Als mijn upstream volgetrokken wordt, verliest de DC hub snel de connecties met de diverse users. (connection reset by server)
Hier zoek ik een oplossing voor.
Netlimiter is er 1 van. Meerdere mensen gebruiken 'm. Lijkt me een bedrijfszekere oplossing, wat wel ten koste gaat van de uploadsnelheid van mijn DC client.
Een andere oplossing waar ik wel eens wat theorie over gehoord heb is packet shaping. Bepaalde IP pakketten voorrang geven boven andere IP pakketten. Lijkt me een elegantere oplossing dan netlimiter.
Is er zoiets voor W2K en/of weet iemand iets meer hierover?
Netlimiter gebruiken? Of heeft iemand iets van packetshaping
-
Roflol, dat mag geen eens QOS heten.venomous wrote:QOS, http://support.microsoft.com/default.as ... lurb17.asp
Geloof dat Cisco daar al bezwaar op heeft gemaakt.
Zij verkrachten de term QOS echt extreem.
Inderdaad, beproefde methode die ik binnenkort ga toepassen, maar ik wil wel graag maximale service aanbieden, dus een hoge uploadsnelheid van de DC client. Zonder dat ik er zelf een traag browsende PC aan over hou.[BVD]Webgnome wrote:je kunt bij netllimiter keurig aangeven welk prog hoeveel upload moet heben.. zo hebik mijn dc maximaal op 7kb up staan terwijl de rest van de progs wel gewoon max kan uppen.
Daarom lijkt packetshaping mij zo interessant. HTTP pakketten voorrang geven op poort 423(mijn DC poort) pakketten. En uiteraard de DC hub pakketten nog weer voorrang op HTTP paketten. Kan ik maximale upload geven zonder dat ik (en jullie) er last van heb(ben).
Mja, eens kijken of GoT er wat op heeft.