Netlimiter gebruiken? Of heeft iemand iets van packetshaping

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
Laurindra

Netlimiter gebruiken? Of heeft iemand iets van packetshaping

Post by Laurindra »

Als mijn upstream volgetrokken wordt, verliest de DC hub snel de connecties met de diverse users. (connection reset by server)

Hier zoek ik een oplossing voor.
Netlimiter is er 1 van. Meerdere mensen gebruiken 'm. Lijkt me een bedrijfszekere oplossing, wat wel ten koste gaat van de uploadsnelheid van mijn DC client.

Een andere oplossing waar ik wel eens wat theorie over gehoord heb is packet shaping. Bepaalde IP pakketten voorrang geven boven andere IP pakketten. Lijkt me een elegantere oplossing dan netlimiter.

Is er zoiets voor W2K en/of weet iemand iets meer hierover?
[BVD]Webgnome

Post by [BVD]Webgnome »

je kunt bij netllimiter keurig aangeven welk prog hoeveel upload moet heben.. zo hebik mijn dc maximaal op 7kb up staan terwijl de rest van de progs wel gewoon max kan uppen.
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
venomous

Post by venomous »

"The past will often attack the present with the pain of your memories"
DSmarty
Site Admin

Post by DSmarty »

Roflol, dat mag geen eens QOS heten.
Geloof dat Cisco daar al bezwaar op heeft gemaakt.
Zij verkrachten de term QOS echt extreem.
Laurindra

Post by Laurindra »

[BVD]Webgnome wrote:je kunt bij netllimiter keurig aangeven welk prog hoeveel upload moet heben.. zo hebik mijn dc maximaal op 7kb up staan terwijl de rest van de progs wel gewoon max kan uppen.
Inderdaad, beproefde methode die ik binnenkort ga toepassen, maar ik wil wel graag maximale service aanbieden, dus een hoge uploadsnelheid van de DC client. Zonder dat ik er zelf een traag browsende PC aan over hou.

Daarom lijkt packetshaping mij zo interessant. HTTP pakketten voorrang geven op poort 423(mijn DC poort) pakketten. En uiteraard de DC hub pakketten nog weer voorrang op HTTP paketten. Kan ik maximale upload geven zonder dat ik (en jullie) er last van heb(ben).

Mja, eens kijken of GoT er wat op heeft.
Laurindra

Post by Laurindra »

Gezocht en niet gevonden. Geen eenvoudige bruikbare concepten voor het windows platform.

Was ik maar een linux goeroe....
Post Reply