Mostra board on this forum' at line 1

INSERT INTO phpbb_posts_text (post_id, bbcode_uid, post_subject, post_text) VALUES('403', '6dbb71f2d0', '', 'in irc i`m ^Th3^^ INSERT INTO phpbb_posts_text (post_id, bbcode_uid, post_subject, post_text) VALUES('404', 'f19ec2f8fc', '', 'If you had checked the Kozza Mostra board on this forum, you could have found it there

Line : 980
File : /usr/local/psa/home/vhosts/dafdu.net/httpdocs/forum/admin/admin_db_utilities.php 

Powered by phpBB 2.0.10 and Ad Infinitum v1.06

--- einde van het bericht ---
Nu is mijn vraag, wat betekend dit nou precies? En, daarop volgend... wat kan ik er aan doen?
I'm just impersonating me...
madman
2nd Admin

Post by madman »

Th3^^ INSERT INTO
tussen de "^" en de "I" had nog moeten staan "');", let op met extra ' daar!
DaFDu

Post by DaFDu »

En hoe pas ik dat aan? :) Het is m'n eerste forum dat ik zelfstandig draai, dus wat moet ik waar openen (met wat) om die correctie aan te brengen?
madman
2nd Admin

Post by madman »

Geen idee hoe jou forum backup's maakt.. Misschien kan je hem open met notepad/wordpad om hem zo met de hand te editten..
DaFDu

Post by DaFDu »

wel, het is een phpbb forum ... hehe ik zie dat ik dat niet vermeld had hehehe... oeps :) ... vandaar dat ik die vraag ook hier stel, er zijn hier namelijk een aantal leden dat een eigen phpbb forum draait :)
madman
2nd Admin

Post by madman »

Maar werkt dat editten met notepad dan niet?
DaFDu

Post by DaFDu »

vast wel, maar de vraag is waar :)

Wat betekend bijv. die 404 in: "1064 You have an error in your SQL syntax near '404'" ... is dat een regel in een bepaald bestand enzo ja welk danwel niet?

Er staat ook "INSERT INTO phpbb_posts_text" ... wat betekend at? die phpbb_post_text (als dat al een file is) kan ik niet vinden ... en als dat een regel is in een bepaald bestand, welke is dat dan ...
madman
2nd Admin

Post by madman »

Dit is de backup van je database.. phpbb_posts_text is een tabel in die database.

De error die je krijgt komt omdat de queries (de commando's voor databases) niet kloppen: er missen tekens zoals ik al zei..
itons

Post by itons »

dat is een table in je database.

als je in phpbb een backup maakt krijg je een sql file te downloaden (phpbb_db_backup.sql).

als je niet bekend bent met mysql queries is het misschien een idee even wat in te lezen hierover, is niet veel werk en vrij simpel.

wat je moet doen is zoeke in die sql file met een texteditor en dan even die aanhalings tekens goed zetten. daarna proberen de backup opniuew terug te zetten, zou geen probleem moeten zijn. evt kan je ook dat gedeelte gewoon even eruit knippen en later handmatig toeveogen via de DB manager van plesk.

suc6
- itons
DaFDu

Post by DaFDu »

ok super... bedankt beiden voor de info... dit moet wel gaan lukken :)

Thanks!
Post Reply