Gezocht fannetje + hulp

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
seiko

Gezocht fannetje + hulp

Post by seiko »

Ik zoek een 40 MM fannetje voor me NB... want volgens mij heeft de mijne het net begeven...

En nu komt me vraag/hulp is het erg als er geen fannetje op zit???
Want nu komt er geen lucht meer op??
DKasemier

Post by DKasemier »

Als je kast niet enorm goed gekoeld is raad ik je niet aan zonder NB fannetje te draaien.. je kunt wel een zalman ding erop monteren voor passive cooling, maar je kun took een 40mm ook wel ff bij de electronicazaak zoeken...

doe je oude niet weg IVM grantie..
It rocks... It's a rock...
Hemz

Post by Hemz »

passieve koeling is waarschijnlijk niet afdoende. vandaar de actieve koeling.
Garantie? anders vern**k je je mobo :)
seiko

Post by seiko »

DKasemier wrote:Als je kast niet enorm goed gekoeld is raad ik je niet aan zonder NB fannetje te draaien.. je kunt wel een zalman ding erop monteren voor passive cooling, maar je kun took een 40mm ook wel ff bij de electronicazaak zoeken...

garantie garantie :D die is ver te zoeken :D niet meer mogelijk :D
Maar zo een 40 MM fan kan je bij de electroboer kopen ?

dan moet ik morgen maar ff zoeken... want zag net dat een PAPST 40 MM fannetje 12 € kost :|
Hemz

Post by Hemz »

seiko wrote:
DKasemier wrote:Als je kast niet enorm goed gekoeld is raad ik je niet aan zonder NB fannetje te draaien.. je kunt wel een zalman ding erop monteren voor passive cooling, maar je kun took een 40mm ook wel ff bij de electronicazaak zoeken...

garantie garantie :D die is ver te zoeken :D niet meer mogelijk :D
Maar zo een 40 MM fan kan je bij de electroboer kopen ?

dan moet ik morgen maar ff zoeken... want zag net dat een PAPST 40 MM fannetje 12 € kost :|
En dan moet je hem nog bevestigen :X
[BVD]Webgnome

Post by [BVD]Webgnome »

en waarom wil je perse een papts? een fatsoenlijke sunon 40mm fan kost nog geen 6 euro en het geluid is zeker niet veel meer.. 40mm fans maken gewoon en heel irritant geluid..

aan deander kant.. stress je systeem eens een paar uur en als hij gewoon goed draait dan kun je ook zonder fan draaien.
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
venomous

Post by venomous »

Koop gewoon een Zalman ZM-NB47J die is stukke groter dan een normale nb koelblok. ja en anders zo'n leuke sunon/papst herriemaker.
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
seiko

Post by seiko »

Heb vandaag de paradigit gehad... die verkoopt totaal geen fannetjes... en de electroboer ook niet :'(
Webkabouter
en waarom wil je perse een papts? een fatsoenlijke sunon 40mm fan kost nog geen 6 euro en het geluid is zeker niet veel meer.. 40mm fans maken gewoon en heel irritant geluid..
het was alleen ter indikatie.. van dkasmier dat zo een fannetje van de wat betere merken.. en stillere gewoon boven de 10 euro kosten..
aan deander kant.. stress je systeem eens een paar uur en als hij gewoon goed draait dan kun je ook zonder fan draaien.
Ik heb hem de hele avond aanlaten staan.. dus dat is 7 uur lang.. met een koetje dus dat is denk ik wel genoeg stress :P
Venomous
Koop gewoon een Zalman ZM-NB47J die is stukke groter dan een normale nb koelblok. ja en anders zo'n leuke sunon/papst herriemaker.
Als ik zo een groter koelblok neem, moet ik dan ook niet meer airflow hebben in me kast, aangezien ik geen extra fannetjes in me pc heb hangen??
madman
2nd Admin

Post by madman »

Ja eigenlijk wel, maar hij produceerd niet zo heel veel hitte, dus kan waarschijnlijk geen kwaad: je hebt wel tenminste 1 fan in je kast hangen neem ik aan?
seiko

Post by seiko »

ja van me CPU en me 120MM fan van me voeding.. maar of da genoeg is... zit nu stressed op een mooie constante hoogte van52 grade dan is wel me kast open.. zal zometeen ff kijken wat me kast doet als ie dicht is :D
seiko

Post by seiko »

met kast dicht stijgen de temps 4 graden
madman
2nd Admin

Post by madman »

maar dat is CPU temp neem ik aan? Het gaat om de casetemp!
seiko

Post by seiko »

case temp word kleine 44 grade
Bastardhost

Post by Bastardhost »

seiko wrote: Ik heb hem de hele avond aanlaten staan.. dus dat is 7 uur lang.. met een koetje dus dat is denk ik wel genoeg stress :P
Excuus, maar wat doet de NB voor werk?
Heeft dat niet voornamelijk uit te staan met geheugenblokken schuiven..

*Die Northbridge ist einer von zwei Chipsätzen auf einem Mainboard. Sie regelt die Datenströme zwischen Prozessor, Cache und Arbeitsspeicher. In modernen Systemen ist dort auch der AGP-Slot für die Grafikkarte angeschlossen*

Dat zou betekenen dat bij het draaien van een koetje die heel wel eens volledig in de cache van je processor gebeurd en de northbridge dus nauwelijks werk verricht.
Wil je je Northbridge stressen? 3DMark draaien, Quake3 in continuous mode... alles eigenlijk wat zowel je geheugen als je AGP op max gebruikt....

Da's dus mijn mening, maar nou ben ik geen expert op computergebied, slechts een gebruiker *en ja, zonder suiker*
seiko

Post by seiko »

Ik heb hem nu al vanaf die dag dat ie stopte met draaien.. aanstaan, en ik heb er vandaag nog 3 uur call of duty mee gespeeld.. op HIGH performance
Post Reply