Gezocht fannetje + hulp
Gezocht fannetje + hulp
Ik zoek een 40 MM fannetje voor me NB... want volgens mij heeft de mijne het net begeven...
En nu komt me vraag/hulp is het erg als er geen fannetje op zit???
Want nu komt er geen lucht meer op??
En nu komt me vraag/hulp is het erg als er geen fannetje op zit???
Want nu komt er geen lucht meer op??
garantie garantieDKasemier wrote:Als je kast niet enorm goed gekoeld is raad ik je niet aan zonder NB fannetje te draaien.. je kunt wel een zalman ding erop monteren voor passive cooling, maar je kun took een 40mm ook wel ff bij de electronicazaak zoeken...
doe je oude niet weg IVM grantie..

Maar zo een 40 MM fan kan je bij de electroboer kopen ?
dan moet ik morgen maar ff zoeken... want zag net dat een PAPST 40 MM fannetje 12 € kost

En dan moet je hem nog bevestigenseiko wrote:garantie garantieDKasemier wrote:Als je kast niet enorm goed gekoeld is raad ik je niet aan zonder NB fannetje te draaien.. je kunt wel een zalman ding erop monteren voor passive cooling, maar je kun took een 40mm ook wel ff bij de electronicazaak zoeken...
doe je oude niet weg IVM grantie..die is ver te zoeken
niet meer mogelijk
![]()
Maar zo een 40 MM fan kan je bij de electroboer kopen ?
dan moet ik morgen maar ff zoeken... want zag net dat een PAPST 40 MM fannetje 12 € kost

-
en waarom wil je perse een papts? een fatsoenlijke sunon 40mm fan kost nog geen 6 euro en het geluid is zeker niet veel meer.. 40mm fans maken gewoon en heel irritant geluid..
aan deander kant.. stress je systeem eens een paar uur en als hij gewoon goed draait dan kun je ook zonder fan draaien.
aan deander kant.. stress je systeem eens een paar uur en als hij gewoon goed draait dan kun je ook zonder fan draaien.
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
Heb vandaag de paradigit gehad... die verkoopt totaal geen fannetjes... en de electroboer ook niet 

het was alleen ter indikatie.. van dkasmier dat zo een fannetje van de wat betere merken.. en stillere gewoon boven de 10 euro kosten..Webkabouter
en waarom wil je perse een papts? een fatsoenlijke sunon 40mm fan kost nog geen 6 euro en het geluid is zeker niet veel meer.. 40mm fans maken gewoon en heel irritant geluid..
Ik heb hem de hele avond aanlaten staan.. dus dat is 7 uur lang.. met een koetje dus dat is denk ik wel genoeg stressaan deander kant.. stress je systeem eens een paar uur en als hij gewoon goed draait dan kun je ook zonder fan draaien.

Als ik zo een groter koelblok neem, moet ik dan ook niet meer airflow hebben in me kast, aangezien ik geen extra fannetjes in me pc heb hangen??Venomous
Koop gewoon een Zalman ZM-NB47J die is stukke groter dan een normale nb koelblok. ja en anders zo'n leuke sunon/papst herriemaker.
-
Excuus, maar wat doet de NB voor werk?seiko wrote: Ik heb hem de hele avond aanlaten staan.. dus dat is 7 uur lang.. met een koetje dus dat is denk ik wel genoeg stress![]()
Heeft dat niet voornamelijk uit te staan met geheugenblokken schuiven..
*Die Northbridge ist einer von zwei Chipsätzen auf einem Mainboard. Sie regelt die Datenströme zwischen Prozessor, Cache und Arbeitsspeicher. In modernen Systemen ist dort auch der AGP-Slot für die Grafikkarte angeschlossen*
Dat zou betekenen dat bij het draaien van een koetje die heel wel eens volledig in de cache van je processor gebeurd en de northbridge dus nauwelijks werk verricht.
Wil je je Northbridge stressen? 3DMark draaien, Quake3 in continuous mode... alles eigenlijk wat zowel je geheugen als je AGP op max gebruikt....
Da's dus mijn mening, maar nou ben ik geen expert op computergebied, slechts een gebruiker *en ja, zonder suiker*