Nuja, afhankelijk van welke games je spelen wil

... zo is bijv. Wolfenstein Enemy Territory gewoon beschikbaar voor linux ... evenals Doom 3, Quake 2, Unreal/Unreal Tournament 2003 & 2004 ...
Natuurlijk zijn er veel games die alleen voor Windows gemaakt zijn ... en zoals DSmarty zei, je kan zowel Linux als Windows gebruiken op de zelfde machine ...
---
Het is natuurlijk een ander verhaal als je naast een aantal games afhankelijk bent, of een voorkeur hebt, voor bepaalde Windows programma's ...
Zo gebruik ik Cubase VST voor het schrijven van muziek. Ik heb een aardig aantal sequensers geprobeerd, maar Cubase blijft voor mij HET programma om muziek mee te schrijven ...
Ontdanks dat er een soortgelijke software gemaakt wordt (zie bijv. "The AGNULA Project") zoals de midi/audio sequencer "Rosegarden" ben ik toch van mening dat Cubase VST een beter programma is ... Cubase VST is tenslotte 1 van de danwel het meest proffesionele midi/audio sequensing programma dat er is ...
Daarnaast heb ik al zoveel compositie's gemaakt met Cubase, allen in .all formaat, dat het een hels karwij zou zijn, danwel onmogelijk alles om te zetten danwel opnieuw te gaan invoeren in een andere sequenser. Dat zou me maanden kosten en dus zonder van de tijd...
Overigens heb je bij exclusieve of oude apparte soundscards soms een probleem met het vinden van drivers...
Verder zijn veel goede programma's beschikbaar voor Linux... zo is Open Office een redelijke vervanging voor MS Office...
Maargoed... ik weet natuurlijk niet wat je precies met je pc wil doen? Je kan natuurlijk ook een 2de pc aanschaffen

dan heb je 1 windows bak en een linux bak

...
Ikzelf heb momenteel 2 windows bakken en ben aan het experimenteren geweest op een 3de bak met Suse 9.1 en Fedora Core 2... en beiden zijn naar mijn mening ok... toch donder ik binnenkort Suse er weer af en installer Fedora core 3 ... ik heb een beter gevoel bij Fedora, maar dat kan misschien zijn omdat ik een hele tijd geleden red hat 6.1 had geinstalleerd op een oude bak ...
I'm just impersonating me...