Dodelijke infectie treft World of Warcraft
Dodelijke infectie treft World of Warcraft
DEN HAAG - Onder computerspelkarakters in het strategiespel World of Warcraft is een dodelijke ziekte uitgebroken. Spelers hebben de besmettelijke bloedziekte (Corrupted Blood) uit een recent toegevoegd speelniveau (level) weten te smokkelen. De plaag lijkt moeilijk te stoppen.
Wie in het nieuwe level het gevecht aangaat met ene Hakkar, raakt besmet. De ziekte richt zoveel schade aan dat alleen gevorderde spelers kans maken om te overleven. Wat de ziekte nog destructiever maakt, is dat spelers die bij besmette deelemers in de buurt komen ook geïnfecteerd kunnen raken en dat ook computergestuurde schepsels ziek kunnen worden.
De BBC meldde vrijdag op basis van ervaren spelers dat het onduidelijk is of ontwikkelaar Blizzard dit scenario bewust heeft ontwikkeld. Het is de vraag of de maker de ziekte nog onder controle heeft.
Al duizenden spelers zouden zijn getroffen. Blizzard stelt dat er wereldwijd vier miljoen mensen zijn die World of Warcraft spelen.
Corrupted Blood is niet de eerste uitbraak van een virtuele ziekte. Vijf jaar geleden waarde een dodelijke infectie rond in het populaire spel The Sims.
Bron: Nu.nl
Wie in het nieuwe level het gevecht aangaat met ene Hakkar, raakt besmet. De ziekte richt zoveel schade aan dat alleen gevorderde spelers kans maken om te overleven. Wat de ziekte nog destructiever maakt, is dat spelers die bij besmette deelemers in de buurt komen ook geïnfecteerd kunnen raken en dat ook computergestuurde schepsels ziek kunnen worden.
De BBC meldde vrijdag op basis van ervaren spelers dat het onduidelijk is of ontwikkelaar Blizzard dit scenario bewust heeft ontwikkeld. Het is de vraag of de maker de ziekte nog onder controle heeft.
Al duizenden spelers zouden zijn getroffen. Blizzard stelt dat er wereldwijd vier miljoen mensen zijn die World of Warcraft spelen.
Corrupted Blood is niet de eerste uitbraak van een virtuele ziekte. Vijf jaar geleden waarde een dodelijke infectie rond in het populaire spel The Sims.
Bron: Nu.nl
Check me blog @ http://www.johandijkstra.com
Dat lijkt mij ook ... of je nu in een virtueel tankje door de virtuele woestijn stuift of op een Kodo door de heuvels van Eastern Plaguelands, veel verschil zit er niet in ...itons wrote:zie niet in waarom WoW zieliger is dan welk ander online spelletje dan ook...
Ohw, je moet natuurlijk met een game als WoW wel iets meer gedult hebben en wat beter na denken dan bij een 3d shooter, maar het komt er bij beiden toch op neer dat je bezig bent met iets dat niet echt bestaat en dat geen enkel doel dient dan tijdverdrijf.
I'm just impersonating me...
Ik weet niet hoeveel leden de fraggle server heeft waar ik op speel, het zullen er momenteel denk ik niet meer dan 75 zijn, maar desalniettemin is het erg leuk. Kost geen cent en je komt lui van BVD en Fraggle tegen, die je dus ook op Lan meetings ontmoet en op de fora's ... En naast goedkoop nog gezelliger ook!JJapie wrote:Of je moet op zo'n cracked server spelen met 30 anders mensjesWhoCares wrote:itons wrote:... en t kost geld om te spelen...
I'm just impersonating me...
Overigens is dit virus niet van toepassing voor de server waar wij op spelen, omdat het gaat om een vrij resente update van de officiele servers. Aangezien de fraggle server (i.v.m. bugs en in afwachting van een betere binnenkort te verwachten engine) enige updates achterloopt, is deze instance (speciaal speelveld) niet bij ons aanwezig ...
Hoe dan ook, ik vindt het een prachtig stukje van "virtueel realisme" dat zondermeer interresant is ... als zoiets als de pest daadwerkelijk ook in een game een (al dan niet met voorbedachte rade) lastig te stoppen c.q. isoleren event is dat om zich heen grijpt, geeft dat een heel nieuwe spel ervaring...
Als de schrijvers nu op korte termijn ook nog medicijnen / spreuken ter beschikking stellen via een update aan priests, druids en shaman's, dan kan het rondwaren van ziektes en mooie bijdrage zijn aan het realiteitsgehalte zegmaar
Hoe dan ook, ik vindt het een prachtig stukje van "virtueel realisme" dat zondermeer interresant is ... als zoiets als de pest daadwerkelijk ook in een game een (al dan niet met voorbedachte rade) lastig te stoppen c.q. isoleren event is dat om zich heen grijpt, geeft dat een heel nieuwe spel ervaring...
Als de schrijvers nu op korte termijn ook nog medicijnen / spreuken ter beschikking stellen via een update aan priests, druids en shaman's, dan kan het rondwaren van ziektes en mooie bijdrage zijn aan het realiteitsgehalte zegmaar
I'm just impersonating me...